Bet verslininkas Vaidotas Marozas, buvęs vakarėlių liūtės Irenos Marozienės vyras, kartu su geru draugu Šarūnu Palioku nusprendė tokiu būdu pasišaipyti iš vyriškosios vidurio amžiaus krizės.
Maršrutas sunkus ir visureigiams
Nusipirkę labai prastos būklės, vos bevažiuojantį „žiguliuką“ jie visą žiemą praleido garaže ir pirmadienį, kartu su kitais kolegomis iš vidutinio amžiaus vyrų klubo N40, pademonstravo ilgai kelionei paruoštą automobilį vilniečiams prekybos centre „Panorama“.
„Ateina gyvenime toks amžius, kai sukaupta patirtis leidžia įveikti tam tikrą barjerą“, - sakė 57 metų amžiaus vyras.
Ir pats V.Marozas pripažįsta, kad jo užsibrėžtas tikslas pasiekiamas labai sunkiai. Jis su Š.Palioku planuoja nuvažiuoti net 16 tūkst. kilometrų iki Mongolijos sostinės Ulan Batoro, tačiau ne atstumas yra baisiausia kelionės dalis.
„Važiuosime ne pagrindiniais keliais, o šalia jų. Mongolijoje važiuosime palei sieną su Rusiją. Tai ir tikriems visureigiams sunkiai įveikiamas kelias“, - pasakojo keliautojas.
Pasiekęs Ulan Batorą ekipažas pasuks link Baikalo ežero. Ten jų laukia vienas iš pačių sunkiausių ruožų visame pasaulyje, sunkiai įveikiamas net bekelės monstrams ir galingiems sunkvežimiams. Tai legendinis „110 kilometrų“ ruožas, kuris kaip kelias buvo naudojamas tik Baikalo geležinkelio statyboms, kai vieną šiltą žiemą ežeras neužšalo ir reikėjo skubiai rasti kitą būdą pergabenti statybines medžiagas.
„Užsibrėžėme tokį tikslą, nes iki šiol dar niekas nėra įveikęs maršruto su dviem ratais varomu automobiliu. Net visureigiams tai sunkiai pavyksta“, - sakė V.Marozas.
Paprasčiau remontuoti
Lengviesiems automobiliams visiškai nepritaikytą kelią mėgsta visureigių ekspedicijų dalyviai. Prieš trejus metus su visureigiu „Nissan Patrol“ šį kelią pervažiavo ir V.Marozas, tačiau šįkart jo technika bus gerokai kuklesnė – 75 AG VAZ 2104 su galiniais varomais ratais.
„Automobilį nusipirkome labai prastos būklės, bet nebuvo kito pasirinkimo. Šitas bent kažkiek važiavo – užvažiavo ant priekabos. Kai pradėjome ardyti, pasimatė, kad jo būklė dar prastesnė nei galvojome, bet iš esmės jokių pakeitimų, perdarymų nepadarėme. Nauji stabdžiai, nauja važiuoklė – viskas pagal standartą. Ką nors perdarius būtų sunkiau rasti detalių, jei automobilis sugestų“, - aiškino jis.
Remontuodamas „žiguliuką“ patyręs vairuotojas pastebėjo, kad anksčiau gamintos detalės buvo geresnės kokybės ir vylėsi, kad naujos dalys nepaves. Tačiau daug atsarginių detalių ir įrankių ekipažas negalės vežtis. Vyrai apskaičiavo, kad bendras žmonių ir krovinių svoris automobilyje neturi viršyti 450 kg., kad kalnuose automobilis „neuždustų“.
Žmona norėjo važiuoti kartu
Dėl šios priežasties V.Marozas į kelionę negali pasiimti savo žmonos Vaivos, nors ji labai norėjo palaikyti vyrui kompaniją.
Mėnesiui į kelią išvykstantys V.Marozas ir Š.Paliokas vylėsi, kad didelių problemų jiems pavyks išvengti, o jei automobilis kartais sugestų, buvusiose tarybinėse šalyse turėtų būti nesunku rasti pagalbos.
V.Marozas į laukiančius sunkumus žvelgė filosofiškai ir palygino žmogų su kompiuteriu – ilgai dirbdama technika ima gesti, prikimba virusai, todėl, pasak keliautojo, žmogui taip pat reikia „persikrauti“ ir atsinaujinti.