Atsivertęs Romonos tinklalapį internete nustembi – jos pavardė rašoma su lietuviška raide ž – Keveža. Pasirodo, Kanados kaime netoli Ontarijo augusi būsimoji dizainerė buvo žinoma kaip Ramutė Siminkevičiūtė.
„Aplink buvo labai daug Ramučių ir Ramonų, tad norėdama išsiskirti savo vardą pradėjau rašyti su dviem „o” raidėmis – Romona”, – dar labiau nustembi, kai R.Keveza prabyla lietuviškai.
Iš tėvo Vyto Siminkevičiaus paveldėtą pavardę Romona pasikeitė į lengviau ištariamą motinos mergautinę – Kevėžaitę, tik dar ją sutrumpino ir tapo Kevėža. Tačiau mados pasaulyje ji žinoma kaip Romona Keveza.
Nors kaimas, kuriame gyveno tik kokie 35 žmonės, buvo toli nuo didžiųjų mados miestų, motina mergaitei anksti įskiepijo supratimą apie grožį.
Iš Suvalkijos kilusi dizainerės motina Valerija Kevėžaitė-Siminkevičienė tikino, jog dar būdama visai maža Romona žinojo, kuo nori būti.
„Ji net nesivargino piešti galvų, rankų ar kojų – piešė vien sukneles. Sukneles, sukneles, sukneles – šimtus suknelių”, – prisiminė Valerija.
Tėvas V.Siminkevičius irgi buvo suvalkietis, dirbo geležinkelininku, bet per karą jam teko bėgti – taip atsidūrė Kanadoje.
2009-aisiais Toronte mirusio V.Siminkevičiaus nekrologe rašoma, jog jis buvęs talentingas muzikantas, choro „Aras” narys ir net dainų kūrėjas.
Jo žmona Valerija irgi mėgsta muziką, tautinius šokius, yra dalyvavusi dainų šventėse ne tik Kanadoje, bet ir kartą buvo atvykusi į Lietuvą.
Iš tos kelionės jai labiausiai įsiminė apsilankymas „Stiklių” viešbučio Vilniuje restorane. Stiklinės restorano durys buvo tokios švarios, jog jų nepamačiusi Valerija prasiskėlė kaktą.
Socialine darbuotoja iki šiol dirbanti Valerija – didžiausia dizainere tapusios dukters patarėja ir įkvėpėja. Motina mano, kad kelią į mados aukštumas Romonai nutiesė ne tik talentas, bet ir labai sunkus darbas.
Į penktą dešimtį įžengusi dizainerė save dažnai apibūdina kaip vėžlį, kuris lėtai rėplioja į tikslą. Bet iš tikrųjų į vėžlį ji panaši tik kantrybe.
Netekėjusi Romona gyvena su motina bei šunimi Toronte, bet dirba Niujorke, tad nuolat keliauja tarp Kanados ir Amerikos. Dizainerė dar turi brolį Antaną.
Baigusi verslo ir meno studijas Vakarų Ontarijo universitete Romona išvyko į Niujorką. „Aš visą laiką norėjau ten gyventi”, – prisipažino lietuvių kilmės dizainerė.
Pirmąją savo parduotuvę „La Maison” ji atidarė 1986-aisiais. Po metų viešbutyje „Four Seasons” Vašingtone ji atidarė savo antrąją parduotuvę.
„Jose pardavinėjau dizainerių Oscaro de la Rentos ir Carolinos Herreros sukneles, – pasakojo Romona. – Bet mano klientės nuolat nerimaudavo, jog kokiame nors priėmime gali sutikti kitą moterį, dėvinčią tokią pačią suknelę. Tai pastūmėjo mane pradėti kurti vienetinius drabužius.”
Netrukus Romona atsisakė abiejų parduotuvių ir nusprendė atsidėti tik savo darbui. Iš pradžių ji siuvo sukneles įvairioms progoms, tačiau vėliau nusprendė kurti drabužius nuotakoms.
Dabar jos suknelė iš vestuvinės kolekcijos „Legendos” („Legends”) kainuoja nuo 3 tūkst. JAV dolerių (beveik 8 tūkst. litų ), o už rankų darbo organzos suknelę, puoštą gėlėmis ir žiedlapiais, gali tekti pakloti 45 tūkst. JAV dolerių (apie 120 tūkst. litų).
Kalbėdama apie „Legendas” dizainerė primena: „Mes garsiai nedeklaruojame prabangos, bet šnibždame apie rafinuotumą.”
Romona įsitikinusi, jog pirmiausia drabužio dizainą lemia audinio kokybė, nuo kurios priklauso, kaip suknelė priglunda prie kūno.
Kad dizainerė galėtų įgyvendinti vieną sumanymų, subtiliausiam „Legendų” kolekcijos modeliui prireikė daugiau kaip milijono iš organzos pagamintų gėlių lapelių ir kelių šimtų tūkstančių „Swarovski” kristalų.
