Dar praėjusiais metais, prieš prasidedant Elektros gatvės remontui, pagrindinis kelias buvo Vasario 16-osios g., o dabar – važiuojant nuo Panevėžio rajono savivaldybės, Laisvės aikštės link, pagrindinį kelią rinksitės sukdami buvusio „Garso“ pastato link.
Tai reiškia, kad nuo šiol, vairuotojai važiuodami iš Elektros arba Respublikos g. (kas dabar – šalutinis kelias), turės vadovautis „dešinės rankos“ taisykle. Todėl pirmieji iš vietos pajudėti galės eismo dalyviai iš Elektros g.
Gyventojai turi dvi nuomones
Pasak bendrovės „Eismo valdymo sistemos“ direktoriaus Tomo Smulkos, tokie ženklai – laikini. „Planuojama visą centrinę miesto dalį padaryti gyvenamąja zona, todėl važiuoti 20 km/val. bus reikalaujama ne tik Elektros gatvėje“, – aiškino jis.
Panevėžiečių nuomonės pasiskirstė į dvi dalis. Vieni džiaugėsi permainomis, kiti – peikė.
„Kam čia tokią nesąmonę reikėjo padaryti? Kokia gali būti pagrindinė į šoną kai ten vos judama. Juk visi iš centro įpratę tiesiai važiuoti kaip pagrindine. Oj, bus avarijų! Paminėsite“, – socialiniame tinkle „Facebook“ komentavo vairuotojas Aidas.
Na, o visai šalia Elektros gatvės gyvenantis panevėžietis Visvaldas, aiškino, kad toks sprendimas būtų labiausiai suprantamas dėl mažų vaikų saugumo, tačiau, kadangi pats mažų vaikų neaugina, o anūkų neturi – jam „Gyvenamosios zonos“ ženklo pastatymas – neaktualus.
„Vis dėlto, manau, kad toks sprendimas priimtas dėl to, kad Laisvės aikštėje labai padidėjo gyventojų aktyvumas, kurio seniau tikrai nebuvo. Tačiau, kalbant apie įvykusius remontus, man nesuprantama, kodėl įvažiavimas į Elektros g. iš Basanavičiaus g. buvo taip susiaurintas“, – kalbėjo panevėžietis.
Sprendimas – nesuprantamas
Tuo tarpu vairavimo mokyklos „Festina Lente“ vadovas Jonas Žebrys naujienų portalui JP teigė, kad toks sprendimas pakeisti ženklus jam – nesuprantamas.
„Ankščiau šioje gatvėje buvo rengiami vairavimo egzaminai, pamokos, o dabar, pastačius „Gyvenamosios zonos“ ženklą, čia tapo draudžiama mokyti vairuoti, todėl nežinau, kaip čia bus. Iš tokios gyvenamosios zonos išvažiuojama kaip iš šalutinio kelio, o panevėžiečiams įprasta, kad Elektros g. – pagrindinis kelias. Tikrai bus daug problemų ir daug avarijų“, – aiškino vyras.
„Ne man spręsti, bet įdomu, kodėl pasirinkta taip keisti ženklus. Baisu. Juk ir vaikai gali išbėgti ant gatvės. Reikės visiems būti labai atidiems“, – pridūrė jis.
Grįžta autobusai
Nuo spalio 5 d., Elektros ir dalimi Vasario 16-osios g., buvo atnaujintas viešojo transporto eismas. Čia, kaip ir iki rekonstrukcijos pradžios, kursuos autobusai 4-uoju, 6-uoju ir 6A maršrutais.
Panevėžio autobusų parko vadovas Arnoldas Gražys tikino, kad tikslūs autobusų tvarkaraščiai skelbiami www.panevezioautobusai.lt ir autobusų stotelėse.
„Elektros ir Vasario 16-osios g. remonto darbai pradėti pernai. Todėl maršruto Nr.4 autobusai, važiuojantys į Vaivadus, buvo nukreipti Ukmergės, Senamiesčio gatvėmis, o maršrutų Nr.6, 6A autobusai, važiuojantys link J. Janonio gatvės – Smėlynės, Marijonų gatvėmis“, – priminė A. Gražys.
Atidumas kelyje – būtinas visada
Panevėžio apskrities vyriausiojo policijos komisariato komunikacijos poskyrio vyresnysis specialistas Tadas Martinaitis pabrėžė, jog kelyje visuomet reikia stebėti ženklus ir būti atidiems, todėl tokie pokyčiai neturėtų gluminti vairuotojų.
„Vairuojant bet kokią transporto priemonę, reikia būti atidiems ir susikoncentravusiems į vairavimą, stebėti ne tik kelio ženklus, bet ir kitus eismo dalyvius. Neskubėkite ir būkite tolerantiški kitiems eismo dalyviams“, – teigė specialistas.
Siekiama plėsti ramaus eismo zoną
Panevėžio miesto savivaldybės administracijos Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjas Dalius Vadluga naujienų portalui JP paaiškino tokį eismo judėjimo pasikeitimą vienoje iš Panevėžio centrinių gatvių.
„Pirmumo kelio ženklai minėtoje sankryžoje įrengti atsižvelgiant į tai, kad Elektros ir Vasario 16-osios g. daliai nuo Kranto g. iki Respublikos g. suteiktas „Gyvenamosios zonos“ statusas, tai yra eismas organizuojamas vadovaujantis KET XXI skyriaus nuostatomis bei į tai, jog išvažiuojantiems iš Respublikos g. į Vasario 16-osios g., pagal gatvės rekonstrukcijos projektinius sprendinius yra kelio ženklas Nr. 204 „Stop“, – komentavo D. Vadluga.
Pasak jo, „Gyvenamosios zonos“ statusas suteiktas atsižvelgiant į siekiamybę plėsti ramaus eismo zonas (gatvėse, kuriose leistinas greitis ribojamas iki 30 km/val.), įgyvendinant darnaus judumo planą. Toks uždavinys numatytas ir miesto 2021-2027 strateginiame plane.
„Savitarpio pagarba ir atsargumas – pagrindinė KET nuostata visiems eismo dalyviams. Toks sprendimas leis sumažinti transporto priemonių greitį miesto centrinės dalies gatvėse, tokiose zonose eismas turėtų tapti tvaresnis, draugiškesnis pėstiesiems, dviratininkams“, – pridūrė Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjas.
Suprasti ir įsisąmoninti
Plečiant „Gyvenamosios zonos“ ribas miesto centrinėje dalyje eismo organizavimo tvarka šioje sankryžoje turėtų keistis.
„Turime suprasti ir įsisąmoninti, kad eisme dalyvaujame ne vieni. Kelias ar gatvė, jų infrastruktūra, skirta ne tik transporto priemonių vairuotojams. Vairuoti – reiškia numatyti, sugebėti prognozuoti ne tik savo, bet ir kitų eismo dalyvių elgesį, stebėti nuolat besikeičiančią eismo aplinką“, – D. Vadluga ragino būti atidiems kelyje.