Sekmadienio rytais „Lietuvos ryto“ televizijos eteryje rodomoje laidoje „Gyvenimas versle“ kaskart uždangas į nematomą savo veiklų pasaulį praskleidžia šalyje puikiai žinomi prekiniai ženklai. Nors žodyne žodis „verslas“ apibūdinamas kaip veikla, suteikianti pirkėjams prekes ir paslaugas, tačiau iš tikrųjų už to slypi kur kas daugiau. Už kiekvienos sėkmingos verslo istorijos yra žmonės, nuolatiniai sprendimai ir iššūkiai, su kuriais tenka susidurti vystant savo mylimą veiklą.
Šios savaitės viena iš laidos herojų – vestuvinių suknelių salono „Diva“ įkūrėja Agnė Martinkėnė, padedanti moterims jų svarbiausią gyvenimo dieną atrodyti nepakartojamai. Laidos pašnekovė juokauja, kad ne ji pasirinko veiklą, o veikla pasirinko ją. Mat kai prieš aštuonerius metus planavo savo pačios vestuvių šventę, taip pamilo visą planavimo procesą, jog stačia galva nėrė į šią industriją.
„Šito verslo investicijos yra be proto didelės, mat kiekvienais metais turi daryti labai dideles finansines injekcijas, kad nusipirktum vestuvines sukneles. O jų norisi turėti daug, turėti didelę pasiūlą, tad didžiausias nerimas pradedant šį verslą ir buvo dėl finansų“, – apie patirtus iššūkius laidoje pasakojo salono savininkė.
Agnės verslo pradžia buvo vos trisdešimt suknelių, tačiau šiandien salone ant pakabų dailiai išrikiuota net 600. Vestuvės yra jautri tema, padovanojanti vienas gražiausių emocijų gyvenime, tačiau salono savininkė atvirauja, kad neretai jos darbe tenka pabūti ir psichologe ir vestuvių planuotoja čia atėjusioms nuotakoms.
„Kai nuotaika ateina, jai kyla be galo daug klausimų. Dažnai mes pradedam nuo trumpo pasikalbėjimo, išsiaiškinam, kokios yra vestuvės, kokia yra vizija, kur jos vyks, koks mėnuo, kokia yra nuotakos svajonė. Pasimatuoti tas idėjas, kurias nuotaka išsirenka iš nuotraukų internete, mes galime, tačiau jomis neapsiribojam, nes 95 proc. pasimatuotų inspiracijų tik tuo ir pasibaigia, o tada mes pradedam realiai matuotis vestuvines sukneles. Labai svarbu drabužį pajausti, ar išėjus už salono durų yra vis dar galvojama apie tą suknelę. Jeigu išeinama ir už penkių minučių pamirštama, vadinasi dar reikia tęsti paieškas“, – patarimais dalinosi Agnė.
Kaip ir kiekviena mados sritis, taip ir vestuvinių suknelių rinka kasmet keičiasi, nuotakoms pasiūlydama vis naujus dizainus, modelius ar audinius. Praūžus Niujorko mados savaitei galima įžvelgti keletą naujų tendencijų: kitą sezoną bus ypač madingos suknelės su iškirptomis ir tinkleliu pridengtomis detalėmis, griežti bei buduariniai korsetai ir klasikiniai audiniai bei siluetai, neapkrauti papuošimais.
„Vienas didžiausių mitų, jog mažai krūtinei netinka V formos iškirptė. Tai tobulai tinka ir tikrai nereikia bijoti. Didelei krūtinei siūlau tokios iškirptės vengti, kaip ir vengti uždarų suknelių, nes jos vizualiai krūtinę didina. Jeigu klubai yra kriaušės figūros tipo ir nenorit jų pabrėžti, atsisakykite siluetinės suknelės. Kai ant didesnių klubų dedame pūstesnę suknelę, išryškėja talija. Jeigu pečiai yra nuožulnūs, galima ir juos vizualiai papūsti, taip išgaunant taisyklingą smėlio laikrodžio formą“, – praktinėmis žiniomis laidoje dalinosi vestuvinių suknelių salono įkūrėja.
Kita laidos tema: robotizuotos sistemos buhalterijoje – realybė
Pasaulis kasdien žengia pirmyn, todėl klientų patogumui ir verslai tampa vis inovatyvesni bei išmanesni. Nors pradžioje mažai kas tikėjo, kad buhalterijos sritį galima robotizuoti ir optimizuoti, „RoboLabs“ įrodė esant priešingai ir šiandien, būtent modernių sprendimų dėka, savo klientams jie siūlo unikalias ir šiuolaikiškas buhalterinės apskaitos paslaugas.
