Čia šiemet užfiksuotas promilių antirekordas: sunku suvokti, kaip „VW Passat“ vairuotojas sukiojo vairą

2023 m. gruodžio 2 d. 13:03
Kristina Ramanauskaitė
Šiais metais per 10 mėnesių Rokiškio rajone užregistruotas 231 eismo įvykis (apsvaigę  nuo alkoholio vairuotojai sukėlė 16 eismo įvykių, žuvo 2 žmonės – vairuotojas ir pėsčiasis, 22 eismo dalyviai buvo sužeisti. Daugiausia sužalotų keleivių – 11, taip pat nukentėjo 8 vairuotojai, 2 dviratininkai ir vienas pėsčiasis. Lyginant su 2022 m. tuo pačiu laikotarpiu, eismo įvykių sumažėjo 11 proc,. tačiau girtų vairuotojų nemažėja.
Daugiau nuotraukų (4)
Antirekordas
Kaip informavo Panevėžio apskrities vyriausiojo policijos komisariato, Rokiškio rajono policijos komisariato viršininkas Rimantas Čepulis, iš viso nustatyti 103 asmenys vairavę neblaivūs, 38 iš jų sėdo už vairo turėdami 1,5 ir daugiau prom. alkoholio kraujyje
2023 m. promilių antirekordas registruotas gegužės mėnesį, kuomet sustabdytam 25-erių VW Passat vairuotojui A. K. nustatytas 3,14 prom. girtumas. Jį „pasivyti“ promilėmis bandė 25-erių BMW vairuotojas, spalio mėnesį sustabdytas prie vairo jis įpūtė 2,07 prom.
Anot R. Čepulio, dalį neblaivių vairuotojų padėjo nustatyti kiti eismo dalyviai, pranešę apie įtartiną vairavimą. Reaguojama į visus visuomenės pranešimus apie vairuotojų ar kitų eismo dalyvių pavojingą elgesį, apie 30 proc. atvejų jie pasitvirtina.  
Gyventojai informuoja policiją ne tik apie galimai neblaivius, pavojingai vairuojančius asmenis,  pastebėtus eismo įvykius, bet ir apie automobilius, statomus ant šaligatvių, vejų, kultūros paveldo zonoje, apie ant kelio nuvirtusius medžius, nutrūkusius elektros laidus. Iš viso gauta pusantro šimto pranešimų.
Pavojingiausi ruožai
Greitį viršijusių vairuotojų statistika pateikiama iš visos Panevėžio apskrities, atskirai Rokiškio rajono duomenys nėra skaičiuojami. 2023 m. Panevėžio apskrityje vidutinio greičio matavimo sistemos nustatė 27 187 pažeidimus, Poliscan FM1 (trikojai) užfiksavo 6365 pažeidimus.
Stacionariomis greičio matavimo priemonėmis nustatyti 853 pažeidimai.
Paklaustas, kuriose miesto, rajono vietose dažnesni eismo įvykiai, viršininkas kaip vieną avaringiausių išskyrė Rokiškyje esančią Respublikos–Taikos–Perkūno gatvių sankryžą, joje užregistruoti 6 eismo įvykiai, Vilties gatvėje – 4 įvykiai, Strazdelio–Respublikos–Panevėžio gatvių  sankryžoje – 5 įvykiai, taip pat sankryža su krašto keliais Daugpilis–Rokiškis–Panevėžys ir Biržai–Pandėlys–Rokiškis –7 įvykiai.
Taip pat nesaugus kelio Daugpilis–Rokiškis–Panevėžys kelio ruožas nuo 10 iki 32 kilometro. Šiame kelio ruože įvyko 23 eismo įvykiai. Radiškis–Anykščiai–Rokiškis – 13 įvykių, Biržai–Pandėlys–Rokiškis – 11 įvykių.
Anot R.Čepulio, dažniausiai eismo įvykiai įvyksta dėl saugaus greičio nepasirinkimo. Sąlyginai daug techninių eismo įvykių įvyksta prekybos centrų aikštelėse. Eismo įvykių gausa išsiskiria MAXIMA prekybos centro automobilių stovėjimo aikštelė – 11 įvykių.
