Pedagogų atstovas kritiškai vertina siūlomą modelį: visi supranta, kad tai praktiškai neįmanoma

2021 m. rugpjūčio 12 d. 08:26
Nors Švietimo, mokslo ir sporto ministerija (ŠMSM) svarsto rudenį siūlyti hibridinį mokymosi modelį, Lietuvos švietimo darbuotojų profesinės sąjungos (LŠDPS) vadovas įsitikinęs, kad vienu metu vaikus mokyti ir gyvai, ir virtualiai praktiškai neįmanoma. Jis pabrėžė, kad netrukus šalies pedagogai ministrei pateiks ir daugiau klausimų.
Daugiau nuotraukų (5)
Pasiūlymų efektyvumu abejoja
Lietuvos švietimo darbuotojų profesinės sąjungos (LŠDPS) vadovas Andrius Navickas „Lietuvos ryto“ televizijos laidoje „Nauja diena“ kalbėjo, kad ugdymo kontaktiniu būdu rudenį turbūt norėtų visi – tiek tėvai, tiek mokytojai. Tačiau, pasak jo, epidemiologinę situaciją prognozuoti šiuo metu sunku.
A.Navicko teigimu, artimiausiu metu mokytojų bendruomenė ketina susitikti su švietimo, mokslo ir sporto ministre Jurgita Šiugždiniene ir užduoti jai labiausiai rūpimus klausimus.
Švietimo darbuotojų profesinės sąjungos vadovas pažymėjo, kad šiuo metu aktualiausia yra mokslo metų pradžia – pedagogams kyla klausimų dėl mišraus mokymo, vakcinavimo bei mokamų testų.
„Šiek tiek gal ir nusistumia įvairios reformos, kurios vyksta, tiek ir Tūkstantmečio mokyklos, bet svarbiausia yra ta mokslo metų pradžia“, – kalbėjo A.Navickas.
Paklaustas, kaip vertintų sprendimą skiepytus ir neskiepytus moksleivius klasėse atskirti, jis teigė, kad tai galėtų sukelti nemenką pasipiktinimą.
„Įvairūs skirstymai fiziškai niekaip neįgyvendinami, gali kelti ir priešiškumą, tai neigiamai atsilieps visam ugdymo procesui“, – įsitikinęs A.Navickas.
Jis kritiškai vertina ir hibridinį mokymosi būdą.
„Vien nuotolinis ugdymas ženkliai apsunkino ugdymo procesą, o jei atsitiktų taip, kad būtų keliamas klausimas dėl hibridinio mokymo būdo, tai niekas neįsivaizudoja, kaip praktiškai tai įgyvendinti.
Tai labiau teorinis svarstymas, kad taip įmanoma ir nieko čia sudėtingo, bet valdyti tuo pačiu metu vaikus klasėje ir bedrauti nuotoliniu būdu, visi puikiai supranta, jog yra neįmanoma“, – aiškino švietimo bendruomenės atstovas.
Dalis pedagogų išėjo iš darbo
Pasak A.Navicko, šiuo metu labiausiai mokytojų stinga didžiuosiuose miestuose – itin trūksta matematikų, fizikų, chemikų.
„Ta paletė pakankamai plati ir tas stygius nėra vienadienis. Tai ilgalaikis procesas, kuris yra sukeltas ir kaitų kartos mokyklose. Vyresnių mokytojų pasitraukimą skatina ir nuotolinis ugdymas, o jaunimas į mokyklas turbūt nesiveržia ir juos pritraukti yra sudėtinga.
Visi jau turbūt pamatė, kad mokytojo darbas yra pakankamai sudėtingas, reikalauja daug pastangų, o atlygis nepakankamas“, – svarstė LŠDPS vadovas.
Jo teigimu, čia itin reikalingi sisteminiai pokyčiai, kurie mokytojo profesiją darytų patrauklesnę.
„Tokiais momentiniais sprendimais kaip stipendijos, turbūt galima sulaukti tik studentų pagausėjimo, bet jie pabaigę mokslus į mokyklas dažniausiai neateina. Fokusuotis reikia ne į vienkartinius sprendimus, o tą sistemą tvarkyti taip, kad sąlygos būtų patrauklios“, – aiškino A.Navickas.
Pasak jo, neretai jaunuoliai pedagogikos studijas renkasi kaip atsarginį variantą, tačiau vis tik didesnis rūpestis turėtų kilti dėl to, ar studijas pasirinkę jaunuoliai eis dirbti į mokyklas.
Pašnekovas taip pat pažymėjo, jog dėl užsitęsusio nuotolinio ugdymo dalis mokytojų baigė savo pedagoginę karjerą, dažniausiai tai – jau pensinio amžiaus pedagogai.
„Tie mokytojai, kurie neturi alternatyvos ir yra vyresnio amžiaus, tai jie pasirinkimo kaip ir nelabai turi. Pasitraukė tie, kurie galėjo rinktis pasitraukimą ir išėjo į pensiją“, – sakė A.Navickas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.