Lietuviai kokteiliams dar nėra pasiruošę
„Aš tiksliai net neprisimenu, kada sumaišiau savo pirmąjį kokteilį. Spėju, kad buvau vos 18 metų vaikinukas. Kokteilių maišymas buvo tas dalykas, kurį visada norėjau išmokti.
Vis dėlto mano gimtojoje šalyje tapti barmenu iki šiol yra nepriimtina. Jeigu nori, kad tave gerbtų, turi dirbti architektu, gydytoju ar teisininku. Barmenas Lotynų Amerikoje nėra rimta profesija“, – pasakoja D. Cordoba.
Davidas mano, kad žmogus, visai nesvarbu, ką jis veikia, turi tikėti savo veikla. Geras barmenas dar turi būti mandagus, svetingas. Jeigu jis stovės už baro ir puikiai maišys kokteilius, bet nebus svetingas, nesugebės pasisveikinti ir pasiteirauti, kaip jo klientui sekasi, nepasiūlys stiklinės vandens, jo patiektas kokteilis nebus skanus.
„Įsivaizduokite, labai gero restorano bare jūs išsirenkate ramų kampelį. Čia gaunate tai, ko norite: jus pasitinka, pasisveikina, rūpinasi jūsų poreikiais. Jeigu aš nenoriu su niekuo bendrauti, aš paprasčiausiai neinu į barą. Geri barmenai myli tai, ką jie daro. Jie tai daro ne dėl pinigų. Jie tiki tuo, ką veikia ir jiems tai yra gyvenimas“, – tiki D. Cordoba.
D. Cordoba Lietuvoje lankėsi jau keturis kartus. Jis teigia pastebėjęs didžiulę prarają tarp Lietuvos ir kitų šalių kokteilių kultūros. Anot Davido, mūsų šalyje yra daug puikių barmenų ir jų sukurtų kokteilių receptų, tačiau lietuviai jiems dar nėra pasiruošę. Kokteilių kultūrai vystytis trukdo stereotipai, kad užsisakyti kokteilį yra per daug brangu.
Buvęs barmenas džiaugėsi, kad situacija Lietuvoje iš lėto keičiasi. Pamažu žmonės iškeičia alų ir vyną į kokteilius. Visgi, kaip pastebi D. Cordoba, šis procesas truks dar ne vienerius metus.
„Geriausiai kokteilių kultūra išsivystė Didžiojoje Britanijoje. Ten daugiausiai žinoma apie gėrimus, jų reprezentavimą, jų dvasią. Ko gero taip yra todėl, kad į šią šalį atvyksta daug barmenų iš viso pasaulio“, – šypsosi Davidas.
Pasidalino mėgstamo kokteilio receptu
Buenos Airėse D. Cordoba studijavo reklamą. Vakarais, po paskaitų, jis eidavo dirbti į barą. Baigęs studijas su mylimąja išvyko į Didžiąją Britaniją. Šioje šalyje jis suprato, kad reklama – tai ne ta veikla, kurios jis nori imtis. Tuomet jis sugrįžo prie barmeno profesijos. Juo Davidas dirbo tol, kol „Bacardi“ pasiūlė tapti jų prekės ženklo ambasadoriumi.
Šiandien Davidas daugiausiai laiko praleidžia keliaudamas ir dalindamasis savo patirtimi su viso pasaulio barmenais. Taip pat jis išleido nedidelio tiražo knygą „Arte De Cocteles“. Joje yra daugiau nei šimtas kokteilių receptų.
Davidas su šypsena prisimena, kad pirmieji jo maišyti kokteiliai buvo prasti. Vyras juokiasi, kad tuomet jie jam atrodė nuostabūs, tačiau šiandien jis niekam nerekomenduotų jų paragauti.
„Bacardi“ ženklo ambasadorius neturi vieno mėgstamiausio kokteilio. Visgi jis norėtų, kad jo vizitine kortele taptų legendinis „Daiquiri“ kokteilis.
„Gaila, tačiau „Daiquiri“ niekada nebus mano prekinis ženklas“, – atsidūsta Davidas.
Kokteilį „Daiquiri“ amerikietis Jenningsas Stocktonas Coxas sukūrė1898 metais. Tuo metu jis vykdė ekspediciją Kuboje, Daiquiri mieste. J. S. Coxas sumanė išspausti citrinos sulčių į stiklinę romo. Dar jis įbėrė cukraus, vandens ir ledo. Tuomet patiekė savo komandai. Anot D. Cordobos, būtent paprasti kokteilio komponentai sukuria unikalų skonį.
Buvęs barmenas pasidalino savo mėgstamiausio kokteilio receptu. Vienam „Daiquiri“ kokteiliui reikia 45 mililitrų balto romo, 20 mililitrų citrinos sulčių, 5 mililitrų paprastojo sirupo ir, žinoma, ledo.
Paprastąjį sirupą pasigaminti nėra sudėtinga. Tereikia viename šaukšte verdančio vandens ištirpinti du šaukštus cukraus.
Supilkite visas sudedamąsias dalis į kokteilių plaktuvę. Gerai suplakite ir patiekite atšaldytoje kokteilinėje taurėje su puse griežinėlio citrinos.