Visas siuvimo procesas jos meistrams užtruko net keletą mėnesių. Tiesiog neįtikėtina, bet šioje suknelėje nematyti nė vienos siūlės!
R.Kevezos vardas neatsiejamas nuo nėrinių. „Nėriniai, kuriuos matote mano „Legendų” kolekcijoje, yra tai, ką visada dariau ir darysiu. Iš nėrinių mane atpažįsta klientai.
Kaip ir maža juoda suknelė ar pieštuko formos sijonas, nėriniai visada bus madingi”, – įsitikinusi Romona.
Kurdama vestuvinių suknelių kolekcijas dizainerė ne tik atiduoda duoklę baltai spalvai, bet ir drąsiai renkasi kitas spalvas. Vienas drąsiausių pavyzdžių – raudona „Romona Red” suknelė.
Romonos spalvotų vestuvinių suknių kolekcija atsirado ne todėl, kad dizainerė panūdo eksperimentuoti. Tai, kas šiandien atrodo kaip įžūlokas stilius, yra ne naujovė, o sena tradicija.
„Kas pasakė, kad nuotakos suknelė turi būti balta? – klausė Romona ir pati atsakė: – Balta suknelė prasidėjo nuo karalienės Viktorijos laikų.
Tiktai karalienė galėjo vilkėti baltą suknelę – juk tuomet nebuvo cheminių valyklų!
Tai buvo prabangos ženklas. Kuri neturtinga moteris leistų sau pasisiūdinti suknią, kurią dėvėtų tik vienintelę dieną – per tuoktuves.”
Kurdama naują kolekciją Romona bando įsivaizduoti, kas ir kur jos sukneles dėvės. „Kai kūriau kolekciją „Lux”, galvojau apie moteris, žengiančias raudonuoju kilimu”, – sakė Romona.
Holivudo moterys, dėvinčios jos sukneles, mieliau žengia raudonuoju kilimu nei prie altoriaus.
R.Kevezos pavardė Holivude asocijuojasi su moteriškumo etalonu ir geru skoniu. Romonos sukneles yra vilkėjusios aktorės Nicole Kidman, Julia Roberts, Sofia Vergara, Christina Hendricks, Julia Stiles ir net Queen Latifah!
Dizainerė visada norėjo kurti gražiai ir tvirtai moteriai. Tokia, jos nuomone, yra aktorė Angelina Jolie.
„Angelinai užtenka įeiti į kambarį ir jos buvimas iš karto pajuntamas. Jos asmenybė nepastebimai sustiprina suknelės daromą įspūdį.
Idealu, kai drabužis tampa harmoninga moters asmenybės tąsa”, – sakė dizainerė.
Vakarinė suknelė turi išryškinti vidinį moters grožį, sustiprinti jos pasitikėjimą savimi.
„Kurdama tamsiai mėlyną vakarinę suknelę atvirais pečiais galvojau apie Angelinos režisierinį debiutą filme „Medaus ir kraujo žemė” („The Land of Blood and Honey”), – prisiminė dizainerė. – Jutau, jog net būdama garsi aktorė laukdama įvertinimo ji greičiausiai nervinsis, todėl įsivaizdavau, jog būtent taip apsirengusi ji turėtų jaustis savimi.”
Tiesa, net ir drąsiausiose svajonėse Romona nebūtų drįsusi išvysti A.Jolie, vilkinčios jos suknelę. Tačiau, didelei dizainerės nuostabai, iš visų pasiūlytų modelių aktorė išsirinko kaip tik R.Kevezos kurtą suknelę!
Romonos sugebėjimą „aprengti moters sielą” įvertino ir žavioji Penelope Cruz. Ji pasirinko vermuto raudonumo „Romona Red” suknelę, kai reikėjo fotografuotis 2013 metų „Campari” kalendoriui.
Mados pasaulyje sklando kalbos, jog Romona nuspėjo net trijų karališkųjų nuotakų – Zaros Phillips, Kate Middleton ir Charlene Wittstock sukneles.
Sarah Burton sukurta K.Middleton sutuoktuvių suknia buvo neįtikėtinai panaši į Romonos vestuvinės kolekcijos „Legendos” vieną suknelę.
Ilgos nėrinių rankovės, V formos apykaklė, labai priglundantis suknelės viršus, A formos dizainas, net panašaus nėrinio šydas.
Iš pradžių R.Keveza net buvo apkaltinta, jog nukopijavo K.Middleton suknelę. Dizainerė tai paneigė į socialinį tinklą „Facebook” įdėjusi reportažą iš CBS televizijos, parodytą prieš visuomenei išvystant S.Burton suknelę.
Pasirodo, R.Keveza savo suknelę pristatė likus 20 dienų iki karališkųjų vestuvių Didžiojoje Britanijoje.
Dažnai aukštosios mados kūrėjai randa įkvėpimą skaitydami istorijas, pilnas ryškių ir įsimenančių herojų: apie Grace Kelly, Jacqueline Kennedy-Onassis, karalienę Elžbietą. Bet ar įsivaizduotumėte Džeimso Bondo įkvėptą aukštosios mados kolekciją?