Siūlymai komisijai
Šiais metais Rokiškio r. policijos komisariatas savivaldybės Saugaus eismo komisijai teikė du siūlymus. 2023 m. liepos mėnesį dėl saugumo gerinimo sankryžoje su krašto keliais Daugpilis–Rokiškis–Panevėžys ir Biržai–Pandėlys–Rokiškis. Ši sankryža itin nesaugi. Buvo siūloma nuo Panevėžio pusės, nuo kelio 24 iki 23 kilometro įrengti kelio ženklą ribojantį greitį iki 70 km/h, taip pat pastatyti stendus, informuojančius eismo dalyvius apie pavojingą sankryžą.
Kelyje Nr. 123, prieš susikirtimą su keliu Nr. 122, įrengti „Stop“ ženklą bei inicijuoti kreipimąsi dėl greičio matuoklio įrengimo. „2023 m. lapkričio mėnesį buvo teiktas siūlymas dėl eismo saugumo gerinimo Panevėžio–Strazdelio–Respublikos gatvių sankryžoje. Sankryžoje nuo metų pradžios įvyko 5 eismo įvykiai, vienas įskaitinis, kuris vos nesibaigė tragiškai, susižalojo motociklininkas atsitrenkęs į maršrutinį autobusą.
Siūloma papildomai iš Respublikos ir Strazdelio gatvių įrengti „Stop“ ženklą. Eismo įvykiai įvyksta dėl kelio ženklų nesilaikymo, dėl vairuotojų neatidumo, nes sankryžoje keičiasi pagrindinio kelio kryptis“, –  pastebi R.Čepulis.
Trūksta drausmingumo
R.Čepulio teigimu, pagrindinės priežastys, dėl kurių įvyksta eismo įvykiai, kur žūsta arba būna sužalojami žmonės, nepasirinktas saugus greitis arba viršytas leistinas, manevravimo taisyklių pažeidimai, ypač pavojingi lenkimai kai ribotas matomumas, lenkimai sankryžose.
Eismo dalyviai vis dar stokoja drausmingumo, atsakingumo ir linkę daryti tam tikrus kelių eismo taisyklių pažeidimus, kurie sukelia baisiausias pasekmes. Anot viršininko, pėstieji bei dviratininkai, taip pat dažnai pažeidžia Kelių eismo taisykles, elementariai nepasirūpina savo saugumu.
Netinkamas pavyzdys
„Norėdami, kad eismo įvykių būtų mažiau, turime pradėti nuo savęs ir nuo savo artimųjų. Juk visi mes esame eismo dalyviai. Pradėkime nuo to, kad išleisdami vaikus, pažiūrėtume ne tik ar šiltai apsirengė, paėmė pirštines, bet ar segi atšvaitą, parodykime pavyzdį patys tai darydami ir primindami ne tik vaikams, bet ir kitiems šeimos nariams, artimiesiems. Labai svarbus pavyzdžio rodymas.
Blogai, kuomet tėvai, dalyvaudami eisme, rodo netinkamą pavyzdį vaikams, kerta pėsčiųjų perėją degant raudonam šviesoforo signalui, neįsitikina, ar tikrai perėjimas bus saugus. Kai tėvai vairuodami kalba, kad greičio ribojimo ženklai bailiams ir jie nereikalingi, patys piktybiškai pažeidinėja Kelių eismo taisykles, tokiu požiūriu ir tokia informacija pasidalija su vaikais“, – nelaimių keliuose priežastis vardijo Rokiškio r. PK vadovas. 
Vairavimas aklai
Per 2023 metų 10 mėn. surašyta 1360 administracinio nusižengimo protokolų už KET pažeidimus,  daugiausiai už naudojimąsi mobiliuoju  telefonu vairuojant – 268. Užregistruota daugiau nei pusantro šimto dviratininkų padarytų pažeidimų, 93 – pėsčiųjų.
