Kodėl negalima pasukti vairo iki galo – pagrindinė priežastis
Kaip jau buvo minėta, dėl vairo stiprintuvo automobilį vairuoti lengviau. Pagrindiniai privalumai, kuriuos jis suteikia:
Sumažėja vairo pasukimų iš vienos kraštutinės padėties į kitą skaičius.
Žymiai pagerėja automobilio reakcija, taip pat jo manevringumas.
Vairuotojo rankos praktiškai neįtempia rankų sukant.
Esant visiems hidraulinio stiprintuvo pliusams, jį naudojant yra griežtų kontraindikacijų.
Tiesą sakant, jame slypi atsakymas į klausimą, ar galima sukti vairą iki galo. Pagrindinė prietaiso gedimo priežastis dažnai būna neteisingi vairuotojų veiksmai stovėjimo metu.
Norėdami greičiau pasukti, jie pradeda sukti „baranką“ tiek, kiek ji eina, ir net jėga laiko ją ribinėje padėtyje. Visa tai galiausiai sukelia labai blogų pasekmių.
Todėl pateiksime paprastą paaiškinimą, kodėl negalima sukti vairo tiek, kiek jis eis.
Veikiant automobilio vairo valdymo sistemai, dėl specialaus skysčio cirkuliacijos sistemoje padidėja slėgio lygis. Pasukus vairą, jis spaudžia stūmoklį ir priverčia vairo traukę judėti.
Jei vairaratis pasukamas iki kraštutinės padėties, o po to ilgai laikomas jėga, slėgio lygis vairo stiprintuvo sistemoje stipriai padidėja.
Dėl to pernelyg apkraunami visi vairo stiprintuvo agregatai. Pirmiausia kyla didelis pavojus jungiamiesiems vamzdeliams, ypač jei jie jau susidėvėję arba sugedę.
Tokioje situacijoje nepadės ir viršslėgio apsauginiai vožtuvai: tikėtina, kad jungiamosios žarnos gali plyšti arba iškristi iš gnybtų.
To rezultatas – gedimas ir brangiai kainuojantis remontas.
Kad išvengtumėte tokių problemų, nebūtina vairo ilgą laiką laikyti ekstremaliose padėtyse.
Automobilių mechanikai rekomenduoja manevrų metu šiek tiek pasukti „vairą“ į kitą pusę, taip sumažinant slėgį sistemoje.
Dažnai vairuotojai užduoda klausimą, ar naudojant elektrinį vairo stiprintuvą galima iki galo pasukti vairą. Šiuo atveju taip pat nerekomenduojama to daryti, išskyrus atvejus, kai įjungtas automobilio variklis.
Dabar, kai jau supratome, kodėl negalima sukti vairo iki galo, turime prisiminti dar vieną svarbų dalyką. Labai nepatartina sukti vairą, kai automobilis stovi, nes padidėja vairo traukės mechanizmo apkrova ir papildomai dėvisi padangos.
Šaltinis: unian.net