Kūrinio „Kultūra“ klipas buvo filmuojamas Palangos Švč. Mergelės Marijos ėmimo į dangų bažnyčioje. Kalbėdami apie naujausią dainą grupės nariai Remigijus Daškevičius-Remis ir Germanas Daškevičius-Gamka teigė, jog bažnyčia ir jų pristatomos kanapės puikiai dera.
Tačiau taip neatrodo pačiai bažnyčiai ir Palangos merui Šarūnui Vaitkui.
„Per švelnu būtų teigti, kad Palangos bendruomenę supurtęs naujausias vienos jaunimo grupės dainos klipas mane nemaloniai nustebino, o Palanga bei mūsų bažnyčia nuskambėjo ir tebeskamba tikrai labai keistame, ir tuo pačiu, sakyčiau, skandalingame kontekste. Ir aiškėja, kad ne tik klipo turinys, bet ir jo atsiradimo aplinkybės yra ganėtinai skandalingos.
Tikrai nesu prieš jaunimo saviraišką, norą kiek paprovokuoti ar išsiskirti iš daugumos, tačiau šįkart klipo kūrėjai ir grupės nariai peržengė įžūlumo ribas, demonstruodami nepagarbą tam, kas didžiajai daliai žmonių yra šventa – Dievo namams.
Net tik per didžiąsias šventes ateinančiam į bažnyčią žmogui, pamačius Palangos bažnyčioje nufilmuotą dainos vaizdo klipą, į galvą ateiną žodis – šventvagystė!
Klipe pamatytas vaizdas Palangos bendruomenę tiesiog šokiravo. Suprantu, kad turime ugdyti mąstančią visuomenę, ir saviraiškos laisvė turi būti palaikoma bei skatinama, taip pat akivaizdu, kad saviraiškos laisvės ribos yra didelės, tačiau vis dėlto tos ribos egzistuoja.
Leisdami reikštis savo kartais abejotinam kūrybingumui, pirmiausia turime įvertinti, ar neužgausime kitų žmonių jausmų, ar nenusivalysime kojų į tai, kas daugumai yra šventa. O gal tokiu skandalingu būdu grupė siekė tiesiog pigiai išgarsėti?
Palanga yra modernus Europos kurortas, kuris pasižymi inovacijomis, veržlumu ir atvirumu visiems žmonėms. Kiekvienas Palangoje ras savo poilsiui, kultūrinei saviraiškai vietą ir erdvę. Tačiau mes turime istorinių ar dvasinių erdvių, kurios negali būti naudojamos pažeidžiant žmonių jausmus, istorinę atmintį mūsų troškimą tai perduoti ateinančioms kartoms.
Postmodernizmo meno saviraiškos tendencijos dažnai pasitelkia neįprastas vietas ar saviraiškos būdus. Tačiau bažnyčia, kad ir kokios konfesinės bendruomenės bebūtų, negali būti naudojama tam tikriems įvykiams. Tai – sakraliausia erdvė, kurioje paliekame savo skausmus, savo viltis, susitinkam su savuoju vidiniu aš.
Ši situacija, kelią rūpestį. Galbūt jaunimas manė darantis ypatingą kultūrinį performansą, galbūt klebonui nepaaiškino visko? Palangos klebonas teigė, kad, nors jis ir davė grupei leidimą filmuoti bažnyčioje, bet būtent toks filmavimo turinys suderintas nebuvo, ir apie tai nekalbėta. Kaip paaiškėjo išvydus rezultatą – naujausią grupės klipą – be reikalo. Todėl akivaizdu – privalu kur kas griežčiau kontroliuoti visų filmavimų Dievo namuose turinį. Nes, matome, pasitikėti vien filmuotojų sąmoningumu ir supratingumu yra per daug rizikinga.
Nenoriu nieko smerkti dėl šios situacijos, bet esu įsitikinęs, kad ateityje atsakingi asmenys turėtų labai rimtai įvertinti galimas pasekmes. Puikiai suprantu, kad 21 amžiaus tendencijos – laisvė, o ne ribojimai, ir kad į viską reikia žiūrėti liberaliau. Tačiau bažnyčia yra sakralinė vieta, čia žmonės būna tyloje, mintyse su Dievu, čia – Viešpaties namai. Todėl tokie dalykai ateityje nebegali kartotis“, – piktinosi Š.Vaitkus.
Kaip matoma klipe, reperiai bažnyčioje ne tik demonstravo kanapes, tačiau ir po jos vidų važinėjosi riedlente.
„Bažnyčia buvo pasirinkta ne atsitiktinai, tai religinis bei kultūrinis krikščioniško judėjimo simbolis, kaip ir repo muzikoje marihuana. Norėjome sutapatinti šiuos dalykus ir parodyti, kad tai puikiai dera kartu!“, – juokaudami pasakojo atlikėjai.