Po K. Meschino skandalo prabilo A. Užkalnis: „Jos nėštumas ir honorarai nėra jūsų reikalas“
2020-12-13 16:56Po praėjusį penktadienį „Akropolyje“ įvykusio mėsainių restorano „Burger King“ atidarymo, garsiausia Lietuvos nuomonės formuotoja Karolina Meschino atsidūrė labai nemalonioje situacijoje. Savo instagramo istorijose pasidalijusi, kaip mėsainių laukia eilės žmonių, ji tikriausiai nė pati nesitikėjo, kad viskas baigsis viešu teismu.
Tiesa, daug kirčių kliuvo ir taip pat su „Burger King“ bendradarbiaujančiai Iglei Bernotaitytei, kuri savo sekėjus kvietė „atvaryt paragauti mėsainių“.
Šis pandemijos laikotarpis – itin jautrus, tad kiekviena didesnė šventė ar susibūrimas stebimas daug akyliau.
Nuo pat šeštadienio ryto feisbuke pradėjo plisti K.Meschino daryto vaizdo įrašo stopkadrai ir kaltinimai jos bei Iglės pusėn – ar šiuo sudėtingu laikotarpiu nuomonės formuotojos elgiasi teisingai? Ar neturėtų savo sekėjams rodyti pavyzdžio? Galų gale, buvo susirūpinta ir dėl pačios Karolinos sveikatos savisaugos – sausį pasaulį išvys jos pirmagimė.
Rašytojas Andrius Užkalnis neskubėjo teisti Karolinos. Savo mintimis jis sutiko pasidalinti su naujienu portalu lrytas.lt.
„Nėra nei neteisėta, nei amoralu kviesti į legaliai veikiantį legaliai atidarytame „Akropolyje“ restoraną „Burger King“.
Karolina Meschino nieko blogo nepadarė. Ir jos nėštumas nėra jūsų reikalas.
Ir jos honorarai nėra jūsų reikalas.
Blogai padarė šlykštynės moralistai, kurie renka sau pliuso taškus iš viešo baisėjimosi vaje vaje kaip žemai puolė, burgerius reklamuoja.
Veryga išsikraustė, bet nebijokit, jeigu stigs taisyklių ir draudimų, Tapinas pasirūpins. Tam jis ir yra Mesijas.
Kiekvienas įgalus pats nuspręsti, ar jam rizika per didelė, ar labiau burgerio norisi. Vis dar laisva šalis.
O „Burger King“ yra jėga ir nors man niekas nemokėjo, užsisakinėkit jų burgerius. Geriausi yra dvigubi Whopperiai ir tie, kur su šonine“, – socialiniame tinkle rašė jis.
Pavadino puota maro metu
Naujienų portalas lrytas.lt susisiekė su reklamos specialiste, atlikėja Dovile Filmanavičiūte-Miss Sheep.
Moteris savo socialiniame tinkle dažnai pabrėžia socialinį nuomonės formuotojų atsakingumą ir skatina visus susitelkti galvojant, ką reklamuoja.
„Man labai nejauku pagalvojus, kad niekam versle, absoliučiai niekam: nei „Burger King'e“, nei „Akropolyje“, nei influencerių marketingo agentūroje nekilo klausimas, ar mes teisingai elgiamės. Man visiškai nesuvokiama kaip marketingo profesionalei ir kraupu kaip žmogui“, – sakė Dovilė.
Tai, anot jos, savotiška puota maro metu.
„Dabar toks jautrus ir skaudus metas – būdamas tikru lyderiu, tu ieškosi kūrybiško sprendimo, kaip išlaikyti savo prekės ženklo komunikaciją socialiai atsakingai ir pagarbiai... O čia... Tiesiog trūksta žodžių“, – kalbėjo ji.
D.Filmanavičiūtė mano, kad tokią nuomonės formuotojų kultūrą sukūrė patys žmonės. „Kai visiškai jokio indėlio į visuomenės gerovę neįdedantys žmonės tapo neva kažkokiomis didžiulėmis žvaigždėmis ir kažko formuotojais...
Aš suprantu, kad Kalėdos, kad kišenėn srūvantys reklaminiai biudžetai apsuka galvą. Bet kaip reikia negalvot ką darai ir ką kalbi? Ar tikrai tie keli šimtai eurų taip pakeis kažką? Ir tie didieji įtakotojai visi taip elgiasi. Nuo a iki z. Čia ne vieno žmogaus problema“, – apibendrino ji.
Nuomonės formuotojų prašė ne to
Kilus audrai, franšizės „Burger King“ valdytojos Baltijos šalyse „Tallink Grupp“ komunikacijos vadovė Katri Link išplatino pranešimą spaudai.
