Interviu radijui „Europe 1“, kuris turi jį turi transliuoti
penktadienį, Madonna sakė, kad antisemitizmas Prancūzijoje ir kitur
Europoje yra pasiekęs aukščiausią visų laikų tašką, ir
dabartinę atmosferą palygino su tuo periodu, kai kilo vokiečių
fašizmas.
„Gyvename beprotiškais laikais. Panašu į nacių
Vokietiją“, – sakė 56 metų dainininkė, kuri pavadino
situaciją „baugia“ ir gailėjosi to, ką apibūdino kaip
prarastą Prancūzijos tradiciją sveikinti įvairovę ir gerbti
laisvę.
„Tai buvo šalis, kuri priimdavo kiekvieną ir skatindavo
laisvę visais būdais, pavidalais ar formomis – menine laisvės
raiška, – sakė Madonna. – Dabar tai visiškai dingę“.
„Prancūzija kažkada buvo šalis, kuri priėmė spalvotus
žmones, ir vieta, kurioje prieglobstį rasdavo menininkai, ar tai
būtų Josephine Baker, ar Charlie Parkeris“, – sakė ji.
Iš tikrųjų Ch.Parkeris tik trumpai lankėsi Prancūzijoje su
koncertais ir ne taip, kaip džiazo legendos Budas Powellas , Kenny Clarke'as ir Dexteris Gordonas, niekada negyveno šioje šalyje.
Madonna, kuriai trečiadienį įvykusi „BRIT Awards“
ceremonija nebuvo labai sėkminga – atlikdama savo numerį ji
scenoje pargriuvo, – 2012 metais taip pat smerkė ksenofobijos ir
kraštutinių dešiniųjų partijų kilimą Europoje.
Pasak popmuzikos deivės, ankstesni jos komentarai buvo išsakyti
tada, kai ji sulaukdavo „daug kritikos ir grasinimų“ iš Marine
Le Pen ir jos Nacionalinio fronto partijos, kurią
Madonna vadino „fašistine“.
Dainininkės kivirčas su M.Le Pen prasidėjo kraštutinių
dešiniųjų lyderei pagrasinus iškelti Madonnai bylą dėl klipo,
kuriame buvo M.Le Pen atvaizdas su svastika ant kaktos. Tas
įžeidžiamas simbolis galiausiai buvo pakeistas klaustuku, kad
būtų išvengta bylinėjimosi.
Tačiau interviu „Europe 1“ Madonna sakė, jog motyvai,
paskatinę ją 2012 metais kalbėti apie netoleranciją, šiandien yra
dar labiau primygtiniai.
„Tai, ką pasakiau prieš dvejus metus, galioja (ir) šiandien,
– sakė ji. – Tai vyksta ne tik Prancūzijoje, tai (vyksta) visoje
Europoje. Bet ypač – Prancūzijoje. Netolerancijos lygis yra toks
didžiulis, tai baugu“.