Naujos
kartos transporto rūšies kūrėjų teigimu, „Hyperloop“ yra
pigesnė, greitesnė ir mažiau aplinką teršianti technologija nei
įprastas geležinkelis.
„Technologija yra labai įdomi ir, manau, ji yra perspektyvi. Ji
dabar yra bandoma ir per šiuos metus paaiškės testo rezultatai.
Buvo pasiūlytas modelis, kad toks naujoviškas geležinkelis, kuris,
anot jo kūrėjų, yra pigesnis nei standartinis geležinkelis,
galėtų egzistuoti kaip papildoma linija šalia „Rail Balticos“.
(...) Sutarėme, kad Lietuva toliau domėsis, bus atliekama studija,
kuri parodys, kaip realiai šiame regione toks geležinkelis galėtų
egzistuoti, ko reikėtų, kad jis atsirastų“, – penktadienį po
susitikimo su „Hyperloop One“ atstovais teigė Rokas Masiulis.
Anot jo, kol kas per anksti kalbėti, kiek Lietuvai kainuotų
dalyvauti naujoviškos transporto priemonės plėtros projekte.
„Mes kalbame apie revoliuciją transporto srityje, todėl
reikėtų pirmiausiai išnagrinėti visas galimybės, tada žiūrėti
į įgyvendinimą. (...) Matyčiau, kad tokia linija Lietuvą galėtų
sujungti su Europa, galima būtų keliauti į Šiaurę, iki Talino ar
Helsinkio“, – kalbėjo susisiekimo ministras.
Su Lietuvos susisiekimo bei ūkio ministrais susitikęs
„Hyperloop One“ viceprezidentas Alanas Jamesas teigė,
kad nutiesti naujos kartos kelią kainuotų dukart pigiau nei
įprastą greitojo geležinkelio liniją.
„Nutiesti vieną „Hyperloop“ kilometrą kainuotų apie 20
mln. eurų ir tai būtų dviejų krypčių sistema. Palyginimui,
nutiesti vieną įprastą greitojo geležinkelio kilometrą kainuoja
40 mln. eurų arba kraštutiniu atveju, pavyzdžiui, Didžiojoje
Britanijoje šiuo metu tiesiamas greitasis geležinkelis, kurio
kilometro kaina viršija 150 mln. eurų.
Taigi, mes esame greitesni,
geresni, pigesni ir „žalesni“, – penktadienį žurnalistams sakė
A.Jamesas.
Anot jo, su Lietuvos ir Estijos vyriausybių atstovais sutarta,
kad artimiausiu metu bus parengta studija, kuri įvertintų galimybes
šalia „Rail Baltica“ vėžės nutiesti „Hyperloop“. Turint
studijos išvadas, būtų kreipiamasi į Europos Komisiją, siekiant
gauti pritarimą ir finansavimą projektui.
Futuristinę „Hyperloop“ idėją JAV verslininkas ir
išradėjas Elonas Muskas pristatė 2013 metais. Tais pačiais metais
Shervinas Pishevaras ir Broganas Bambroganas
įsteigė bendrovę „Hyperloop One“, kuri pradėjo įgyvendinti
E.Musko idėją.