Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre vėl atsivėrė durys į vienos paslaptingiausių profesijų – dirigento – pasaulį. Muzikinio projekto „Maestro“ dalyviai stengėsi užvaldyti muziką ir pademonstruoti rezultatus po pirmųjų pamokų su profesionaliais dirigentais, siekiant nustebinti ne tik simfoninį orkestrą, bet ir projekto komisiją.
Pirmasis į savo rankas dirigento lazdelę paėmė režisierius, TV laidų vedėjas Vytenis Pauliukaitis. Jis visą savaitę mokėsi dirigavimo pas prof. Julių Geniušą, kuris Vyteniui parodė, kaip naudotis metronomu ir taisyklingai laikyti batutą rankose. Režisieriui šį kartą teko armėnų kompozitoriaus Aramo Chačaturiano kūrinys „Šokis su kardais“. Anot komisijos, Vytenio pasirodymą išgelbėjo orkestras, todėl jam skirta 15 balų iš 30-ies.
Antroji į sceną žengė praėjusios savaitės lyderė, aktorė Lina Rastokaitė. Ji, kartu su dirigentu Modestu Barkausku, mokėsi suvaldyti Piotro Čaikovskio „Gėlių valsą“ iš baleto „Spragtukas“. Nors pirmojoje laidoje iš Linos tryško ugnis ir veržlumas, šį kartą jos valsas išėjo „sunkus“ ir „kampuotas“. Komisija jai skyrė 16 balų.
Trečiasis prieš orkestrą stojo rašytojas, lektorius ir žurnalistas Giedrius Drukteinis. Dirigentas Martynas Staškus jam atskleidė, kas yra paslaptingasis auftaktas, tačiau scenoje Giedriaus ir orkestro atlikta Gioacchino Rossinio operos „Vilhelmas Telis“ uvertiūra buvo kupina paties Giedriaus sukurtų „drugelių plasnojimų“ ir kitų išgalvotų, dirigavimui nebūdingų judesių. Komisija jam skyrė 13 balų ir jis atsidūrė prie iškritimo ribos.
Į sceną vėliau užtikrintai žengė ir charizmatiškoji muzikologė, TV laidų vedėja Zita Kelmickaitė. Per privačias pamokas kartu su dirigentu Martynu Staškumi ji mokėsi diriguoti Johanno Strausso garsiosios operetės „Šikšnosparnis“ uvertiūrą ir komisija nepagailėjo 21 balo bei iškėlė Zitą į vakaro favoritės poziciją.
„Prakeiktas auftaktas. Atrodo, aiškiai parodžiau, bet orkestras nesupranta, vadinasi neaiškiai. Turi išmokti, turi jausti, per kūną turi eiti muziką. Tai sunku“, – po pasirodymo emocijų neslėpė Zita.
Dainininkei Monikai Pundziūtei-Monique šį vakarą atiteko Aramo Chačaturiano „Adagio“ iš baleto „Spartakas“. Ir nors kartu su dirigentu iš Romos Sesto Quatrini ji mokėsi atskleisti šio muzikinio šedevro paslaptingumą, komisiją jos pasirodymą įvertino 16 balų.
„Užlipi ant scenos ir pamatai, jog į tave žiūri daug akių, kurios yra priklausomos nuo tavęs, o tu nė karto tam nesiruošei. Diriguoti garso įrašui ir diriguoti gyvam orkestrui yra lyg Žemė ir Marsas“, – nulipusi nuo scenos atviravo Monique.
Elektroninės muzikos pasaulį puikiai pažįstanti Dj Samanta šį kartą komisiją ir žiūrovus mėgino nustebinti Piotro Čaikovskio kūriniu „Trepak“ iš žymiojo baleto „Spragtukas“. Visgi, pamokų su profesionaliu dirigentu Samantai pritrūko, nes komisija jos pasirodymą pavadino „balaganu“ ir skyrė vos 12 balų.
„Tiek repetavus namuose, galvojau, kad gal „pavarysiu“ šį kartą, tačiau atsistojau ir jau nebežinojau kaip pradėti, kokį ženklą duoti orkestrui, o tas pasimetimas ir toliau lydėjo per visą pasirodymą“, – apmaudo neslėpė Dj Samanta.
Drąsiai ant dirigento pakilos užlipęs atlikėjas Free Finga pademonstravo, kaip puikiai su dirigentu Juliumi Geniušu įsigilino į italų kompozitoriaus Pietro Mascagnio „Intermezzo“ iš jį išgarsinusios operos „Kaimo garbė“. Sulaukęs pagyrų iš komisijos ir atlaikęs prof. Gintaro Rinkevičiaus surengtą testą, Free Finga džiaugėsi gavęs 17 balų.
Vakarą užbaigė aktorius ir režisierius Dainius Kazlauskas. Visą savaitę repetavęs ir su dirigentu Modestu Barkausku konsultavęsis projekto dalyvis žiūrovams ir komisijai pademonstravo energingą Johanno Strausso „Trik-Trak“ polką, už kurią gavo 18 balų.
Suskaičiavus visus komisijos balus, paaiškėjo, jog DJ Samantai ir Giedriui Drukteiniui teko stoti prieš simfoninio orkestro teismą. Paskelbus muzikantų balsavimą, netrukus buvo nuspręsta, kad projektą palikti ir nuo dirigento pakilos nulipti teko Giedriui Drukteiniui.