Naujoje itin šiuolaikiškai įrengtoje ir per du aukštus įsikūrusioje
erdvėje galima susipažinti su šia senovine rytietiška meno technika ir
ją išbandyti.
Pirmieji šioje studijoje piešti ant vandens buvo pakviesti trečiadienį
vykusio meno erdvės atidarymo šventės svečiai. Tarp jų – Lietuvoje
dirbantis Turkijos konsulas Erdalas Saylikas. Būtent ši šalis vadinama
ebru meno gimtine.
Iš karto po šventės į studiją pradėjo rinktis ebru meną mėgstantys
mažieji menininkai.
E.Veršininienė ebru tapybos ant vandens meną visoje Lietuvoje puoselėja
ne vienus metus. Moteris seniai svajojo apie didelės ebru studijos
atidarymą, tačiau dėl jos teko ilgai varstyti Kauno valdininkų ir
verslininkų kabinetų duris.
Aktyviai visuomenine veikla užsiimanti įstaiga „Meda Project“ plačiai
žinoma kaip kasmetinės socialinės akcijos „Už spalvingą ir teisingą
vaikystę“ vėžiu sergantiems ir specialiųjų poreikių turintiems vaikams
rengėja.
„Nuo pat įsikūrimo taip pat vykdome išskirtinį socialinį neformalaus
ugdymo projektą „Ebru menas – tapymas ant vandens“. Kūrybine
patirtimi dalijamės ir su mažiausiais, ir su garbaus amžiaus senoliais.
Galimybę piešti ant vandens sudarome žmonėms su negalia“, – pasakojo
E.Veršininienė.
Menininkės teigimu, ebru menas ne tik leidžia sukurti neapsakomą grožį.
Tai ir puiki terapija. Tapydamas žmogus į indą su vandeniu išlieja savo
emocijas. Piešinys tampa tarsi žmogaus sielos veidrodžiu – su
išgyvenimais, prisiminimais, nuotaikomis, svajonėmis. Piešiant išnyksta
pyktis, pasaulis nusidažo šviesesnėmis spalvomis.
Naudojant ebru meną sukurti darbai – vienetiniai, antrą kartą net tas
pats žmogus, kad ir kaip norėtų, ant vandens nenutapytų vienodo
paveikslo.
Senąja rytiečių technika, kuri Renesanso laikotarpiu Europoje tapo karalių ir rūmų
damų pamėgtu menu, E.Veršininienė susižavėjo prieš devynerius metus
viešėdama Turkijoje. Stambule moteris mokėsi šio meno paslapčių.
„Piešdami ant vandens galite pasijusti karaliais, kurie, kaip ir aš ar jūs, nežinojo, koks bus galutinis rezultatas. Svarbiausia atverti kūrybines galia ir piešt lengvais judesiais, įtemptu riešu, teptuką laikant vertikaliai virš vandens“, – aiškino E.Veršininienė.
Piešinys ant vandens kuriamas maždaug pusę valandos. Per tiek laiko
nusėda dažai. Tada kūrinys keliamas ant medžiagos. Visas procesas
trunka maždaug dvi valandas.
Žmogus iš studijos išeis nešinas tuo, ką nupiešė ir perkėlė ant
specialaus ebru papiruso, šilko ar kitos medžiagos. Toks kūrinys yra
ilgaamžis.
Ebru meistrų naudojami dažai – rankų darbo. Jie gaminami iš išdegintų
anglių, dirvožemio, augalų, užpilant gyvulinės kilmės tulžimi, ir kelis
mėnesius brandinami. Taip paruošiamas koncentratas, iš kurio gaminami
dažai, tinkami tapyti ant vandens.
Ant vandens tapoma iš rožės stiebo ir arklio, dažniausiai senos
kumelės, uodegos ašutų pagamintais teptukais.