Tiktai išrinktieji patenka į senovinį keturių aukštų, 31 numeriu pažymėtą pastatą Kambono gatvėje (Rue Cambon) Paryžiuje. Mados namai „Chanel” saugo Coco Chanel palikimą. Genialios dizainerės apartamentai iki šių dienų išliko beveik tokie pat, kokie buvo jai gyvai esant.
Kompanijos „Fragrances International” rinkodaros vadovė I. Gudelis išskirtinį kvietimą pasižvalgyti po legendinius apartamentus gavo dėl to, kad jau apie dvidešimtį metų bendradarbiauja su bendrove „Chanel”.
Paslaptimis gaubiamame ekscentriškos dizainerės name lietuvė lankėsi kartu su savo vyro verslininko Beno Gudelio dukterimi Kristina.
„Jausmas, kurį ten patyriau, nepamirštamas. Mane pribloškė ir sužavėjo tai, kad G. Chanel savo namus įsirengė ne tik stilingai, bet ir tais laikais naujoviškai.
Baldai ir interjero detalės atrodo šiuolaikiškai, nors buvo sukurti prieš kokius septyniasdešimtį metų”, – pasakojo I.Gudelis.
Įdomu tai, kad G. Chanel savo išpuoselėtuose namuose nė karto nenakvojo.
Po susitikimų su klientėmis, primatavimų, eskizų kūrimo, priėmimų ar kolekcijų pristatymo savo apartamentuose Coco kas vakarą eidavo nakvoti į netoliese esantį viešbutį „Ritz”.
O iš ryto ji vėl keliaudavo į savo namus Kambono gatvėje, kurie jai atstodavo meno meką. Čia ji kurdavo savo nuostabius apdarus bei parfumeriją, taip pat atsiduodavo magijos ritualams.
G. Chanel labai tikėjo antgamtinėmis galiomis. Jos namuose gausu įvairių amuletų, akmenų, runų, skulptūrų, susijusių su astrologija, numerologija bei ezoterika. Namų sienos ištikimai saugo dizainerės paslaptis.
Pirmajame apartamentų aukšte įsikūrusi mados namų „Chanel” parduotuvė, kur galima įsigyti drabužių, batų, aksesuarų, kosmetikos. Fojė ant sienos kaba didžiulis G.Chanel portretas.
Anksčiau pirmajame aukšte G. Chanel rengdavo savo kolekcijų pristatymus.
Per keturis namo aukštus raitosi veidrodiniai laiptai.
Žiūrint į veidrodiniuose laiptuose žaidžiančią šviesą nesunku įsivaizduoti laikotarpį, kai iššūkius mėgstanti ir tvirtą būdą turinti Coco po šešiolikos metų pertraukos, būdama 71-erių, nutarė grįžti į mados pasaulį.
Kolekciją dizainerė tada pristatė savo namuose.
Manekenės kilo ir leidosi veidrodiniais laiptais iš antrojo aukšto į pirmąjį. G.Chanel kolekcijos pristatymą stebėjo sėdėdama ant penktojo laiptelio. Nuo tos vietos žiūrovams ji buvo nematoma. Coco dievino paslaptis.
Kaip ir dabar, anais laikais patekti į antrąjį ar kitus aukštus galėjo tik nedaug išrinktųjų – kilmingos damos, pasaulyje pripažinti menininkai. Vardinius kvietimus jiems išrašydavo pati mados dievaitė.
Antrajame pastato aukšte yra prašmatni studija, šiek tiek atnaujinta mados namų „Chanel” dizainerio Karlo Lagerfeldo.
Interjeras stilistiškai nenukrypsta nuo mėgstamos G.Chanel puošybos. Aplinka lakoniška, moderni – balti kilimai, balti baldai, juodos sienos ir daugybė veidrodžių.
Antrajame aukšte priimamos garsios ir turtingos klientės, užsisakančios vienetinius drabužius.
Su klientėmis čia elgiamasi kaip su karalienėmis, jos apšokinėjamos, pagal jų pageidavimus parenkami audiniai.
Tačiau kad ir kokia turtinga klientė būtų, ji turi žinoti, jog negali geisti bet kokio silueto drabužio. Mados namai „Chanel” kuria nenutoldami nuo savo stiliaus.
Anksčiau antrajame aukšte buvo G.Chanel kūrybinė studija, priimamasis, skirtas susitikimams su svarbiais klientais, atvykusiais iš įvairių pasaulio kampelių.
Trečiajame aukšte – asmeniniai dizainerės kambariai. Interjeras ir baldai išlikę autentiški.
Šiuos kambarius G.Chanel įsirengė vadovaudamasi gyvenimo filosofija bei pomėgiais.
Jos aistra buvo kiniškos širmos. I.Gudelis iki tol niekur kitur nebuvo mačiusi, kad sienas kas nors nuo žemės iki lubų dekoruotų prabangiomis XVIII amžiaus kiniškomis širmomis. Masyvias, lakuotas medines širmas Coco naudojo vietoj sienų apmušalų.
Širmų iešiniuose vaizduojamos mitologinės būtybės, gėlės, gyvūnai, žmonių gyvenimas.
Iš šių piešinių G.Chanel sėmėsi įkvėpimo. Pavyzdžiui, kininės kamelijos ją taip žavėjo, kad šių gėlių motyvą dizainerė dažnai naudojo kurdama papuošalus ir sagas. Savo namus Coco labiausiai mėgo puošti ir baltosiomis kamelijomis.
Kamelijas G.Chanel pamėgo dar ir dėl to, kad šios gėlės nekvepia.
„Aš galiu kvepintis ir mano aromato nenu-stelbia gėlių kvapai”, – yra sakiusi dizainerė.
