Verslo, sporto ir pramogų pasaulio atstovai rinkosi prekybos ir pramogų centre „Akropolis“, kur per du aukštus įsikūrė H&M parduotuvė. Čia jie, gurkšnodami šampaną, pirmieji Lietuvoje galėjo įsigyti švedų kompanijos siūlomų drabužių ir aksesuarų.
Į atidarymą atvyko ir vyriausioji H&M dizainerė Ann Sofie Johansson, įmonės vadovė Baltijos šalyse bei Suomijoje Marika Pyykkö, viešųjų ryšių atstovė minėtose valstybėse Tiina Miettinen, H&M ryšių su visuomene ir komunikacijos vadovė Karin Bringevall. Anot T.Miettinen, vakarėlį organizavo ir jame dirbo lietuviai, švedai bei suomiai. Vien dėl šios parduotuvės atidarymo į Vilnių atvyko per 200 švedų ir suomių.
Kolekcijas kuria garsenybės
Švedų įmonė H&M save pristato kaip mažų kainų ir aukštos kokybės šalininkę. Jų viešųjų ryšių specialistai mėgsta juokauti, kad vienintelis nenormalus dalykas jų kurtose kolekcijose – tai pernelyg žema kaina. Net „Jimmy Choo“ komanda, išvydusi pirmuosius kartu su H&M kurtų batelių modelius, liepė jų negaminti, nes jie atrodė per gerai už siūlomą kainą.
Kiek anksčiau Stokholme, centriniame H&M biure, apsilankiusi lrytas.lt žurnalistė spėjo įsitikinti, kad lietuviškoje rinkoje H&M kolekcijų kainos nėra pačios žemiausios. Vis dėlto dera pastebėti, kad švedų dizaineriai daug dėmesio skiria naujausioms mados tendencijoms. Be to, jie bendradarbiauja su žymiausiais dizaineriais, mados namais ir pramogų pasaulio žvaigždėmis.
Per devynerius metus specialias kolekcijas H&M dizaineriai sukūrė kartu su Karlu Lagerfeldu, Stella McCartney, „Victor & Rolf“, Madonna, Roberto Cavalli, „Comme des Garcons“, Matthew Williamsonu, Jimmy Choo, Sonia Rykiel, „Lanvin“, Donatela Versace, „Marni“, Davidu Beckhamu, Anna Dello Russo ir Martinu Margiela.
Visai netrukus bus švenčiamas bendradarbiavimo su garsenybėmis dešimtmetis. Šia proga H&M pristatys rudens-žiemos sezonui skirtą kolekciją, kurią sukūrė kartu su dizainere Isabel Marant.
Nors tokios specialios kolekcijos yra kur kas brangesnės už įprastą H&M produkciją, jos iš parduotuvių šluote iššluojamos. Anot Margaretos van den Bosch, kūrybos direktorės, atsakingos už H&M projektus su garsiais mados kūrėjais, sėkmingiausias bendradarbiavimo projektas buvo su D.Versace.
„Anksčiau Donatela sakydavo, kad niekada nebendradarbiaus su H&M. Tačiau kai su ja susisiekėme, ji nedvejodama priėmė mūsų pasiūlymą“, – šypsojosi Margareta.
Rokenrolas grįžta į madą
Vyriausioji H&M dizainerė A.S.Johansson teigė, kad mados pasaulis sparčiai keičiasi ir globalėja. Pavyzdžiui, jeigu anksčiau sezonui buvo taikoma aiški viena kryptis, tai dabar jų daugybė. Daugiau nei pusantro šimto H&M dirbančių dizainerių turi pabandyti įtikti kiekvieno pirkėjo skoniui.
Dizaineriai vienu metu kuria rūbus ir aksesuarus iš karto trims sezonams: dabartiniam ir dviem būsimiems. Taip pat kuriama speciali Helovino kostiumų kolekcija vaikams, kuri parduotuvių lentynose turėtų atsirasti spalį.
H&M dizaineriams patikėta aprengti ir Sočio olimpinėse žaidynėse dalyvausiančius Švedijos sportininkus.
Paklausta, ką kiekviena moteris turėtų turėti savo garderobe, dizainerė ėmė juoktis: „Visų pirmiausia, apatinius!“
Renkantis aprangą derėtų atkreipti dėmesį, kad į madą sugrįžta rokenrolas. Todėl aptemptos rokeriškos kelnės ir stambūs kaklo papuošalai šį sezoną bus itin populiarūs. Kalbant apie spalvas, rudenį garderobe turėtų karaliauti, juoda, tamsiai mėlyna, raudona ir rožinė spalvos. Štai apie vengtinus drabužių derinius dizainerė nedrįso kalbėti.
„Madoje nebeegzistuoja sąvoka „nieku gyvu“. Negalima dėvėti tik to, su kuo jautiesi nepatogiai“, – įsitikinusi A.S.Johansson.