Nacionalinio kraujo perpylimo instituto duomenimis, Rumunija pagal kraujo donoro skaičių, palyginus su kitomis Europos valstybėmis, yra sąrašo gale arba antra nuo galo.
Kraują dovanoja tik 1,7 proc. gyventojų ir šie dažniausiai tai daro tik tokiu atveju, kai perpylimas yra reikalingas jų artimiesiems.
Todėl pasinaudodami vietovės sąsaja su vampyrais, kurią sukūrė Bramo Stokerio romanas „Drakula“, festivalio organizatoriai nusprendė bendradarbiauti su kraujo perpylimu institutu ir pradėti „Pay with Blood“ („Sumokėk Krauju“) kampaniją.
„Atsižvelgiant į tai, kad Rumunijai tenka susidurti su opia kraujo trūkumo medicinos įstaigose problema, tokia kampanija, kuri pasitelkia mitus, kad atkreiptų dėmesį į tikrą problemą yra labiau nei sveikintina“, – sakė festivalio generalinis direktorius Bogdanas Butas.
„Untold muzikos festivalis vyks nuo liepos 30 iki rugpjūčio antros dienos vaizdingame Klužas-Napoka mieste. Organizatoriai siūlo net 30 proc. nuolaidą kiekvienam, kuris padovanos kraujo bet kuriame iš 42 šalyje esančių kraujo centrų iki liepos 24 dienos.
Festivalio dalyviai taip pat turės galimybę gauti vienos dienos bilietus nemokamai, jei kraujo duos laikinai įkurtame kraujo centre Bukarešte, kuris veiks dvi dienas, arba Klužas-Napoka kraujo centre.
„Mes galvojome kaip įtraukti Drakulą į mūsų festivalį. Kai išvydome skaičius ir kaip smarkiai Rumunija atsilieka kraujo donorų srityje mums šovė ši idėja“, – sakė festivalio ryšių su visuomene vadovė Stefana Giurgiu.
„Atsižvelgiant į tai, jog daugelis jaunimo netampa kraujo donorais, o šis festivalis yra orientuotas į jaunimą, jie čia įžvelgė galimybę“, – kalbėjo S.Giurgiu aiškindama, kodėl kraujo perpylimo centras ėmėsi tokios iniciatyvos.
Jau pirmąją kampanijos dieną iki vidurdienio 45 jauni žmonės pirmą kartą tapo kraujo donorais.
„Tai nuostabu. Niekada anksčiau nemačiau nieko panašaus“, – įspūdžiais dalinosi 23 metų fotografė iš Klužas-Napoka Krisztina Fejer. Mergina planuoja pirmą kartą duoti kraujo kitos savaitės pradžioje, kad galėtų savo draugei padovanoti bilietą.
„Ši kampanija yra tikrai pozityvi, tačiau tikiuosi, kad žmonės kraują duos ir po to, kai nebegaus už tai atlygio“, – sakė K.Fejer.
„Pay with Blood“ taip pat tapo gudriu viešųjų ryšių žingsniu. Festivalis pirmą kartą tikisi pritraukti šimtus tūkstančių lankytojų į mokamas ir nemokamas renginio vietas.
„Nuo to laiko, kai paskelbėme kampaniją, mano telefonas nenustoja skambėti“, – sakė S.Giurgiu.