Kaip saugiai vairuoti tamsiuoju metų laiku – jums padės šie patarimai

2022 m. spalio 31 d. 10:39
Šaltuoju metų laiku iššūkių kelia ne tik eismo sąlygos: rūkas, lietus ar snaigės, bet ir automobilio priežiūra. Pasirūpinti automobiliu privalu nelaukiant sniego ar šaltuko, kitaip, gali tekti spręsti ne tik kaip saugiai manevruoti kelyje, bet ir kaip apskritai pajudėti iš kiemo ar garažo.
Daugiau nuotraukų (11)
Kai ko geriau nepamiršti
Artėjant šaltajam metų laikui, visų pirma, privalu pasikeisti automobilio padangas. Saugaus eismo ekspertas Andrius Bonakeris dvejojantiems, kurias: universalias ar žiemines padangas rinktis, rekomenduoja tik pastarąsias. „Kaip nėra universalių batų, tinkančių ir karštą vasarą, ir esant gausiam snygiui, taip ir automobilio „apavas“ turėtų atitikti sezoną. Žieminių padangų mišinys minkštesnis, skirtas geresniam sukibimui su suspaustu sniegu ar ledo sluoksniu.
Universalios padangos nėra visiškai pritaikytos besikeičiančioms oro sąlygoms. Vasarą universalios padangos skleidžia didesnį triukšmą, naudojant jas, nežymiai didėja degalų sąnaudos, jos, palyginti su vasarinėmis padangomis, dyla greičiau.
Žiemą universalios padangos neturi tokio gero sukibimo, esant ekstremaliomis situacijomis: plikledžiui, suspausto sniego sluoksniui, kuomet reikia stabdyti, išvažiuoti iš posūkio ir t. t.“, – komentavo pašnekovas.
Kokybiškos padangos, kurių slėgis tinkamas, o protektorius atitinka reikalavimus, taip pat užtikrina saugesnį vairavimą sutemus – rudenį ir žiemą į darbą įprastai išvykstama ir iš jo grįžtama tamsoje.
Draudimo bendrovės „If“ atliktas visuomenės tyrimas atskleidė, jog Lietuvoje populiariausios žieminės nedygliuotos padangos – tokias renkasi du iš trijų (67 proc.) tautiečių. Daugumai lietuvių (42 proc.) kaina yra pagrindinis kriterijus renkantis padangas. Įdomu, kad taip pat nemažą dalį tautiečių motyvuoja garsūs prekių ženklai – jų padangas renkasi kiek daugiau nei trečdalis (37 proc.) respondentų.
Nėra nesvarbių darbų
Artėjant šaltajam ir tamsiajam metų laikui, vertėtų sureguliuoti, nupoliruoti, o, galbūt, pakeisti ir automobilio žibintus, pasirūpinti, kad visi jie veiktų.
Jei automobilio techninė apžiūra baigia galioti, patikrinti, ar žibintai tinkamai sureguliuoti nepakenks, mat, esant šlapiai kelio dangai, didėja rizika apakinti priešais atvažiuojančius. Jei kuris nors automobilio žibintas neveikia, tai klaidina kitus vairuotojus: tiek atvažiuojančius priešais, tiek judančius iš paskos.
Valytuvus privalu keisti išsyk pastebėjus, kad šie prastai nuvalo priekinį stiklą, mat tuomet, ypač tamsiuoju metų laiku, didesnė rizika nepastebėti pėsčiųjų ar į kelią išbėgusio laukinio gyvūno.
Kuro, salono ar variklio oro filtrai keičiami reguliariai. Dažniau keičiant salono oro filtrą pavyksta išvengti rasojančių langų. A. Bonakeris turi ir dar vieną patarimą: automobilio kondicionavimo sistemą naudoti ne tik vasarą, norint vėsaus oro automobilio salone, bet ir rudenį – tuomet langai nerasos.
Automobilio akumuliatorių patariama keisti kas trejus metus, arba laikytis gamintojo nurodymų – tuomet nenutiks tai, ko daugelis vairuotojų bijo labiausiai: prireikus staiga išvykti, automobilis nerodo jokių ženklų.
Navigacija gelbsti, tik svarbu naudoti tinkamai
Keliaujant tamsiuoju metų laiku dar svarbiau analizuoti kelią, laiku pastebėti besikeičiančias oro sąlygas – nuolat galvoti apie vairavimą.
Keliaujant ilgesnį atstumą, nežinomu ar primirštu maršrutu, vairuotojams gelbsti nebe žemėlapis ar atmintis, o navigacija: ši ne tik padeda sutaupyti laiko keliaujant, bet ir išvengti spūsčių ar kliūčių, įspėja apie duobes, sugedusį automobilį priešais ar nutikusį eismo įvykį.
