Šokiruojančios reklamos: intymūs santykiai su šunimi, nuspalvintas mirštančiojo skausmas ir pasendintos garsenybės (nuotraukos)

2010 m. rugpjūčio 6 d. 15:19
"The Independent" ir lrytas.lt inf.
Reklamos pasaulyje nieko nestebina hiperbolizavimas, besaikis gyrimas ir persistengimas. Ir viskas vien tam, kad žmonės susigundytų peršamu dalyku. Tačiau kartais reklamos kūrėjai siekia ne vien sudominti, bet tiesiog šokiruoti klientus, ir tuomet reklama gali sukelti reakciją, kurios kūrėjai visai nenorėjo.
Daugiau nuotraukų (1)
Britų dienraštis „The Independent“ atrinko dešimt pavyzdžių, kurios puikiai iliustruoja, kaip reklama gali šokiruoti.
1. Prancūzų „Les Droits“ socialinė reklama, skirta antirūkymo kampanijai, sukėlė pasipiktinimą, nes rūkymą prilygino seksualinei vergystei.
2. Agentūros „Serve“ sukurta reklama, kurioje prie brandžios moters kūno prilipintas mergaitės veidas, primena apie nepilnamečių patiriamą seksualinę prievartą. Ji skelbia: „Jeigu vaike matai kažką daugiau, tai blogai“.
3. Keistoje reklamoje matyti, kaip jauna moteris užsiima seksu su šuniu. Reklama turėjo pristatyti naują žurnalą „Deutsch Magazine“, tačiau daug kam kilo klausimų, kokį „tarptautinį gyvenimo būdą“ toks plakatas propaguoja.
4. Tomo Fordo vyrų apatiniam trikotažui reklamuoti buvo sukurta reklamų serija su nuogomis moterimis. Pateikiamas pavyzdys - vienas kukliausių iš serijos.
5. „Toyota“ greičiausiai gailisi, kad tokiu būdu skelbė žinią apie naują gamtai draugišką automobilį „Prius“. Reklaminės kampanijos plakatuose buvo rodomos trys nuodėmės - žmogžudystė (nuotraukoje), prostitucija ir svetimoteriavimas. Užrašas palaktuose skelbė: „Na, jis bent jau vairuoja „Prius“.
6. Pietų Amerikos grožio klinika „Xiomara Coronado Beauty Center“ pristatė reklamą, kurioje skaitmeniniu būdu stipriai pasendintos garsenybės Angelina Jolie ir Paris Hilton. Klientams buvo norima parodyti, kaip pasenęs atrodo žmogus, jei nesirūpina savo oda.
7. „M&C Saatchi“ sukūrė socialinę reklamą Australijos Raudonajam kryžiui, propaguojančią kraujo donorystę. Makabriškas vaizdas, kai šalpos dėžutėje teliuskuoja kraujas, sukėlė ne visai tokią reakciją, kokios tikėtasi.
8. „Benetton“ reklamoje įdėta nuotrauka, kurioje matyti mirštantysis nuo AIDS ir aktyvistas Davidas Kirby bei jo šeima. Originali nuotrauka, kuri laimėjo Pasaulio spaudos fotografijos apdovanojimą, buvo publikuota juodai balta, bet „Benetton“ reklamos kūrėjai nusprendė, kad reikia panaudoti tikras spalvas, kad vaizdas dar labiau šokiruotų. D.Kirby šeima pritarė nuotraukos naudojimui reklamoje, tačiau visuomenėje kilo daug nepasitenkinimo.
9. „Agent Provocateur“ reklama, kurioje ant kelnaičių užrašyta „Teisingas teismas, mano subine“, siunčia dviprasmišką žinutę. Oranžinės kelnaitės prisidėjo prie platesnės kampanijos, nukreiptos prieš neteisėtą kalinių laikymą Gvantanamo kalėjime.
10. Mados dizainerio Kennetho Cole'o reklama „Mes visi turime AIDS“ sukėlė burbėjimo bangas, nes plakatas buvo labai panašus į tipišką mados reklamą. Užrašas „Mes visi esame potencialūs nešiotojai“ nurodo ne į rankinę, o į AIDS.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.