Po D. Bosas istorijos apie neišgyvenusias palmes už 5 tūkst. eurų – tiekėjų atsakas: „Ji pasirinko kažin ar sąžiningą bendravimo būdą“

2021 m. gegužės 21 d. 15:48
Rugilė Mileriūtė
Tarp žinomų verslininkų Dainos (50 m.) ir Antano (65 m.) Bosų ir kitų verslininkų „Palmės Lietuvoje“ (www.palme.lt) kilo konfliktas. Prieš metus už beveik 5000 eurų iš Ispanijos atvežtas aštuonias palmes nusipirkę Bosai šiemet savo kieme išvydo nušiurusius stiebus. Tačiau Daina ir Antanas tokie ne vieni – internete pasklido įvairiausių palmių nuotraukų, darytų po žiemos, kurios tikrai neprimena vaizdo iš šilčiausių kraštų.
Daugiau nuotraukų (16)
Naujienų portalo lrytas.lt kalbinta D.Bosas pasipiktino, kad tik vasario mėnesį iš tiekėjų išgirdo, jog palmėms reikia šildymo laidų. Pasak Dainos, jei ji būtų žinojusi apie tokį niuansą, tikrai nebūtų pirkusi tokių brangių augalų, nes Bosų kieme laksto augintiniai ir tam techninių galimybių nėra. Visą interviu galite rasti čia.
Tačiau visą šią istoriją Daina nusprendė paviešinti po to, kai pasiūliusi „Palmės Lietuvoje“ grąžinti jos investuotus pinigus, ji sulaukė kaltinimo, kad moteris juos terorizuoja. Negana to, pasak Dainos, paskambinęs vyriškis pagrasino, jog paviešins visiems nežinomą informaciją apie Dainą.
Naujienų portalui lrytas.lt susisiekus su „Palmės Lietuvoje“, jie sutiko pakomentuoti visą susiklosčiusią situaciją ir išdėstyti savo poziciją. Taip pat tiekėjai atsiuntė nuotraukas.
Jie pradėjo nuo to, kad šiemet buvo labai šalta žiema. Pasak jų, palmę, kaip ir bet kurį kitą augalą įtakoja šaltis bei kitos sąlygos, tokios, kaip buvo pasirūpinta augalą apsaugoti nuo šalčių. Tiekėjų pasiteiravus, kaip pakomentuotų situaciją, kai žmonės dalinasi nuotraukomis, kuriose matyti be jokios gyvybės atrodančios palmės, jie patarė neskubėti su išankstiniu vertinimu.
„Mūsų parduotos palmės, pasodintos praėjusiais metais, prigijo visos. Tačiau nesant šiltam pavasariui, susivėlino palmių vegetacijos pradžia. Tačiau jau gauname nuotraukas kad jos žaliuoti pradėjo. Dėl skundų jog neiišsilaikė mūsų parduodamos palmės, informaciją vertinti ir komentuoti yra sudėtinga.
Kadangi mes nežinome atvejų, kai jos neišsilaikė, jei buvo prižiūrėtos ir atliekami veiksmai buvo teisingi. Tai, jog palmės neturi žalių lapų, neįrodo jog palmė neišgyveno, ir ar nesužaliuos vėliau“, – kalbėjo verslininkai.
Jie teigė, kad išvydę paviešintas nuotraukas, išnagrinėjo kelis atvejus ir suprato, jog pretenzijos yra nepagrįstos.
„Nebuvo laikomasi sodinimo rekomendacijų, neatsižvelgta į augalo specifiką, vietą, kurioje buvo pasodinta palmė arba priežiūra žiemą buvo ne pagal mūsų rekomendacijas. Mes nedraudžiame žmonėms eksperimentuoti bei įgyti savos asmeninės patirties auginant palmes.
Dėl teikiamų garantijų – mes kaip pardavėjai esame atsakingi, jog parduodami augalai būtų kokybiški, bei suteikti informaciją apie pagrindines augalo savybes. Augalai, kaip gyvi organizmai, yra gan specifinė prekių rūšis, kadangi, šiuo atveju, jo gyvybingumas ir išvaizda labai priklauso nuo aplinkos bei oro sąlygų.
