Dažnas pagalvos, kad jokios problemos nėra – visi žino, kad vairą reikia laikyti abiem rankomis.
Viena ranka turėtų būti ties įsivaizduojama devintos, o kita – ties trečios valandos žyme.
Kuri padėtis teisinga?
Tačiau ar žinojote, kad daugelis amerikiečių vairavimo instruktorių nurodo dešimtos ir antrosos valandos padėtį?
Pasak jų, laikydami vairą virš jo sukimosi ašies žmonės gali greičiau reaguoti į iškilusias kliūtis.
Tai patvirtina ir mokslas – laikydami vairą amerikietiškai jį galite pasukti greičiau, tačiau dėl to sumažėja judesio amplitudė.
Laikydami rankas ties devinta ir trečia valanda galbūt jį pasuksite šiek tiek lėčiau, tačiau judesys gali būti gerokai platesnis, o ne pavojingose situacijose tai yra žymiai svarbiau.
Kitaip tariant, tikimybė, kad teks patraukti rankas nuo vairo, yra mažesnė, jei laikysitės senos geros 9-3 taisyklės.
Tačiau daugelis žmonių jos nesilaiko, nes yra įpratę vairą laikyti kitaip. Jiems taip patogiau, kaip sako jie patys, nesuprasdami, kad jiems taip patogiau tik todėl, jog jie prie to yra įpratę.
Įpranta vairuoti viena ranka
Daug žmonių vairuoja viena ranka.
Jei ta ranka įsitaiso ties įsivaizduojama dvyliktos valandos padala, kyla pavojus, kad ji bus sulaužyta, jei išsiskleis oro pagalvė. Tačiau ir kitos vienos rankos pozicijos turi savų pavojų.
Japonų mokslininkai pagamino specialų į orlaivio šturvalą panašų vairą, kurį galima sugriebti tik viena ranka.
Tyrimo dalyviai turėjo jį išbandyti keliose padėtyse, atitinkančiose pirmą, antrą, ketvirtą ir penktą valandas.
Jie turėjo atlikti kelias užduotis, kol mokslininkai matavo jų kūno padėtį ir apskaičiavo jėgą, kurią dalyviai skiria vairui pasukti.
Neteisingai apskaičiuoja jėgą
Dalyvių kaskart buvo klausiama, ar vairas sukasi lengviau, ar sunkiau. Taip mokslininkai nustatė, kad neįprastai vairą laikantys dalyviai neteisingai prognozuoja, kiek jėgos reikės vairui pasukti.
Ką tai reiškia? Mokslininkai primena, kad kaskart prieš atlikdami tam tikrą fizinį veiksmą, mes pasąmoningai apskaičiuojame, kiek jėgos tam reikės.
Ar kada esate neįprastai negrabiai pakėlę kokią tuščią pakuotę, nes manėte, kad ji yra pilna?
Tuomet žinote, koks negrakštus gali būti toks veiksmas.
Kai rankos ant vairo yra neįprastose padėtyse, judesiai gali būti nepamatuoti, nes mes pasąmoningai įsivaizduojame, kad jiems atlikti reikės daugiau ar mažiau jėgos nei reikia iš tikrųjų.
Ką tai reiškia? Na, tai reiškia, kad vairą geriau laikyti toje pačioje padėtyje. Ir to niekas nedaro geriau nei lenktynininkai, kurie dažniausiai laikosi 9-3 taisyklės.