„Suprantame, kad pandemijos laikotarpiu mūsų „Burger King“ restorano atidarymas sukėlė prieštaringas reakcijas ir sulaukė lankytojų antplūdžio, kuris buvo netikėtai didelis. Norime pabrėžti, kad žmonių saugumo ir sveikatos išlaikymas dabar yra svarbiausias dalykas, todėl primygtinai kviečiame klientus maistą užsisakyti į namus ir nevykti prie restorano jo išsinešti patiems.
Tiesa, kad atidarydami restoraną dirbame su influenceriais, tačiau jiems buvome aiškiai nurodę, kad žmonių atvykti prie restorano nekviestų – reklamuoti prašėme tik galimybę maistą užsisakyti į namus. Apgailestaujame, kad viešojoje erdvėje atsirado kitoks paraginimas. Taip pat priduriame, kad prekybos centro „Akropolis“ apsauga jau rūpinasi lankytojų saugumu prie restorano, užtikrindami, kad žmonės ten nesibūriuoja ir laikosi reikalingo atstumo.
Tačiau dar kartą kviečiame visus, norinčius paragauti „Burger King“ maisto, jį užsisakyti pristatymui į namus, o ne vykti atsiimti patiems. Nors, dėl didelės užsakymų gausos, jų priėmimas programėlėse „Wolt“ ir „Bolt Food“ gali užtrukti, norime priminti, kad restoranas niekur nedings. Taigi, jei užsisakyti šiuo momentu ir nepavyksta, „Burger King“ maisto paragauti bus galima rytoj ar bet kurią kitą dieną. Prašome visų būti atsakingais ir iš anksto dėkojame už kantrybę.“
Prakalbo apie grasinimus ir ašaras
K.Meschino savo instagramo istorijos paskelbė, kokias žinutes visą dieną ji gauna.
„Tikiuosi visuomenė pagaliau tave cancelins, su savo žirnio didumo smegenim esi maybaho lygio tik su turtingais tėvais. Bukaprotė ir ne kitaip, tikiuos tu arba kažkas iš tavo šeimos už visus valkatavimus susirgs pačia sunkiausia koronos forma, gal tada dašus tavo durnai galvai, kaip tai rimta“, – tokia sekėjo žinutę parodė Karolina.
Netrukus ji parašė ilgą įrašą, kuriame viską išdėstė iš savo pusės.
„Visi staiga taip nori pasisakyti šia tema, ar sau pasidaryti populiarumo. Toks jausmas, kad per mane tie žmonės būriuojasi viešose vietose. Visada dalinausi PRIEŠTARINGA žinute ir niekada nei pusės žodžio NEBUVO iš manęs pasakyta panašaus į „ooh, visi varykit į „Akropolį“, į „Burger King'ą“.
NIEKADA NESKATINAU žmonių fiziškai eit kažkur, bet matau kai kurie smaginasi pateikdami situaciją kaip jiems patogiau. Aš pati atvykusi buvau nustebusi dėl žmonių srauto ir ATVIRKŠČIAI tris kartus vien per vakar vakarą sakiau NEITI geriau į tokias vietas.
Dar kartą apgailestauju dėl savo neprotingo apsilankymo prekybos centre, jei kažką asmeniškai tai įžeidė, bet nemanau, kad nusipelniau verkti visą dieną dėl jūsų visų grąsinimų nusižudyti, ar susirgti. Niekas nerodo kažkaip ir nefilmuoja, kas dabar iš tiesų vyksta prekybos centruose...
Tai yra baisu, absurdiškas kiekis žmonių, visi šluoja parduotuves ir stovi eilėse susigrūdę, pykstasi dėl vežimėlių, nes bijo naujos valdžios sprendimų, kad tuoj uždarys viską.
TAI DIDŽIULĖ PROBLEMA. Geriau pergyvenkit dėl savęs, savo draugų, kaimynų ir šeimos. Toks jausmas, kad man kažkokie kitokie įstatymai pritaikyti nei visiems...
Biškį ne ten koncentruojatės ir ne ten problemą matote. Be galo skaudu. Be tikiu, kad protingi žmonės supranta. Lengva viską nurašyti į tai, kad influenceriai kažkokie antžmogiai išsigimėliai, kurie viską dėl pinigų padarys. Pažiūrėkite į veidrodį pradžioj...
Faktas, kad bučiau tiek aš, tiek Iglė užsisakiusios maistą per „Woltą“, bet jis buvo užlūžęs (vėliau sužinojome, kad dėl žmonių srauto).
Mes nebuvome perspėtos ir mumis nebuvo pasirūpinta, kad gautume maistą į namus. Įstatymai leidžia eiti į „Akropolį“, o mums buvo minėta, kad tai daryti yra „saugu“. Atvykus situacija atrodė kitaip, užsisakiau maistą ir kol jį gamino laukiau draugo mašinoje“, – rašė ji.