C.Chanel kvepalai „No 5” – mistiniai. Kai 1920 metais Coco pradėjo juos kurti, pasakė: „Aš nenoriu kvepėti gėle. Noriu kvepėti moterimi.”
Daugelis pirma sukurtų kvepalų turėjo vieną išryškintą natą.
O kvepalai „No 5” iki šių dienų yra unikalūs, nes nė vienas panaudotų 80 komponentų nedominuoja. Dar niekas nesukūrė kitų tokių kvepalų, kuriuos uostytum ir negalėtum išskirti vienos natos.
Todėl tikėtina, kad kūrybinio įkvėpimo paslaptingoji Coco sėmėsi iš aukštesnių jėgų ar magijos.
Valgomajame sieną puošiančios širmos piešiniai pasakoja ilgaamžiškumo istoriją. G.Chanel tikėjo, kad gyvens ilgai. Dizainerė mirė būdama 87 metų. Ji dirbo iki paskutinės gyvenimo dienos.
Asmeninėje dizainerės svetainėje bei valgomajame svečiuodavosi tik artimiausi draugai.
Šalia valgomojo buvo įrengta virtuvėlė. Ji skirta tik serviravimui, bet ne maistui ruošti.
Dizainerės namuose nėra miegamojo kambario.
Coco kolekcionavo ritualinius daiktus. Su ezoterika dizainerę supažindino jos mylimasis Arthuras Capelis.
G.Chanel tikėjo lemties ženklais, manė, jog gyvenime nėra atsitiktinių dalykų.
Neatsitiktinai numeruojami ir jos kvepalai. Coco domėjosi numerologija. Pavyzdžiui, 5 buvo jos talismanas, nes jis buvo mėgstamiausias mylimojo A.Capelio skaičius.
O kvepalai „No 19” primena G.Chanel gimimo dieną.
Svetainėje ant nedidelių staliukų sustatyti krištolo bei kvarco rutuliai, būrimo gaubliai.
Kambariuose galima pamatyti kelias liūtų skulptūras. G.Chanel Zodiako ženklas buvo Liūtas.
Namų interjerą puošia ir kelios bronzinės skulptūros, vaizduojančios surištus rugius, taip pat ant žemės stovi natūralaus dydžio antilopės, stirnos. Šios detalės primena Coco vaikystę. Iš neturtingos šeimos kilusi mergina augo kaime tarp laukų, miškų, gyvūnų.
Viena unikaliausių svetainės puošmenų – XVIII amžiaus sietynas. Įsižiūrėjus krištoliniuose lašeliuose galima pamatyti kvepalų „No 5” buteliukus bei dizainerės kūrybinį ženklą – dviejų C junginį.
Tarp baldų yra ir ne vienas kiniškas juodos spalvos lakuotas staliukas.
Šis baldas įkvėpė G.Chanel makiažo priemones pakuoti juodose spindinčio lako imitaciją primenančiose plastikinėse dėžutėse.
Namų baldai patogūs, apmušti vienspalviais arba gėlėtais audiniais.
Sofa aptraukta rusvos spalvos zomša. Tais laikais zomšos minkštiesiems baldams niekas nenaudojo. Bet pagal specialų užsakymą G.Chanel buvo pagaminta būtent tokia sofa. Ji atrodo šiuolaikiškai, tarsi dabar sukurta. Aplink sofą išsidėsčiusiose lentynose gausu knygų.
Mažas interjero staliukas plonomis kojomis ir stikliniu paviršiumi taip pat atrodo lyg ką tik atgabentas iš parduotuvės.
Stebina, kad G.Chanel jau prieš daug metų turėjo šiomis dienomis madingų daiktų.
Namuose daug veidrodžių, puoštų masyviais ažūriniais rėmais.
G.Chanel svarbiausia buvo ne daikto kaina, o jo grožis. Todėl jos namuose – brangių ir labai pigių daiktų derinys.
Kambarių grindys išklotos kilimine danga. Tais laikais tai irgi buvo naujovė. Tarp eklektiško stiliaus – Rytų ir Vakarų kultūrų motyvų vyrauja harmonija.
Užuolaidos – baltos, lininės, paprastos, nors tais laikais buvo populiaru langus dangstyti sunkiomis, prabangaus audinio užuolaidomis. Coco troško, kad langai atrodytų lengvi ir šviesūs.
Prieškambaryje prie durų stovi dvi žmogaus ūgio skulptūros – juodaodžiai pažai, aprengti barokiniais kostiumais. Vienas – ištiesęs ranką pasisveikinti, o kitas atsisveikina.
G.Chanel šias skulptūras įsigijo būdama senyvo amžiaus. Bėgant metams mados kūrėja jautėsi vis vienišesnė, nes nemažai jos draugų buvo iškeliavę anapilin.
Du juodaodžiai pažai tapo jos nebyliais draugais. Kas rytą dizainerė turėdavo su kuo pasisveikinti, o vakare, išeidama į viešbutį, – su kuo atsisveikinti.
Ketvirtajame namo aukšte įsikūrusi siuvimo studija. Joje dirba apie 100 meistrų, kurie rankomis siuva, siuvinėja drabužius privačioms klientėms bei mados namų „Chanel” žiemos ir vasaros kolekcijoms.
„Visada žavėjausi šia moterimi. Vien jau jos butas parodo, kad ji mąstė kitaip. Pasisėmiau daug idėjų. Supratau, kad ji mokėjo vienu metu gyventi praeityje, dabartyje ir ateityje.
Norėčiau dar kada nors sugrįžti į tos paslaptingos moters namus”, – kalbėjo iš Paryžiaus grįžusi I.Gudelis.