Turbūt nei vienas augalus parduodantis asmuo ar medelynas, įmonė, parduotuvė, negarantuotų, jog augalas visais atvejais prigis, jo neužpuls kenkėjai, jam nebus per drėgna, per sausa ir panašiai“, – kalbėjo jie.
Verslininkai pasakojo, kad įsigijus tokią prekę, visuomet yra rizika, kurią prisiima ir pats vartotojas.
„Turime ne vieną pavyzdį, kai Lietuvoje neprigija ar neatlaiko žiemos ir pušelės, ar kiti medžiai, kurie įprastai auga tokio klimato zonoje kaip mūsų. Mūsų parduotos palmės prigijo. Negavome nei vieno nusiskundimo praėjusių metų vasarą ar rudenį, jog palmė neprigijo pasodinus.
Jei augalas buvo kokybiškas, jis prigijo, augo, žaliavo, o vėlesni veiksmai, pavyzdžiui, išskirtinai šalta žiema, kilusi audra ar liūtis, sausra, ar netinkama priežiūra, nulėmė, kad tas augalas nudžiūvo, nušalo, nulūžo ar neišgyveno – pardavėjas nėra atsakingas, nes tai įvyko ne dėl mūsų kaltės“, – savo poziciją dėstė verslininkai.
Praėjusiame interviu, Daina pabrėžė, kad tiekėjai neužsiminė apie šildymo laidus, kurie ir būtų padėję tašką tokiame svarbiame sprendime. Tiekėjai sako, kad ji buvo informuota apie palmių priežiūrą ir šio augalo savybes, dar prieš planuojant įsigyti palmes ir kalbantis tik apie reklamos galimybes.
„Palmės Lietuvoje“ sako, kad Dainai asmeniškai siuntė žinutę su nuorodą į jų internetinį puslapį, kuriame yra visa informacija apie augalo rūšį, priežiūrą ir rekomendacijas.
„Kadangi suprantame, jog žmogus, reklamuojantis palmes, tikriausiai norėtų labiau įsigilinti asmeniškai pats. Ponia Daina gavo dovanų vieną palmę barteriniais manais (už reklamą), vieną gavo dovanų tiesiog be jokio išankstinio tikslo, ir 6 įsigijo savo lėšomis.
Palmės ponios Dainos kieme prigijo dar praėjusiais metais ir puikiai žaliavo. Su jomis viskas buvo gerai.
Bėdos atsirado po ypatingai šaltos žiemos, tikėtina, kad dėl to, jog jomis nebuvo tinkamai pasirūpinta, ką pripažino ir pati Daina, arba įtakojo kitos nuo mūsų nepriklausančios sąlygos“, – pasakojo verslininkai.
Jie pabrežia, kad lapai nėra pagrindinis rodiklis, jog palmė sušalo ir neperžiemojo. Tiekėjai teigia, kad kartais augalo gyvavimo ciklą įtakoja tikrai ne vienas veiksnys.
„Ir sunku vertinti augalo vegetacijos dinamiką, kiekvieni metai yra skirtingi ir augalai reaguoja individualiai.
Iš kitos pusės svarstant, matant ir vertinant ne tik šią, jau senai tokią buvusią šaltą žiemą, bet ir labai vėsų ir vėlyvą pavasarį, yra šiek tiek keista, kai tikimasi iš palmių stebuklo, staiga ir daug žaliuojančių lapų, kai dar dauguma Lietuvoje natūraliai augančių medžių bei kitų augalų tik pradeda žaliuoti, o kai kurie net nežaliuoja, neskleidžia lapų, nežydi“, – sakė jie.
Pasiteiravus, kaip ketina spręsti susiklosčiusią situaciją su D.Bosas, jie teigė, kad iš pradžių jie bandė spręsti visas pretenzijas taikiai.
„Galime patvirtinti, jog ši susidariusi situacija su ponia Daina nėra mums maloni ir tikrai pradžioje bandėme spręsti išsakytas pretenzijas, tiek mėgindami paaiškinti klimato sąlygas, vegetacinius periodus, augalo specifiką, bei, žinoma, kalbėjomės geranoriškai. Tačiau ponia Daina pasirinko kitą, ir kažin ar labai sąžiningą bendravimo būdą“.
palmės^Instantsodinimas
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.