Šį šeštadienį „Lietuvos ryto“ televizijos žiūrovus prie ekranų kvies penktąjį sezoną skaičiuojanti laida „Gyvenimas versle“, kurioje uždangas į nematomą savo industrijų pasaulį praskleidžia jau žinomi ir nauji prekiniai ženklai, už kurių sėkmingų verslo istorijų yra žmonės, nuolatiniai sprendimai ir iššūkiai.
Šios savaitės laidos herojė – verslininkės, vizažistės Militos Daikerytės mama Sonata Daikerienė, kuri jau tris dešimtmečius sukasi grožio srityje, sostinėje įkūrusi „Divalta“ saloną.
„Pamenu, kaip iš mažo miestelio atvykome į sostinę, nes tai buvo mano didelė svajonė. Pradžia buvo sunki, įsivaizduokite, atsidarai saloną, viskas gražu, bet sėdi jame viena, nes nėra klientų, nėra darbuotojų.
Buvo baisu, nes prieš tai aš dirbau Varėnoje ir ten sekėsi labai gerai, bet atvykus į Vilnių pajaučiau kontrastą. Ten buvo eilė, norinti pakliūti, o čia – dideliam mieste tampi niekas“, – nelengvą karjeros pradžią prisiminė moteris.
Nepaisant iššūkių, Sonata nenuleido rankų. Verslo vadybos mokslai ir anksčiau bandyti verslai padėjo suprasti, kad grožio sritis yra būtent tai, kur ji gali atsiskleisti. Kartu su giminaite atidarytas pirmasis grožio salonas tapo pagrindu, ant kurio išaugo „Divalta“, šiandien esanti ne tik studija, bet ir mokykla jauniems meistrams.
„Aš jau esu tas žmogus, kuris gali dalintis žiniomis, nes savo laikais neturėjau iš ko mokytis. Gal tik po metų darbo išvažiavau į stažuotę Italijoje, galvodama, kad viską moku, bet ten išgirdau, kad blogai laikau žirkles. Aš džiaugiuosi, kad jauni meistrai pasirenka „Divaltą“, kad pasitiki mumis. Pritraukiu gabius, talentingus žmones, jų talentas gan greitai atsiskleidžia ir po to pastebiu, kad net auginu sau konkurentą“, – pripažino Sonata.
Moteris pasakojo, kad vienas svarbiausių lūžio momentų buvo tuomet, kai salone pradėjo dirbti talentinga manikiūro meistrė. Jos profesionalumas pritraukė klientų srautą, kurie, apsilankę dėl nagų priežiūros, atrado ir kitų paslaugų kokybę.
„Man pasisekė, kad į saloną atėjo manikiūro meistrė Virginija ir pradėjome dirbti kartu. Kadangi ji buvo labai gera meistrė, aš tik galėjau stebėti procesą, kaip pas ją eina klientai, kurie apsidairę pamato, kad čia pat galima susitvarkyti ir plaukus. Po to jau sekė ir blondinių era, buvo projektai su „Olialia pupytėmis“, buvo visko, taip ir augome“, – istorijomis dalinosi moteris.
Grožio srityje didelė darbuotojų kaita – įprastas reiškinys, tačiau „Divaltoje“ yra žmonių, dirbančių nuo pat salono įkūrimo. Sonata įsitikinusi, kad sėkmės paslaptis slypi emociniame ryšyje su kolektyvu, mat vadovaudama salonui ir pati aktyviai dirbdama meistre, Sonata supranta savo darbuotojų poreikius.
„Yra svarbu kurti emocinį ryšį su savo kolektyvu. Merginos man pasako, kad čia ateina lyg į šeimą, kaip į namus. Gal todėl, kad aš čia esu. Kadangi pati dirbu daug, dažnai atsistoju į meistro pusę ir gal tai mane išmokino būti lankstesnei, nes kaip vadovas, tiek metų dirbdama, išmokau žiūrėti iš meistro prizmės“, – asmenine patirtimi dalijosi Sonata.
Kita laidos tema kvietė susipažinti su Lijana Marcinkevičiene – „Perfect Nails“ studijos įkūrėja ir profesionalių nagų priežiūros priemonių prekės ženklo autore. Jos sukurta studija ir produktų linija yra puikus pavyzdys, kaip asmeninė patirtis ir ryžtas gali pavirsti tarptautiniu prekės ženklu, pelniusiu moterų pasitikėjimą ne tik Lietuvoje, bet ir už jos ribų.
