Ugniagesiai: tegul R. Šimašius medelius sodina ant stogo, o mums siaurose gatvėse bus sudėtinga pravažiuoti

2021 m. lapkričio 4 d. 06:08
Valdonė Rudenkienė
Vilniaus miesto gatvių infrastruktūros standartas, pavadintas Vilniaus gatvių atnaujinimo projektu, pasak jį pristačiusios savivaldybės, žymi sostinės gatvių desovietizacijos pradžią. Prioritetas teikiamas pėstiesiems, apšvietimui, želdiniams ir dviračių takams. Kritikai sako, kad toks projektas skubotas ir ne visi jo sprendiniai pritaikomi miestui. Tuo metu specialiųjų tarnybų pareigūnai abejoja dėl gatvių saugumo.
Daugiau nuotraukų (13)
Vilniaus meras Remigijus Šimašius, pristatydamas Vilniaus darnių gatvių standartą, kalbėjo, kad jis parengtas vadovaujantis Niujorko gatvių struktūra.
„Kiekvienas iš 12 principų yra dažnai nusistovėjusių įpročių laužymas ir jie yra labai gilūs. Daugelio mano kartos vyrų svajonė buvo turėti gerą darbą, namą ir automobilį bei daugiau niekas nerūpėjo – nei medžiai, nei kiti dalykai. Mes kalbame apie pėsčiųjų takus, želdynus ir apie daugybę kitų dalykų“, – kalbėjo sostinės meras.
Pasak savivaldybės, dalis gatvių sprendimo jau įgyvendinti rekonstruotose Pylimo, Algirdo, Naugarduko, Islandijos ir kitose gatvėse. Tvarkomų gatvių gyventojai palankiai vertino gatvių pertvarką, vairuotojai buvo skeptiškesni.
Vienas gyventojas teigė, kad R.Šimašiaus sprendimuose yra gerų ir blogų dalykų. Jis nepatenkintas dviračių takais ir gatvių siaurinimu.
Kitas gyventojas mano, kad visa kryptis yra teisinga, bet mastelis, kuriuo daroma, kelia abejonių: „Mano asmeninis pastebėjimas, kad naujiems pokyčiams nėra padarytas saugumo vertinimas. Ant popieriaus gal ir atrodo gražiai, bet realybėje – viskas kitaip“.
Vilniaus miesto savivaldybės vyriausiasis inžinierius Antonas Nikitinas įsitikinęs, kad gatvių standartas padės priimti Lietuvoje dar nematytus sprendimus.
A.Nikitinas nemano, kad projektas pablogins vairuojančiųjų padėtį, nors ir prioritetas teikiamas pėstiesiems bei dviratininkams.
„Tiems žmonėms, kurie nenori lipti iš automobilio, tai nėra tikslo imti ir dirbtinai juos išlaipinti. Gatvės liks, juose bus galima važiuoti, bet klausimai yra susiję su greičiu.
Juk eismo juostų plotis susijęs su greičiu. Miestuose reikėtų važiuoti 30 ar 50 km/val., todėl turi būti specialios juostos“, – dėstė Vilniaus miesto savivaldybės vyriausiasis inžinierius.
Lietuvos ugniagesių gelbėtojų profesinės sąjungos atstovas Saulius Džiautas sako, kad pertvarkomos gatvės, priešingai nei teigiama projekto atstovų, tampa mažiau saugios, pavyzdžiui, gatvių siaurinimas sukels sunkumų privažiuoti ugniagesių ar kitų didelių gabaritų automobiliams. Esą su priešgaisrinės gelbėjimo tarnybomis projektas derintas nebuvo.
„Norima, kad būtų gražu, o ne saugu. Tegul meras pagalvoja ir augina ant stogo medelius, taip bus saugiau ir turėsime daug oro. Saugumą tegul palieka specialioms tarnyboms ir kalbasi su jais bei specialistais“, – tvirtino S.Džiautas.
Projekto parengimas užtruko metus. Pasak savivaldybės atstovų, kai kurie gatvių projektai jau įgyvendinti, o kiti dar stebimi kaip bandomieji, kuriais siekiama formuoti naujus vilniečių vairavimo įpročius. Projektui nepasiteisinus, jis galės būti keičiamas.
medžiai^InstantRemigijus Šimašius
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.