Vilnietė nebežino, kaip tokiomis sąlygomis gyventi: pribaigė rytas, kai nuėjo į tualetą

2021 m. rugsėjo 2 d. 14:44
Renata
Redakcija sulaukė Vilniaus Naujamiesčio gyventojos Renatos pasipiktinimo laiško dėl prastos vandens kokybės ir dėl to nebeveikiančios buitinės technikos.
Daugiau nuotraukų (7)
„Keista situacija Vilniuje, Naujamiestyje... Atsibundi ryte, įsipili stiklinę vandens, o ten pilkuma. Galbūt vanduo buvo atjungtas? Paleidi čiaupu vandenį, nieks nesikeičia. Tai tęsiasi jau bemaž mėnesį...
Geriamo vandens galiu nusipirkti prekybos centre, bet prasideda linksmybės – atsukus čiaupą, kad išplaučiau indus, vanduo nebėga...
Savaitgalis, surenku skalbti rūbus, tačiau skalbimo mašina nebeprisemia vandens, kas vyksta? Pribaigė rytas, kai atėjus į tualetą vanduo nenusileido...
Skambinu į „Vilniaus vandenis“, maloni mergaitė atsiliepia, aiškina, kad keičiami šalto vandens vamzdynai, sako, kad vanduo tinkamas gerti, atsiprašinėja...
Ačiū už atsiprašymus, bet kaip gyventi, kai viskas namie užsikimšę ir niekas neveikia? Sakė rašyt prašymus „Vilniaus vandenims“ dėl sugadintos technikos.
O jei ta technika senai pirkta, bet puikiai veikė iki vamzdynų keitimo, ką jie man grąžins? Ir kur man dabar skalbtis, prisiminti senus laikus ir puoduose skalbtis? Kodėl turėčiau?
Linkiu visiems Naujamiesčio gyventojams stiprybės“, – rašė Renata.
***
„Vilniaus vandenys“ atstovai pateikė komentarą, kad situacija Naujamiestyje bendrovei žinoma ir jai spręsti skiriamas prioritetinis bendrovės vadovybės dėmesys. Sustiprintos bendrovės pajėgos, vyksta naktiniai tinklo plovimo specialia technika darbai.
„Šiuo metu Naujamiestyje ir dalyje Senamiesčio „Vilniaus vandenys“ vykdo didelės apimties vandentiekio tinklo renovacijos darbus, kurie daliai Naujamiesčio gyventojų galėjo tapti suprastėjusios vandens kokybės priežastimi.
Šioje Vilniaus miesto dalyje vandentiekio tinklas yra itin prastos būklės, čia dažnai fiksuojamos vandentiekio avarijos, kurios pastaraisiais metais tapo dar dažnesnės, tad atidėlioti renovacijos darbų, nukelti juos vėlesniam laikotarpiui ar organizuoti darbus etapais, Bendrovė net įvertinusi tai, kad renovacijos darbai sukels nepatogumų ir pasipiktinimą dalies jos klientų, nebegalėjo.
Šiuo atveju aukščiausiu prioritetu tapo pačių Naujamiesčio gyventojų interesai, siekiant išvengti dažnų avarijų ir vandens tiekimo sutrikimų ateityje. Po vandentiekio tinklo renovacijos tikimės avarijų tikimybę šiame rajone sumažinti net iki 90 procentų. Tai pirmiausiai turėtų pajusti Naujamiesčio gyventojai.
Su vykdomais rekonstrukcijos darbais ir prastos būklės vamzdynais siejamas laikinas vandens kokybės suprastėjimas reiškia, jog tokį vandenį gerti gali būti nemalonu dėl pakitusios jo išvaizdos ar skoninių savybių. Vis tik, toks vanduo yra saugus, žmogaus sveikatai ar gyvybei jis nėra pavojingas.
Geriamojo vandens saugos ir kokybės reikalavimus nustato Lietuvos higienos norma HN24:2017. Remiantis šiais reikalavimais ir siekiant užtikrinti tiekiamo vandens kokybę, bendrovė vykdo nuolatinę geriamojo vandens kokybės stebėseną, atlieka tyrimus. Technologiniai tyrimai periodiškai atliekami ir po vamzdynų plovimų ar reaguojant į gyventojų skundus.
Tiekiamo vandens mikrobiologiniai, fizikiniai ir cheminiai tyrimai atliekami nuolat geriamojo vandens tyrimų laboratorijoje. Per rugpjūčio mėnesį bendrovės specialistai Naujamiesčio rajonui tiekiamam vandeniui ištirti jau atliko 17 tyrimų. Jų rezultatai parodė padidėjusį vandens drumstumą, didesnį nei įprastai mangano bei geležies kiekį.
Šios natūralios kilmės mineralinės medžiagos sveikatai nėra pavojingos, tačiau per didelė jų koncentracija akivaizdžiai pablogina vandens skonio ir išvaizdos savybes.
Lygiai taip pat, kaip ir praustuvės ar vonios, rudas vanduo buitinės technikos sugadinti negali. Visgi, nuolat naudojamas rudas vanduo, kuriame gausu geležies junginių, gali užkimšti buitinės technikos filtrus. Norint išspręsti šią problemą užtenka atidaryti buitinėje technikoje esančias specialias angas ir jas išvalyti.
Bendrovės atstovai supranta, kad padidėjus mangano ar geležies koncentracijai, nemalonios išvaizdos ar skonio vanduo sukelia neigiamą reakciją. Todėl operatyviai ėmėsi veiksmų problemai spręsti – reaguodami į klientų pranešimus kasdien siunčia specialistus įvertinti situaciją, paimti papildomus mėginius vandens kokybės tyrimams, inicijuoja neplaninius vamzdynų plovimo – vamzdynų sienelių plovimo nuo susikaupusių apnašų darbus.
Vietose, kuriose fiksuojamas didžiausias vandens kokybės suprastėjimas Bendrovė pastato vandens vandenvežes. Čia gyventojai, atsinešę savo taras, jas gali prisipildyti vandeniu. Dėl vandenvežių stovėjimo vietų ir laiko gyventojai yra informuojami individualiai, atskirais pranešimais.
Bendrovė jaučia atsakomybę dėl vykdomų, nors ir neišvengiamų vandentiekio renovacijos darbų. Todėl gyventojai gali kreiptis į bendrovę el. paštu – info@vv.lt ir tikėtis kompensacijos, jei dėl vykdomų darbų patyrė finansinių nuostolių ir turi tai įrodančius dokumentus bei pateikia įrodymus, jog namuose esanti įranga buvo sugadinta dėl tiekiamo nekokybiško vandens“, – nurodoma „Vilniaus vandenys“ informaciniame pranešime.
Vilniaus vandenys^InstantVanduo
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.