„Mūsų akcininkai pamatė, kad rinkoje nėra tokio produkto, jog galėtum stebėt apskaitą, praktiškai, realiu laiku. Nėra sistemos, kur galėtum prisijungti, matyt visą savo informaciją. Taip gimė ši idėja. Pati paslauga yra buhalterinė apskaita, tik dirbame kiek kitaip, nei kiti šioje rinkoje. Duodame profesionalų buhalterį, bet taip pat ir įrankį stebėt visus įmonės vidinius procesus“, – laidoje pasakojo „Robolabs“ komercijos vadovas Žygimantas Sabalius.
Daugelis darbą buhalterinės apskaitos įmonėje įsivaizduoja tarp gausybės dokumentų bei segtuvų, tačiau ši įmonė remiasi tvarumo principais ir biure visiškai nenaudoja popieriaus. Apie 100 darbuotojų vienijantys biurai Vilniuje, Kaune bei Klaipėdoje išties inovatyvūs, o kolektyvas kasdien laisvai gali stebėti visus komandos bendrus pasiekimus tiesiogiai kintančiose diagramose.
„Pas mus rankomis niekas dokumentų neveda. Turim sukūrę robotizuotą sistemą, į kurią atkeliavusi dokumento nuotrauka yra identifikuojama ir dokumentas įkrenta į buhalterinį stalčiuką. Atsidarius sistemoje jisai matosi ir gali būti iš karto formuojamas mokėjimas į banką. Tokiu būdu nepasimeta net ir smulkiausias čekis“, – privalumus pripažino Žygimantas.
Kita laidos tema: Dovanos, kurios stebina ne tik turiniu, bet ir išvaizda
Kaune esančiose restauruotose kareivinėse įsikūrusi gurmaniškų produktų krautuvėlė „Gurmena“ ten namus atrado visai atsitiktinai. Jos įkūrėja, verslininkė Lina Vyšniauskienė pasakoja, jog pirminis tikslas buvo įkurti biurą mokymo įstaigai, tačiau pamatytos patalpos padiktavo visai kitokią mintį, į kurią moteris nėrė drąsiai.
„Dėl verslo pradžios kaltos patalpos. Tuo metu dirbau mokymo įstaigoje ir ieškojome naujų patalpų, o įėjus į šią erdvę, pasakiau, kad čia turi būti maža, gurmaniška krautuvėlė. Nuo to viskas užsisuko, kad pasiėmiau dviejų metų dukrą, vežimą, lagaminą ir išskridau į Italiją ieškoti produktų“, – verslo pradžios istorija dalinosi įkūrėja.
Pirminė mintis buvo atidaryti gurmanišką krautuvėlę, tačiau pjaustyti tik kumpį ir sūrį Linai pasirodė ne jai. Moteris pakvaišusi dėl pakuočių, todėl natūraliai jos verslas ėmė orientuotis į verslo dovanas. Taip pat Lina dievina saldumynus, tad jų čia parduotuvėje net 80 proc. visos pasiūlos. Nors per 7 veiklos metus Linai pavyko sukurti puikiai veikiančią verslo dovanų paruošimo bei išsiuntimo sistemą, ant laurų verslininkė toli gražu nemiega. Ji – žmogus kūrėjas, todėl nuolat ieško naujų produktų, tobulina dovanų įpakavimus ir pati sukasi krautuvėlėje.
„Prekės ženklas „Pėdos smėly“ gimė iš poreikio, nes turėjom ne vieną verslo klientą, kuris norėjo kažką nusiųsti savo partneriams į užsienį, bet nebuvo unikalios, vientisos, spalviškai ir stiliumi pakuotės. Taip natūraliai man gimė mintis, kurią pradėjau nuo dviejų saldainių dėžučių. Nors mano darbas iš esmės vyksta su verslo klientais per nuotolį, bet gruodžio mėnesį būnu pati parduotuvėlėje, nes man įdomu, kas yra mano klientai, aš atsimenu, ką jie rinkosi pernai. Tiesioginis bendravimas su klientais yra prieskonis, kuris traukia“, – sėkmės paslaptimi dalinosi Lina.
„Gyvenimas versle“ – tai laida, kurioje laidos vedėja Dovilė Urbanaitė pristatys ir atskleis šalyje veikiančių įdomiausių, populiariausių bei netikėčiausių verslų istorijas. Lietuva koja kojon žengia su pasauliniais inovacijų pokyčiais ir savo šalyje turi būrį kūrybingų, sumanių ir savo sritį išmanančių verslininkų, kurie suburdami profesionalias komandas gali didžiuotis atradę raktą į verslo sėkmę. Apie visą tai – kiekvieną sekmadienį, 10:30 val., tik per „Lietuvos ryto“ televiziją.