Trečiasis žiūrimiausio muzikinio šou Lietuvoje sezonas žiūrovus pasitiko su dar daugiau emocijų, o jau nuo pirmųjų laidų didžiojoje scenoje netrūko nei linksmų juokų, nei intrigų.
Tačiau tam, kad gimtų šie žadą atimantys kostiumai, teko ne menkai paplušėti. Šį kartą kaukių gamybai buvo mestos visos pajėgos ir dirbo net devyni garsiausi dizaineriai ir skulptoriai iš visos Lietuvos.
Jau trečius metus iš eilės už kaukių gamybos vairo stojo skulptorius Aurimas Akšys ir kostiumo dizainerė Agnė Biskytė. Būtent šiam tandemui buvo patikėta gaminti tokias įspūdingas ir daugelio liaupsių sulaukusias Žuvies, Pipiro, Lėlės, Sietyno, Kaktuso ir Kirmėlės kaukes. Daugiau nei dvidešimt metų patirtį turintys kūrėjai ir šiais metais susidūrė su ne vienu iššūkiu: „Kaukių gamyba prasideda labai anksti, prieš kokį pusmetį. Visų pirma mes daug diskutuojame, kalbamės ir bandome atrasti geriausius sprendimus. Tik tada prasideda audinių, medžiagų paieškos. Patikėkit, tai užtrunka“, – sako viena iš kūrėjų Agnė Biskytė.
Žinoma dizainerė atskleidžia, kad vien tam, jog išpildytų Kaktuso kaukės sumanymą, audinio teko ieškoti daugiau nei mėnesį laiko. Įdomus faktas, kad Monikos Liu simpatijas užkariavusi Žuvies kaukė yra unikali tuo, jog ji visa yra kruopštaus rankų darbo rezultatas.
„Kiekvienas mažas Žuvies žvynelis buvo karpomas rankomis ir tik tada klijuojamas. Jų ant jos galvos yra keli šimtai. Taip, atrodo nedaug, bet tai pareikalavo labai daug laiko ir susikaupimo. Be to, medžiaga, kuria yra aptraukta Žuvies galva yra nudažyta specialia technika, nes tokio audinio tiesiog nėra“, – pasakoja Agnė.
Atlikėjo Vido Bareikio liaupsių sulaukusi Lėlė pareikalavo ne vienos savaitės kūrėjų dėmesio ir netikėtų sprendimų.
„Lėlės galva buvo pirmiausia lipdoma ir tik tada nuimama forma, kad ją būtų galima išvakuoti iš plastiko. Būtent tokiu pačiu principu yra daromos tikros lėlės. Lėlės kūnas yra speciali konstrukcija, kuri imituoja sąnarius, būdingus plastikinėms lėlėms“, – gamybos subtilybėmis dalinasi dizainerė ir atskleidžia, kad šios kaukės plaukams buvo sunaudota net šešioms moterims skirtų ilgų plaukų perukų.
Įdomu ir tai, kad prie įspūdingo Kirmėlės kostiumo dirbo net šešių kūrėjų komanda. O tam, kad konstrukcija pavyktų, reikėjo galybės bandymų, korekcijų ir tobulinimo. Galiausiai, kad kaukė galėtų lengviau judėti prie jos uodegos buvo pritvirtinti slapti važiuojantys ratukai.
Ne ką mažiau menininkų pastangų pareikalavo Sietynas: „Mes visada patys matuojamės kaukes ir tikriname, kad žmogui būtų patogu apsirengti, įlįsti, išlįsti, galų gale kvėpuoti. Jau pradedant gaminti Sietyną žinojome, kad ši kaukė bus nelengva. Garsenybė ant pečių turėjo laikyti daugiau nei dvidešimties kilogramų konstrukciją“, – sako Agnė.
Skulptoriui Mindaugui Tendziagolskiui, geriau visiems pažįstamam dėl įspūdingų meno kūrinių iš ledo, šiame sezone jam taip pat teko nemenkas iššūkis – sukurti Slibino kostiumą.
„Visų pirma, reikėjo labai daug bandymų ir porolono. Aš net nebesuskaičiuoju, kiek kartų įpusėjus gamybai aš vis važiuodavau jo nusipirkti dar ir dar. Todėl jo buvo sunaudota ne viena dešimtis metrų. Kiekvienas Slibino žvynelis buvo dažomas atskirai ir tik tada klijuojamas. Taigi ir klijų teko panaudoti ne vieną dėžutę“, – šypsosi menininkas.
Jis priduria, kad sunkiausia gaminant tokį kostiumą buvo sukurti metalinę konstrukciją ant kurios tvirtinasi trys didelės galvos: „Labai daug virinau, tada dėjausi, tikrinau ir vėl pradėdavau darbą nuo nulio kol atradau tobulą santykį tarp svorio ir konstrukcijos.“
Įspūdingos kaukės ir garsiausios mūsų šalies asmenybės kiekvieną sekmadienį, 19.30 val., tik per LNK. O ar jūs sugebėsite atspėti – kas slepiasi po kauke?