Nenorėdama atsilikti „Toyota“ taip pat paruošė stiprų atnaujinimą. Vienas iš populiariausių gamintojo modelių, „Toyota Auris“ gavo ne tik naują išvaizdą, bet ir pokyčių salone, važiuoklėje bei du naujus variklius.
Ko vertos japonų pastangos, lrytas.lt išbandė siaurose Briuselio apylinkių gatvėse.
Daugiau aštrumo
Pirmieji „Auris“ pokyčiai matosi vos į jį pažvelgus. Ir priekyje, ir gale automobilis gavo naujus, aštresnių formų žibintus ir ryškesnius, žemesnius bamperius. Nors pokyčiai atrodo nedideli, bendras automobilio stilius gerokai pasikeitė ir dabar „Auris“ gatvėje nebeprimena dar vieno pilko cepelino.
Salone gamintojas atnaujino prietaisų skydelį ir tarp dviejų cilindrų, gaubiančių spidometrą bei apsukų matuoklį įtalpino 4,2 colio ekraną.
Borto kompiuteris valdomas per naują 7 colių ekraną su nauja „Toyota“ „Touch 2“ sistema. Ja tikrai paprasta naudotis, bet iš dalies taip yra todėl, kad be muzikos ir navigacijos automobilyje nelabai yra ką daugiau nustatinėti.
Automatiniai stabdžiai – miegaliams
Saugumo sistemų sąrašą papildė „Citybrake“ sistema, kuri važiuojant iki 30 km/val greičiu gali visiškai sustabdyti automobilį, o važiuojant iki 80 km/val sulėtina mašiną, kad smūgis būtų kaip įmanoma silpnesnis. Ją pirmiausia ir pavyko išbandyti, nors realiomis sąlygomis sistema praverstų nebent kietai įmigus prie vairo.
Priešingai nei dalyje kitų automobilių, kamera ir lazeriu aplinką stebinti sistema suveikia tik kai tikrai kyla pavojus ir stabdo pačią paskutinę minutę.
Bandymų trasoje su muliažu reikėjo daug valios nespausti stabdžio ir laukti, kol mašina stabdys pati. Sustojau apie pusmetrį nuo kliūties.
Bet važiuojant tokiu pat greičiu ir palaukus, kol pasigirs paliepimas skubiai stabdyti, savarankiškai automobilį sustabdyti pavyko gerais 10 metrų anksčiau.
Modelį atnaujinę „Toyota“ inžinieriai šiek tiek pakoregavo vairo stiprintuvo elgesį, garso izoliaciją bei suminkštino važiuoklę naujais amortizatoriais, bet šie pokyčiai labai minimalūs ir realiai bus juntami tik žmogui, kasdien važinėjusiam ankstesniu „Auris“ modeliu.
Minkšta, gerai duobes sugerianti „Auris“ važiuoklė subalansuota važiavimui mieste.
Inžinieriams pritrūko iššūkio?
Važiuojant didesniu greičiu vingiuotais užmiesčio keliais automobilio važiuoklei stinga tikslumo ir paklusnumo. Tačiau „Toyota“ ir neslepia, kad „Auris“ neturi nieko bendro su sportu, nepaisant universalo versijos pavadinimo „Touring Sport“.
„Auris“ neturi galingesnio variklio, kuris išprovokuotų inžinierius labiau patobulinti automobilio valdomumą, o „Toyota“ atstovas Fabio Capano patvirtino, kad gamintojas ir neketina kurti sportinės modelio versijos. Pasak jo, norintiems sportiškumo skirtas atskiras modelis „Toyota GT 86“.
Kai kas naujo, kai kas skolinto
Praktiško automobilio šeimai įvaizdį įtvirtino ir modelio gamą papildę du „Toyota“ gamoje dar nenaudoti varikliai.
Abu nauji varikliai – aiškus postūmis į priekį. Kadangi „Toyota“ teikia prioritetą hibridiniams modeliams, gamintojas nesiėmė pats kuri dyzelinio motoro ir pasiskolino jį iš BMW.
1,6 litro darbo tūrio vokiškas 110 AG variklis dirba sklandžiai ir taupiai, bet vis tik įdomesnė naujovė yra pačios „Toyota“ naujai kurtas 1,2 litro darbo tūrio keturių cilindrų benzininis variklis su turbina.
Tyliau ir švelniau už trijų cilindrų mažalitražius variklius veikiantis motoras neskirtas lenktynėms nuo sankryžos, bet jo 116 AG pakanka sukinėjimuisi aplink miestą. Tam jis ir subalansuotas – maksimalų sukimo momentą 185 Nm variklis pasiekia jau nuo 1,5 tūkst. apsukų ir išlaiko iki 4 tūkst.
Naujasis japonų variklis yra ir gana ekonomiškas – netaupant ir važinėjant daugiausiai po miestą realios degalų sąnaudos siekė apie 6 litrus/100 km, o pataupius galima išspausti ir gamintojo žadamus 4,7l/100 km.
Šis mažas variklis „Toyota“ buvo labai reikalingas, kad „Auris“ susilygintų su kitais C klasės modeliais, iš kurių praktiškai visi turi virš 100 AG išspaudžiančius mažus variklius.
Pranašumas – hibridinė technologija
Nepaisant to, „Toyota“ daugiausiai vilčių deda į hibridinę „Auris“ sistemą.
Nieko keisto – nors tai ir yra brangiausia „Auris“ versija, būtent hibridinė sistema yra tai, ko neturi konkurentai.
Pernai „Auris“ sudarė gana solidžią 5,9 proc. dalį tarp visų Europoje parduotų C klasės automobilių, o beveik pusę jų sudarė hibridinė modelio versija. Šis modelis buvo pats populiariausias hibridas Europoje ir „Toyota“ supranta, kad tai yra jos koziris pritraukti vairuotojams.
Be abejo, hibridinė sistema aktualesnė Vakarų Europoje, kur hibridiniams automobiliams taikomi mažesni mokesčiai ir kitos lengvatos.
Bet ir Lietuvoje atsiranda vairuotojų, kuriems geras automobilis yra ne tas, kuris riaumodamas prasuka ratus prie sankryžos, o kuris įveikia kilometrus lengvai ir tyliai.
Be to, „Toyota“ pažadėjo hibridinę versiją pastebimai atpiginti.
„Toyota Auris“ skaičiai:
Bazinė kaina: 14 tūkst. 850 eur.
Variklis: 1197 cm3 116 AG benzininis.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių mechaninė.
Įsibėgėjimas iki 100 km: 10,1 sek.
Didžiausias greitis: 200 km/val.
Vidutinės deklaruojamos degalų sąnaudos: 4,7 litro/100 km.
Išmatavimai (ilgis/plotis/aukštis, mm.): 4330/1760/1475 (hečbekas).
Ratų bazė, mm.: 2600
Bagažinės talpa, l.: 360-1658.
Svoris: 1150-1435 kg.
Gamybos vieta: Burnestonas, Didžioji Britanija