Taigi nauja kategorija bus įtvirtinta po beveik po pusantrų metų, o tam, kad ją gautų vairuotojai turės praeiti papildomus mokymus. Tuo pat metu Australija gerokai sugriežtino bausmes už pavojingą vairavimą. Kol kas ši naujovė bus įvedama tik pietinėje Australijos dalyje, tačiau jeigu pasiteisins – pasklis po visą šalį.
Naujos taisyklės įvedimą paskatino itin skandalinga avarija, įvykusi prieš ketverius metus Adelaidėje. Tada „Lamborghini Huracan“ vairuojantis vyras partrenkė dvi merginas – penkiolikmetė paauglė žuvo vietoje, o jos draugė patyrė itin sunkius daugybinius sužalojimus.
Vairuotojas buvo išteisintas dėl kaltinimo žmogžudyste, nes teismas nerado rimtų įrodymų, kad galėtų pagrįsti tokius kaltinimus, esą avarija buvo netyčinė, tačiau visuomenė sukilo prieš tokį sprendimą, o spaudoje užvirė arši diskusija dėl bausmių griežtinimo.
Būtent tai paskatino Pietų Australijos valstijos parlamentą svarstyti įstatymą dėl specialios kategorijos vairavimo pažymėjimo įvedimo itin greitus automobilius turintiems vairuotojams. Be to, ir bausmės už tokius atvejus buvo gerokai sugriežtintos.
Nauja kategorija pavadinta raide U, nuo sutrumpinimo UHPV (angl. Ultra high-power vehicle). Lietuviškai – itin didelės galios automobilis.
Priskirti automobilį tokiai kategorijai visiškai paprasta: nominali galia, tenkanti vienai tonai automobilio svorio, turi viršyti 385 arklio galias, o pilnas automobilio svoris neturi viršyti 4,5 tonų masės. Taigi motociklams ir autobusams šie apribojimai netaikomi.
Kodėl pasirinkti būtent tokie parametrai pranešime nenurodoma. Įdomu tai, kad Australija nėra itin didelė rinka tokiems greitiems automobiliams. Kaip rašo žurnalas „Car Expert“, Pietų Australijos valstijoje tokių automobilių, kurie patektų į naują kategoriją, suskaičiuojama mažiau negu 300.
Papildomi mokymai gauti tokią vairuotojo kategoriją yra panašūs į formalumą visuomenei nutildyti. U kategorijai gauti pakanka išklausyti trumpus kursus nuotoliniu būdu.
Juose pasakojama apie tokių greitų automobilių keliamas rizikas bei raginama būtinai naudotis elektroninėmis pagalbos sistemomis ir niekada jų neišjungti važiuojant bendrojo naudojimo keliuose.
Nereikia net praeiti papildomų vairavimo kursų ar išlaikyti papildomo egzamino, todėl tai labiau primena formalumą.
Tuo pat metu Pietų Australija pradės bausti vairuotojus, kurie sąmoningai išjungia vairavimo pagalbos sistemas, tokias kaip traukos, stabilumo ir stabdžių antiblokavimo sistemos. Už tai vairuotojams gresia iki 5 tūkst. Australijos dolerių bauda. Tai yra apie 3 tūkst. eurų.
Tokių sistemų išjungimas pateisinamas nebent užklimpus bekelėje ar panašioje situacijoje, tačiau ne važiuojant normaliu režimu bendrojo naudojimo keliais.
U kategorijos vairuotojai, kurie bus pagauti naudojęsi automobiliu atjungus stabilumo sistemas bus baudžiami tokia pat bausme, kaip ir už vairavimą išgėrus.
O avarijos atveju, jeigu joje yra žuvusiųjų, kaltininkas, nepriklausomai nuo turimos vairuotojo pažymėjimo kategorijos, iki šiol galėjo būti nubaustas vos dvylikos mėnesių kalėjimo bausme. Nuo šiol bausmė padidinta iki septynerių metų.
Jau dabar sakoma, kad šiais įstatymų pakeitimais domisi ir kitų valstijų parlamentai, todėl manoma, kad netrukus šie pakeitimai išplis po visą šalį.