Svarbiausia, jog išmanusis telefonas ar navigacijos įrenginys būtų pritvirtintas saugiai, o rankos ant vairo – tuomet vairuoti ir saugu, ir patogu.
Saugaus eismo specialistas primena bene pagrindinę taisyklę – navigacija naudotis tik prieš pajudant iš vietos, bet ne vairuojant.
Be to, navigacija ar išmanusis telefonas turėtų būti pritvirtintas taip, kad netrukdytų ir neblaškytų vairuojant. Jį patariama montuoti ant prietaisų skydelio, kad stebėdamas kelią vairuotojas galėtų matyti ir tai, ką rodo navigacija.
Dar patogesnis sprendimas – navigacija išmokti naudotis taip, kad nereikėtų kaskart į ją žvilgčioti: pakaktų tiesiog klausytis navigacijos nurodymų. Taip kelyje, ypač sutemus, bus saugiau, nereikės blaškytis ieškant informacijos, kur pasukti ar kada persirikiuoti.
Beje, keliaujant žvyrkeliais ar rečiau naudojamais keliais, pravartu turėti kastuvą ar tempimo lyną. Užklimpus gelbsti ir smėlio bei druskos mišinys.
Kalbėti telefonu – tik sustojus
Išmaniajam telefonui vairuotojo rankose – ne vieta: nei sustojus spūstyje ar degant raudonam šviesoforo signalui, nei važiuojant keliu, juolab jei oro, o sykiu ir eismo sąlygos, nepastovios.
Į šviečiantį telefono ekraną žvilgsnį nukreipus vos akimirkai, to pakanka, kad nespėtumėte sureaguoti priešais stabtelėjus automobiliui, sprogus padangai ar pasitaikius kitai kliūčiai: į kelią išbėgus vaikui ar laukiniam gyvūnui.
Jei nesinaudojate navigacijos programėle išmaniajame telefone, šį geriausia laikyti ant galinės automobilio sėdynės, rankinėje ar net bagažinėje – taip nekils pagunda rizikuoti: skaityti žinučių, naršyti internete ar rašyti komentarų.
Pervertina galimybes
Dauguma vairuotojų tiki: jie vairuoja puikiai, tad su visomis problemomis susitvarkys be priekaištų. „Jeigu taip būtų, deja, tiek eismo įvykių nenutiktų. Savęs pervertinimas yra pavojingiausias dalykas, nes pradedama numoti ranka į svarbius veiksnius: greitį, kelio dangą, matomumą ir pan.“, – mano pašnekovas.
Visgi, net ir vairuojant saugiai bei atsakingai, pavojus patekti į eismo įvykį išlieka: automobilį kieme apgadino kaimynas, neatsakingas vairuotojas atsitrenkė į jūsų transporto priemonę, sutemus į kelią netikėtai išbėgo laukinis gyvūnas – scenarijų daug, nuspėti jų ar pasiruošti ne visuomet įmanoma, o žala automobiliui gali siekti ne vieną tūkstantį eurų.
Taigi, net ir pasirūpinus automobilio ir keleivių saugumu, itin svarbu pagalvoti ir apie papildomas saugumo priemones – tikėjimas, kad vairuotojas gali suvaldyti bet kokią situaciją kelyje – tik iliuzija.
Padės ir draudimas
Nors kasko draudimas nepadės išvengti eismo įvykio, tačiau padės sumažinti rūpesčių ir finansinę naštą šiam nutikus.
Draudimo bendrovė „If“ pagalvojo apie visus vairuotojus: pasiūlė keturis kasko draudimo variantus, kurie leidžia prisitaikyti draudimo apsaugą savo poreikiams.
Vienas šio draudimo privalumų: nesvarbu, kokią išskaitos sumą pasirinksite, dažnai pasitaikančioms stiklo žaloms, pagalbai kelyje, susidūrimui su laukiniu gyvūnu bei kitais atvejais jokia išskaita nebus taikoma.
Svarbu ir tai, jog kasko apsauga galioja ne tik eismo įvykiams, bet taip pat įsipylus netinkamų degalų, netekus brangių daiktų, buvusių transporto priemonėje.
Atsitikus eismo įvykiui, automobilis nemokamai nuvežamas į remontą atliksiantį servisą, o pakaitinis automobilis suteikiamas visam automobilio remonto laikotarpiui – draudimo specialistai apgalvojo iki menkiausios smulkmenos.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.