Anot R.Čepulio, kelio ruožas, kuomet naudodamasis mobiliuoju telefonu vairuotojas sekundę ar dvi žvelgia į ekraną, pavažiuojamas aklai. „Kad būtų lengviau įsivaizduoti – paprastas skaičiavimas. Gyvenvietėje važiuojate leistinu 50 km/val. greičiu, t. y. 13,8 m/s. Jei 2 sekundes žiūrime į telefoną (pvz. skaitoma gauta žinutė), beveik 28 metrus pravažiuojame „visiškai užsimerkę“.
Per tas sekundes gali ir pėsčiasis išeiti į kelią, ir atsirasti kitų kliūčių. Didėja tendencija, kai vairuotojai lenkdami ar keisdami važiavimo kryptį, nerodo atitinkamo šviesos signalo. Tai yra vienas grubiausių kelių eismo taisyklių pažeidimų, dėl kurių įvyksta skaudžių eismo įvykių“, – pavyzdžius pateikė Rokiškio r. PK viršininkas.
Jis taip pat atkreipė dėmesį, kad aplinkinių atitinkama reakcija gali padėti užbėgti nelaimei už akių. „Ar drįstame artimam, pažįstam ar bendradarbiui pasakyti: „Esi neblaivus, niekur nevažiuok ir aš su tavimi niekur nevažiuosiu.“?
Konfiskuoti automobiliai
Daugiau nei pusšimtis vairuotojų dėl įvairių pažeidimų turėjo atsisveikinti su savo automobiliais. Teisinė priemonė „priverstinis transporto priemonės nuvežimas“ taikytas 68 kartus, paskirtas transporto priemonės konfiskavimas – 59 automobiliams.
Transporto priemonė gali būti konfiskuojama už pakartotinai padarytus pažeidimus, kai vairuojama  neturint tam teisės, taip pat kai šį pažeidimą pakartotinai padaro neblaivus asmuo. Vairuojant chuliganiškai, neblaiviam sukėlus eismo įvykį, kai sužaloti žmonės ir pasitraukus iš įvykio vietos, ir dėl kitų įvykių taip pat rizikuojama netekti automobilio.
Konfiskacija įprastai taikoma kai vairuoja neblaivūs vairuotojai, jų girtumas viršija 1,51 prom., taip pat vengiantiems pasitikrinti blaivumą. Teismas nagrinėdamas šias nusikalstamas veikas priima sprendimus, uždraudžiančius naudotis teise vairuoti kelių transporto priemones. 
Keičiasi vairavimo stilius
Pasak R.Čepulio, pagal statistiką visada eismo įvykių padaugėja prasidėjus žiemos sezonui, nes keičiasi vairavimo sąlygos, tuo pačiu ir vairavimo stilius. Būtina pasitikrinti savo transporto priemonę ir pasirūpinti tinkama jos technine būkle.
Visų pirma –  kokybiškomis padangomis, kurios užtikrina stabilesnį važiavimą, stabdymą, greitėjimą. Būtina įsitikinti ar tinkamai veikia žibintai, valytuvai, nes dažni rūkai, dulksnos žymiai blogina matomumą ir šie įtaisai turi veikti nepriekaištingai. Važiavimo greitis dažnai jau turi būti ne leistinas, o saugus, būtina laikytis saugaus atstumo nuo priekyje važiuojančio automobilio.
R.Čepulio teigimu, dažnai daroma pėsčiųjų klaida ir viena dažna nelaimių priežastis, kai įžengiant į pėsčiųjų perėją ar į kelio (gatvės) ruožą, neįvertinamas atstumas iki artėjančios transporto priemonės. Lapkritis ir žiemos mėnesiai yra eismo saugumo prasme sudėtingi ne tik dėl tamsos, bet dažnai ir dėl šlapios kelios dangos ir netikėtų pašalimų, kai danga apledėja ir tampa slidi, o automobilio sustojimo kelias tampa žymiai ilgesnis.
Pavojingai manevruoja paspirtukininkai, staigiai kertantys gatvę, pėstieji be atvaitų, keliaujantys kelkraščiais, mobiliuosius telefonus naršantys, ausinėmis „apsiginklavęs“ jaunimas, negirdintis kas vysta aplinkui. naudojasi ausinėmis ir eidami dar naršo telefone, tada jie nei mato nei girdi kas vyksta aplinkui.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.