Ten, kur būtina laikytis tylos – kurortų gamtos prieglobstyje ir nacionaliniuose draustiniuose organizuojamuose koncertuose atlikėjų dainų žiūrovams vis dažniau siūloma klausytis per belaides ausines.
Todėl ir sekmadienį ant rotondoje įrengtos scenos A.Mamontovas grojo ir dainavo be garso stiprinimo aparatūros, o į dainininko pasirodymą nepigius bilietus įsigiję žiūrovai į muzikos taktą tyloje lingavo užsidėję ausines.
Kaip papasakojo pats atlikėjas, tokiu koncerto formatu specialiai nebuvo siekiama, kad jo pasirodymą girdėtų tik bilietus nusipirkę žiūrovai.
„Per belaides ausines koncertas buvo transliuojamas pirmiausia dėl išskirtinės garso kokybės, kai klausytojų neblaško pašaliniai garsai ir jie puikiai girdi vos ne pašnabždomis atliekamas dainų vietas.
Be to, įprasto koncerto metu po atviru dangumi per kolonėles skleidžiamą garsą nuneša vėjas, kitoje pusėje esantys žiūrovai girdi prastos kokybės muziką, o arčiausiai scenos patiria kurtinantį garsą.
Koncerto klausantis per ausines visi žiūrovai girdi vienodai kokybišką atlikimą, nepriklausomai, kurioje auikštelės vietoje jie yra“, – ausinių privalumus vardino A.Mamontovas.
Per ausines klausomų koncertų pradininkas Lietuvoje yra elektroninės muzikos kūrėjas Paulius Kilbauskas, kuris taip koncertuoti pradėjo prieš keletą metų.
A.Mamontovas teigė, kad belaides ausinės su specialia stotimi nuomoja viena Latvijos kompanija.
A.Mamontovas koncertų transliacijas per belaides ausines jau naudojo užpernai ir pernai, koncertuodamas Nidos Tylos slėnyje, kur dirbtinį triukšmą draudžia gamtos apsaugos reikalavimai ir privaloma netrikdyti paukščių ir miško gyvūnų ramybės.
Dar vienas ausinių privalumas Nidoje – taip išvengiama šiame kurorte griežtai taikomo triukšmo ribojimo ir, netrukdant kitiems poilsiautojams, koncertas gali tęstis kad ir iki vidurnakčio.
Muzikos klausymasis per ausines yra kone vienintelė proga atlikėjų pasirodymą gyvai stebėti širdies stimuliatorius turintiems žmonėms, kuriems įprasto koncerto metu per garso kolonėles perduodami žemi muzikos dažniai gali sukelti pavojų jų sveikatai.
Naudoti ausines ir Palangoje A.Mamontovui pasiūlė jį pakvietęs Palangos parko festivalio organizatorius Valdas Petreikis.
„Šiam pasiūlymui pritariau nedvejodamas, nes gamtos apsuptyje esanti parko rotonda yra nuostabi ir populiariosios muzikos atlikėjams dar nauja vieta koncertams. Bet čia būtina gerbti parko faunos ir lankytojų ramybę“, – sakė dainininkas.
Į aptvertą pievelę klausytis jo koncerto susirinko per pusantro šimto žmonių, kuriems buvo išdalintos belaidės ausinės.
Vienas scenoje pasirodęs A.Mamontovas grojo elektriniu pianinu ir akustine gitara ir dainavo į mikrofoną.
Tačiau instrumentų ir dainininko balso garsas buvo perduodamas ne per kolonėles, o specialiu radijo dažniu į klaustytojų ausines, o žiūrovai patys galėjo reguliuoti garsumą.
Atlikėjo dainavimą ir akustinės gitaros garsą be ausinių buvo galima girdėti tik už kelių metrų. Elektrinio pianino nesigirdėjo visiškai. Jei ne į taktą linguojantys žiūrovai, iš kiek toliau buvo galima pamanyti, kad klausomasi nebylaus koncerto.
Tačiau, pasak A.Mamontovo, ausinės koncertuose pasiteisina ne visada.
Ausinės yra puiki išeitis kameriniams atlikėjų koncertams, lyriniam repertuarui. Tranki roko muzika reikalauja fizinio garso pajautimo, kai garsas iš kolonėlių vibruoja per visą kūną.