Lietuvių kilmės dizainerė R.Keveza savo 2013 metų pavasario ir vasaros kolekciją „Lux” skyrė būtent nemirtingajam Džeimsui Bondui, tiksliau, – Bondo merginoms.
Juk viskas, kas yra susiję su šio agento vardu – nenuspėjama įvykių seka, rizika, aistra, stulbinanti prabanga, jau pusę amžiaus aitrina daugybės žiūrovų vaizduotę ir jausmus.
„Nėra moters, kuri nenorėtų užkariauti jo širdies! – įsitikinusi R.Keveza. – Kiekviena žiūrovų karta, sulaukusi naujo filmo apie Džeimsą Bondą, tikisi, kad jis ves. Bet jis dar nevedė.
Gal dėl to net ir būdamas 50-ies jis vis dar yra puikios formos?! Manau, kad Džeimso Bondo tema ir toliau liks drąsi fantazija, kol atsiras ta vienintelė išrinktoji”, – sakė puikiai lietuviškai kalbanti Romona.
Mergina, dėvinti R.Kevezos kolekcijos „Lux” suknelę, turi galimybę užkariauti Džeimso Bondo širdį.
Jos dvasinę būseną atkartoja filme „Operacija „Skyfall” britų dainininkės Adele atliekama daina: „You will capture pieces, but you won’t capture my heart” („Tau atiteks tik nuotrupos, bet niekada neatiteks visa mano širdis”).
Pirmą kartą kolekcija „Lux” buvo pristatyta praėjusį rudenį Paryžiaus mados savaitėje, o 2012 metų pabaigoje – privačiai publikai prabangiame „Saint Regis” viešbutyje, esančiame Penktajame aveniu Niujorke.
Tiek undinėlės formos žeme besidriekiantys, tiek apvalios formos valso ilgio (žemiau kelių) sijonai derinami prie asimetriškos kaklo iškirptės.
„Valso ilgio suknelė yra naujas senas ilgis”, – sakė kūrėja ir pridūrė, jog pasaulis pavargo nuo trumpų sijonų.
Džeimso Bondo merginą dizainerė įsivaizduoja vilkinčią raudoną suknelę, pasiūtą iš nėriniuoto šilko su į šonines siūles įleistomis kišenėmis.
Įsivaizduojamam susitikimui su Džeimsu Bondu dizainerė sukūrė dar keletą elegantiškų vakarinių suknelių iš vadinamosios angliškos žalios, „Skyfall” mėlynos, geltonos bei ryškios ciklamenų spalvų audinių.
„Įsivaizduokite, – šelmiškai šypsojosi Romona, – sėdite bare, prie jūsų prieina Džeimsas Bondas ir klausia: „Ar galėčiau pasiūlyti „Martini”?”
Jūs atsisukate į jį ir sakote: „O kodėl gi ne?”
Romona turi fantastišką intuiciją ir neįtikėtinai gerai numato mados tendencijas. Ji žino, koks bus kitas mados posūkis. Taip sakė R.Kevezos verslo plėtros vadovė Katie.
Romona, anot Katie, išmano mados istoriją, iki smulkiausių detalių gali nupasakoti, kuo skiriasi vienos dinastijos drabužiai nuo kitos.
Be to, Romona žino, kas buvo ypač vertinama praeityje, ir tai jai padeda sukurti ateities sėkmės formulę.
„Nereikia išradinėti dviračio, reikia išradingai derinti praeities elementus”, – mėgsta kartoti R.Keveza.
Romonos studija yra Toronte, o kompanijos būstinė – Niujorke. Būdama labai spontaniška Romona brangina ryšį su kiekvienu kompanijos darbuotoju.
„Mes dirbame kaip šeima”, – sakė Romona. Jos darbuotojos, kurių net 95 procentai – moterys, džiaugėsi, jog garsioji dizainerė pasitiki jomis ir leidžia dirbti savarankiškai.
Spauda ir daugiau nei 130 parduotuvių Europoje, Azijoje, Šiaurės Amerikoje stebi kiekvieną R.Kevezos žingsnį.
Jos vardinės kolekcijos suranda pirkėjų net ir Rytų šalyse, kur nėra raudonųjų kilimų kultūros.
Ten žmonės nemėgsta demonstruoti to, ką perka. Drabužiai būna skirti kokiai nors progai, bet ne žurnalams ir ne plačiajai publikai.
„Nauja rinka mums atsiveria ir Indijoje, kuriai kuriant reikia nepamiršti kultūrinio prieskonio, indų moterų mėgstamiausių spalvų.
O Lietuvos mes dar nepasiekėme, – prisipažino R.Kevezos verslo plėtros vadovė Katie. – Bet būtų įdomu daugiau sužinoti apie jūsų rinką ir apie lietuvių moterų skonį.”