„Aš pati buvau nagų meistrė ir puikiai jaučiau, ko trūksta Lietuvos meistrams. Atsižvelgdama į savo patirtį, sukūriau prekės ženklą, kuris atlieptų visus jų poreikius – nuo kokybiškų gelinių lakų iki profesionalių priemonių, skirtų tiek pradedantiesiems, tiek patyrusiems meistrams“, – pasakojo Lijana.
Kai Lijana užaugino tris vaikus, atėjo metas savirealizacijai. Ji norėjo sukurti vietą, kur moterys galėtų atsipalaiduoti, mėgautis procedūromis ir bent trumpam pabėgti nuo kasdienės rutinos. Taip gimė „Perfect Nails“ studija, kurios lokacija – taip pat apgalvota iki smulkmenų.
„Sukūrėme jaukią aplinką, kur moterys gali tiesiog mėgautis. Studijoje atliekame manikiūrus, pedikiūrus, o klientės gali atsipalaiduoti masažuojančiuose krėsluose. Mūsų siūlomų paslaugų metu vaišiname ne tik arbata ar kava, bet ir kokteiliais ar šampanu. „Pašilaičiai PC“ veikia vaikų žaidimų kambarys, todėl mamos gali ramiai mėgautis manikiūru ar pedikiūru, kol jų vaikai žaidžia. Tai puikus sprendimas, leidžiantis suderinti šeimos ir asmeninius poreikius“, – pažymėjo studijos įkūrėja.
Trečiasis laidos siužetas papasakojo Kseniyos Garastės, kaip ji pati sako, sėkmės istoriją, kuomet ieškojusi būdo išeiti iš asmeninės krizės, ji atrado savo pašaukimą padėti kitiems, tampant psichinės sveikatos terapeute.
„Išgyvenau krizę, ieškojau gyvenimo prasmės, ieškojau savęs, rūpėjo egzistenciniai klausimai. Net nepamenu kaip, bet man šovė į galvą eiti mokintis psichoterapijos. Vienu metu tapau ir studentė, ir klientė psichoterapeuto kėdėje. Pajaučiau, kad atradau savo pašaukimą, nes jaunystėje nežinojau, kokia veikla mane traukia. Įgijau kelias specialybes, dirbau skirtingo pobūdžio darbus, viskas sekėsi puikiai, bet nebuvo pojūčio, kad tai, ką darau, noriu daryti visą savo gyvenimą“, – pasakojo terapeutė.
Kseniya pastebėjo, kad didžioji dalis jos klienčių – išsilavinusios, veiklios, sėkmingos moterys nuo 25 iki 45 metų. Vis dėlto šios moterys dažnai iš savęs reikalauja per daug. Didžiausia problema, pasak Kseniyos, yra tai, kad daugelis žmonių susitaiko su psichologine kančia ir pagalbos ieško tik tada, kai ji tampa nepakeliama. Tačiau krizės momentas dažnai tampa lemiamu postūmiu veikti, mat psichologines problemas reikėtų spręsti nuo bazinių poreikių tenkinimo: kokybiško miego, maisto, poilsio ir santykių.
„Dažniausiai į mane kreipiasi protingos, sėkmingos, veiklios, gražios moterys, bet labai pavargusios, perdegusios vienoje ar kitoje srityje. Moteris, kuris akivaizdžiai yra perdegusi motinystėje, ji pavargo būti mama, ji nebegali būti mama, net nenori matyti savo vaiko – tai asmeninė tragedija, nes moteriai sunku apie tai prisipažinti ir pasakyti, kad jai reikia pagalbos, kad pavargo, kad nori pabūti viena.
Aš pastebėjau, kad žmonės priprato kentėti psichinius skausmus, tačiau ta krizė pasitarnauja žmogui, nes priverčia veikti, kažką daryti, kitaip mąstyti, ieškoti pagalbos. Aš pati esu sėkmės istorija. Nereikalauju iš savo klientų didelių žygdarbių, net mažiausias kliento žingsnelis savęs link yra sėkmės istorija. Kiekvieną kartą kai žmogus renkasi save, tai sėkmės istorija“, – teigė Kseniya.
„Gyvenimas versle“ – jau penktąjį sezoną skaičiuojanti laida, kurioje vedėja Milita Daikerytė pristatė ir atskleidė šalyje veikiančių įdomiausių, populiariausių bei netikėčiausių verslų istorijas. Lietuva koja kojon žengia su pasauliniais inovacijų pokyčiais ir savo šalyje turi būrį kūrybingų, sumanių ir savo sritį išmanančių verslininkų, kurie suburdami profesionalias komandas gali didžiuotis atradę raktą į verslo sėkmę. Apie visą tai – kiekvieną šeštadienį, 17:30 val., per „Lietuvos ryto“ televiziją.