Tokią gudrybę atrado S.Batoro – Rudens – Srovės gatvių sankryžoje į kairę sukantys vairuotojai. Kai pėstieji pereina perėja per žaliąjį šviesoforo signalą, važiuojantieji iš Naujosios Vilnios dar turi palaukti 5 sekundes iki kol jiems užsidegs žalias šviesoforo signalas. Tuomet važiuojantieji link Naujosios Vilnios gali sukti į kairę. Tai bene vienintelis būdas šioje gatvėje, ypač piko metu, pasukti į kairę. Mat eismo intensyvumas šioje vietoje yra labai didelis.
„Savivaldybei esama situacija yra žinoma ir po šviesoforų eksploatacijos perdavimo numatoma imtis papildomų priemonių, geriau sureguliuojant eismo srautus ir saugumą. Pavyzdžiui, be kita ko gali būti vertinamos galimybės reguliuoti transporto priemonių greitį prieš sankryžą, šviesoforo pagalba priverstinai stabdant leistiną greitį viršijančias transporto priemones ir taip sudarant geresnes sąlygas kairįjį posūkį atliekantiems vairuotojams“, – sako Gabrielius Grubinskas, Vilniaus miesto savivaldybės Ryšių su žiniasklaida specialistas.
Visgi vairuotojai, kurie sustoja prieš pėsčiųjų perėją su siekiu paspausti pėsčiųjų šviesoforo mygtuką, to daryti iš tiesų negali. Tai kelių eismo taisyklių pažeidimas ir už tokį poelgį galima susilaukti baudos.
„Atkreipiame dėmesį, kad žalias šviesoforo signalas, kurį iškviečia mygtuką paspaudę vairuotojai, yra skirtas tik pėstiesiems ir nesuteikia teisės automobiliams kirsti STOP liniją ir įvažiuoti į sankryžą. Pagal Kelių eismo taisykles, vairuotojams draudžiama sustoti pėsčiųjų perėjose, todėl vairuotojai turėtų sustoti prie STOP linijos, o pradėję manevrą ir laukdami progos pasukti į kairę – už pėsčiųjų perėjos“, – priduria specialistas.
Šiuo metu S.Batoro – Rudens – Srovės gatvių sankryža nėra reguliuojama šviesoforais. Čia šviesoforas reguliuoja tik pėsčiųjų perėją. Šis šviesoforas įrengtas dėl išaugusio pėsčiųjų srauto. Beje, šviesoforo eksploatacija dar nėra perduota savivaldybei, todėl jokių pakeitimų kol kas pati savivaldybė atlikti negali. Visgi jis jau buvo patikrintas eismo specialistų ir užtikrina švietimo įstaigos, aplinkinių stotelių ir kitų pėsčiųjų saugumą.