Istorinis epas „Leitis”, žiūrovą grąžins į Mindaugo laikų Lietuvą. Filme pagrindinius vaidmenis atlieka Andrius Povilauskas, Kęstutis Cicėnas, Vytautas Rumšas vyresnysis, Karolina Toleikytė ir kiti.
Filmą „Leitis“ kūrusios prodiuserinės bendrovės „Be Tabu“ ir KO vadovas ir filmo prodiuseris Saulius Bartkus sako, kad idėja kurti istorinį filmą brendo ilgai.
„Ne vienerius metus galvojome kurti filmą apie Viduramžius ir to meto Lietuvą. Neturime pamiršti, kokia didele ir galinga valstybe anksčiau buvome. 2018 – ieji mūsų valstybei – ypatingi, minime savo valstybingumo šimtmetį. Todėl šis filmas – puikus mūsų istorijos įprasminimas“, – sakė S.Bartkus. Filmo kūrimą iš dalies finansuoja Lietuvos kino centras.
Istoriniame filme vaidmenį atlikusi gražuolė Karolina Toleikytė žurnalistams sakė, kad darbas filmavimo aikštelėje – nemenkas iššūkis.
„Sulaukusi pasiūlymo filmuotis labai apsidžiaugiau. Tačiau kartu kilo daug abejonių – ar sugebėsiu, ar pateisinsiu lūkesčius, ar suspėsiu? Juk mano darbų grafikas ir taip perpildytas. Lietuvoje būnu labai retai. O ir man patikėtas laumių motinos vaidmuo man buvo nemenkas iššūkis. Svarbiausia scena turėjo pavykti iš pirmo karto“, – prisimena K. Toleikytė. Nepaisant iškilusių dvejonių, mergina ryžosi pabandyti.
Filmo režisierius Andrius Bartkus sako, kad šis filmas – sena svajonė.
„Svajonė apie rimtą istorinę juostą nežinia kada būtų virtusi realybe jei ne pažintis su gyvosios istorijos klubo „Leitgiris“ vadovu Vytautu Navicku. Užteko keleto pokalbių, kad nuspręstume – kuriame filmą. „Leitgiris“ turėjo neįkainojamus dalykus – Viduramžių aprangą, karinę amuniciją, žinių, o mes – techniką, patyrusius vaizdo, garso, šviesų, kompiuterinės technikos ir grimo profesionalus be kurių filmas taip pat nebūtų atsiradęs“, – „Leičio“ kūrimo pradžią prisimena A.Bartkus.
A.Bartkus pripažįsta, kad beveik metus trukęs „Leičio“ filmavimas, montavimas, muzikos ir kompiuterinės grafikos kūrimas – sudėtingas procesas. Teko filmuoti ir naktimis, ir spaudžiant dideliems šalčiams. Teko iš sunkiai pravažiuojamų girių traukti įklimpusius automobilius, į atokias lokacijas vežtis ne tik techniką, bet ir žirgus. Tačiau tuomet, kai visos „Leičio“ dalys „sukrito“ į savo vietas tapo aišku – rezultatas buvo vertas bet kokių iššūkių.