Portalo lrytas.lt taip pat sulaukė daugybės skaitytojų istorijų. Žmonės dalinosi patirtimi, kai paskambinus pagalbos numeriu 112, BPC operatoriai klausinėdavo neesminių dalykų, neretai kalbėdavo grubiai bei neetiškai ir gaišdami brangų laiką delsdavo pagalbos besišaukiantį žmogų sujungti su policija ar greitąją.
„Lietuvos ryto“ televizijos laidoje „Lietuva tiesiogiai“ viešėjęs generalinio policijos komisaro pavaduotojas Renatas Požėla atskleidė, jog šalyje vis dar egzistuoja chaosas. Policijos pareigūnai ne visuomet operatyviai sulaukia pagalbos prašančių ir numerių 112 skambinančių žmogaus pranešimų, ne visada tiksliai žinoma ir jų buvimo vieta.
Pasak R.Požėlos, geriausia padėtis yra Klaipėdos, Telšių, Tauragės ir dalyje Vilniaus apskrities, kur policijos budėtojai BPS adresuotus pagalbos prašymus gauna automatizuotai. Policijos pareigūnai kompiuterių ekrane, „online“ režimu mato visą informaciją, kurią suveda skambutį priėmęs operatorius. Jeigu yra galimybė matyti iš kurios vietos skambina pagalbos besišaukiantis žmogus, koordinatės automatiškai pasiekia policijos budėtojus.
„Šešiose Lietuvos apskrityse BPC darbuotojai vis dar veikia kaip dispečeriai – telefonu priima informaciją, kurią peradresuoja mūsų budėtojui. Tas būdas iš tiesų keistinas. Nukenčia operatyvumas, nes žmogus tą pačią informaciją turi išsakyti du kartus. Tokiu būdu mes negalime matyti skambinančio žmogaus koordinačių“, - sakė R.Požėla.
Pasak policijos generalinio komisaro pavaduotojo, policijos budėtojams informaciją apie priimtą skambutį perduodantis BPC operatorius bendrauja su Vilniuje esančiu šios tarnybos centru, tad vėl nukenčia operatyvumas.
„Ši tvarka yra tikrai taisytina“, - kalbėjo pareigūnas.
Pasak Policijos departamento atstovo, Lietuvoje esame vietovių, kuriose nors ir veikia pagalbos numeris 112, tačiau BPC jo neaptarnauja.
„Visaginio, Švenčionių, Šalčininkų bei Ukmergės policijos komisariatų teritorijose paskambinus numeriu 112, jungiama ne su BPC padaliniu, o tiesiai su policijos budėtojais“, - sakė R.Požėla.