Kitus – privertė sunerimti – jau pirmosiomis mokymosi pokyčių dienoms sistemos pradėjo strigti.
Kaip į vaikų mokymosi įpročių pakitimus reaguoja žinomos šalies mamos?
Trijų vaikų mama, Etiopijos lietuvė Eskedar Maštavičienė naujienų portalui lrytas.lt sakė, kad vyresnėliai vaikai – trylikos metų dukra ir aštuonerių sūnus – naująjį metodą išbando pirmąją savaitę.
Moteris teigė, jog pedagogai į susiklosčiusias aplinkybes žvelgia supratingai.
„Tokiu būdu vaikai mokosi pirmąją savaitę. Mokytojai yra gerokai atlaidesni. Pavyzdžiui, pirmąją mokymosi dieną buvo susiduriama su tuo, jog sekmadienį Lietuvoje buvo įvestas vasaros laikas.
Daugelis mokinių vėlavo prisijungti prie sistemos“, – pasakojo verslininkė.
E.Maštavičienė išskyrė, jog nemažai nesklandumų kyla todėl, nes ji su atžalomis šiuo metu gyvena kaime.
„Vietoje, kurioje gyvename, internetinis ryšys yra nepastovus. Jis gali imti ir dingti. Vieną dieną mums net dingo elektra. Norime karantinuotis toliau nuo žmonių, tačiau jei technologijos ir toliau neleis, teks grįžti į miestą“, – situaciją apibūdino ji.
Tęsdama įžvalgas apie pakitusią gyvenamąją vietą verslininkė pastebėjo, jog sąlygos, kuriomis jos vaikai dabar gyvena, irgi yra savotiška mokykla.
„Čia neturime centrinio šildymo. Malkų parsinešame, jas kapojame patys. Vandenį semiame iš šulinio, drabužius plauname rankomis. Iš kitos pusės, tai yra kitokia mokykla. Vieną vakarą, kai buvo dingusi elektra, visi sėdėjome ir žaidėme šaškėmis, šachmatais.
Apskritai, su vaikais praleidžiu nepalyginamai daugiau laiko. Nesakau, kad tai – sunkus, bet – labai įdomus laikotarpis“, – šypsojosi mama.
Kitos verslininkės Ingos Stumbrienės atžalos nuotoliniu būdu mokosi jau trečią savaitę. Anot Estelos (13 m.) ir Gabrieliaus (10 m.) mamos, sistema strigo tik pačioje jos veikimo pradžioje.
„Na, pačioje pradžioje buvo nedidelis iššūkis perprasti ir prisijungti prie sistemos, tačiau mūsų mokykla visus konsultavo individualiai, viską išaiškino, pamokino, kol neliko jokių klausimų nei tėveliams, nei vaikams. Pirmadienį prisijungė ir kitos mokyklos, tad streikavo „Tamo“ dienynas, tačiau mokslas „Zoom“ platformoje vyko sklandžiai“, – teigė ji.
Patys I.Stumbrienės vaikai į nuotolinį mokymąsi reaguoja pozityviai.
„Iš pradžių, tai jiems buvo smagus nuotykis ir iššūkis – juk staiga reikia prisitaikyti prie virtualaus bendravimo ir mokymosi. Bet, po truputį, pripratome tiek mes, tiek vaikai.
Svarbu, kad jie į bet kokią mokymosi formą žiuri rimtai. Nes mokslas išlieka toks pats, tik persikelia į virtualią erdvę. Na, žinoma, manau visi vaikai ilgisi tikro bendravimo, žaidimų kieme, bet kol kas reikia priimti tokią situaciją, kokia ji yra“, – mintis užbaigė verslininkė.
Verslininkė, papuošalų kūrėja, Sandros (12 m.) ir Mato (13 m.) mama Natalija Martinavičienė taip pat, kaip ir Eskedar su mokslais iš namų susidūrė visai neseniai.
„Šią savaitę, pirmadienį, prasidėjo nuotolinis mokymas. Praeitą savaitę vyko pasiruošimas, bandymas prisijungti prie kompiuterinių sistemų, gauti tvarkaraščiai. Vaikai noriai ir su entuziazmu tai priima.
Jiems tai – kažkas naujo, kaip žaidimas. O gal ir karantinas kiek pabodęs, todėl jie to labai noriai imasi. Mokslai prasideda 9 valandą ryte ir turėtų trukti kaip įprastai“, – pasakojo ji.
Su sistemos strigimu moteriai taip pat teko susidurti.
„Dar iki galo nesureguliuotas pamokų pateikimas, užlūžta sistema... Mokykla pranešė, kad tai – tik laikini nesklandumai. Vėliau, manau, kad vaikai turės normalų užimtumą ir pamokų kiekį, kaip įprastai“, – viliasi mama.
Kaip atrodo N.Martinavičienės vaikų diena?
„Diena atrodo panašiai, kaip nebūtų karantino, atsikėlus ryte – pusryčiai, tada vaikai sėda prie kompiuterių ir ruošiasi pamokoms. Kiekvienas savo kambaryje. Būna pertraukos.
Per pertraukas bendrauja su klasiokais, virtualiai. Ir pamokos maždaug apie piet. Viskas labai panašiai, kaip kasdienybėje, tik nereikia išeiti iš namų“, – sakė ji.