Debiutinėse olimpinėse žaidynėse buvo keletas momentų, kurie sukėlė žiūrovams klausimų, ar Paryžiaus žaidynėse pavyko perteikti hiphopo meno esmę – nuo australų b-girl su memuarų vertu „kengūros“ šokio judesiu iki sidabro medalį iškovojusios lietuvės su galvos apdangalu vaidinamu duragu, svarstė užsienio naujienų agentūra AP.
Daugelis juodaodžių buvo itin nepatenkinti D.Banevič apranga pirmą kartą vykusių breiko varžybų metu. Lietuvė ant galvos buvo užsidėjusi juodą apdangalą – duragą.
Duragus, kuriuos kadaise dėvėjo pavergti afrikiečiai, kad susirištų plaukus darbui, juodaodžiai vis dar dėvi, kad apsaugotų ir formuotų plaukus.
XX a. septintajame ir aštuntajame dešimtmetyje jie tapo madingu juodaodžių pasididžiavimo simboliu, o dešimtajame dešimtmetyje ir dvidešimtojo amžiaus pradžioje – ir populiariu hiphopo stiliaus elementu.
Tačiau kai duragus dėvi ne juodaodžiai, jie gali būti laikomi kultūriniu pasisavinimu, aiškino AP.
Į šį lietuvės pasirinkimą sureagavo ir amerikiečių aktorius Kevinas Fredericksas.
Socialiniame tinkle „Instagram“ jis rašė, kad „keista matyti duragą dėvintį žmogų, kurio šukuosenai jo nereikia“.
Savo ruožtu D.Banevič už savo sėkmę ir breiko stilių dėkojo septintojo dešimtmečio Bronkso breikeriams ir „originaliems gangsteriams“ hiphope, kurie sukūrė šį šokį.
„Didžiulė atsakomybė atstovauti ir kaskart kelti breiko kartelę, nes jį sukūrę šokėjai atliko nuostabų darbą. Didelė pagarba tiems, kurie išrado visus tuos judesius. Be jų tai nebūtų įmanoma. Be jų breikas nebūtų ten, kur yra dabar“, – sakė olimpinių žaidynių vicečempionė.
Primename, D. Banevič nusileido tik Japonijos šokėjai Ami Yuasai, kuri pelnė aukso medalį.