Premjeros muzikos vadovas ir dirigentas Robertas Šervenikas spaudos konferencijoje pripažino, kad vengrų kompozitoriaus Bélos Bartóko veikalų pavadinimai apgaulingi: „Jie primena pasakas, tačiau spektakliai tikrai nebus skirti vaikams. Abu pristatomus kūrinius vienija meilės ir aistros tematinis pradas, tačiau balete ir operoje jis interpretuojamas skirtingai. „Hercogo Mėlynbarzdžio pilyje“ matome veikėją Juditą, kuri, pametusi galvą iš meilės Hercogui, palieka ją mylėjusią šeimą ir drąsiai keliauja į tamsiąją Mėlynbarzdžio pilį, vildamasi joje atrasti šviesos. Tačiau nepajunta, kaip pati tampa tamsos valdove.
„Stebuklingame mandarine“ vyras, apimtas aistros moteriai, tampa nenugalimas. Galvažudžiai bando jį nudurti, pakarti ir kitaip sunaikinti, tačiau neišpildytos aistros troškimas kaskart prikelia Mandariną. Ir tik savo troškimą išpildęs, jis virsta paprastu mirtinguoju.“
„Hercogo Mėlynbarzdžio pilies“ muziką dirigentas apibūdina kaip įgarsintas būsenas, užburiančias paslaptingu alsavimu ir įspūdingais orkestriniais paveikslais.
Modernistinė „Stebuklingo mandarino“ partitūra pulsuoja laužytais ritmais ir sudėtingomis harmonijomis, reikalaujančiomis orkestro virtuoziškumo. Nenuostabu, kad abu B.Bartóko kūriniai, priklausantys pasauliniam XX amžiaus muzikos lobynui, neretai būna įtraukiami ir į simfoninių koncertų programas.
„Stebuklingo mandarino“ choreografas, LNOBT baleto meno vadovas Krzysztofas Pastoras pabrėžė, kad premjeroje bus ne tik ko paklausyti, bet ir į ką pažiūrėti. Olandės Tatyanos van Walsum sumanyti kostiumai stilingai derės prie minimalistinės Lenkijoje gyvenančio slovako Boriso Kudličkos kurtos scenografijos, kurią papildys jauno lenkų menininko Mikolajaus Molendos kurtos vaizdo projekcijos.
Būtent jos simboliškai sujungs baletą su opera: mirtį vardan aistros išsipildymo pasirenkantis Mandarinas paskutinėmis gyvenimo sekundėmis prisimins, koks negailestingas kadaise pats buvo jį mylėjusioms moterims. Taigi Mandarinas ir Hercogas Mėlynbarzdis premjeroje suvokiami kaip tas pats veikėjas, o visa „Hercogo Mėlynbarzdžio pilies“ istorija pateikiama tarsi priešmirtinis Mandarino sapnas.
„Balete išskirtinis krūvis tenka Merginos vaidmens atlikėjoms, kurios scenoje turės šokti avėdamos aukštakulnius batelius. Labai džiaugiuosi tuo, kad prie anksčiau šį vaidmenį repetavusių šokėjų (Mel Bombardo, Karolinos Matačinaitės ir Olesios Šaitanovos) prisideda po sudėtingos kojos traumos į sceną sugrįžtanti Greta Gylytė. Jei ne rugsėjo spektakliuose, tai vėliau ją būtinai scenoje pamatysite“, – žadėjo choreografas.
Solistui iš Vengrijos Krisztiánui Cserui, dainuosiančiam Mėlynbarzdžio partiją operoje „Hercogo Mėlynbarzdžio pilis“, premjera LNOBT taps jau septintuoju šios operos pastatymu, kuriame turės progos dainuoti. Šią partiją jam yra tekę pristatyti ne tik Europos teatruose, bet ir Kinijoje.
Kadangi šįmet sukako lygiai 100 metų nuo pirmojo „Hercogo Mėlynbarzdžio pilies“ pastatymo Budapešte, kompozitoriaus B.Bartóko tėvynėje opera buvo ne kartą prisiminta. K.Cserui gegužę Vengrijoje taip pat teko dainuoti viename iš koncertinių „Hercogo Mėlynbarzdžio pilies“ atlikimų.
„Nors operoje netrūksta vengrų liaudies muzikos motyvų, kūrinio tematika išlieka aktuali bet kuriam pasaulio kampeliui, kuriame gyvena vyrai ir moterys: jų tarpusavio santykiai yra niekada neišsenkanti ir iki galo neišgvildenama tema“, – konstatavo K.Cseras.