K. Serebrenikovas dėl jam skirto namų arešto prieš trejus metus negalėjo atsiimti jo filmui „Vasara“ (rus. „Leto“) skirto prizo Kanų kino festivalyje, o dabar vėl varžosi dėl „Auksinės palmės šakelės“.
Tačiau šiemet 53 metų filmų kūrėjas, užrūstinęs Kremlių LGBTQ bendruomenės palaikymu, sako, kad bandė pajusti nors dalelę Kanų magijos, išvyniodamas raudoną kilimą savo naujausio projekto filmavimo aikštelėje Maskvoje.
„Mes turėjome dvigubą šventę“, – sakė jis žurnalistams kalbėdamas per vaizdo ryšį.
Savo filmo premjeroje Kanų festivalyje per „FaceTime“ pasirodęs režisierius sulaukė audringų ilgų ovacijų, nors vieta su jo pavarde salėje liko tuščia.
Savo juostą „Petrovų gripas“ (rus. „Petrovy v gripe“) – sapną primenantį filmą apie vienos šeimos gūdžią žiemą stagnacijos metais prieš Sovietų Sąjungos žlugimą – K. Serebrenikovas sukūrė tuo metu, kai buvo teisiamas prieštaringai vertinamoje sukčiavimo byloje, kurią savaitraštis „The Hollywood Reporter“ apibūdino kaip „košmarą tiesiai iš Franzo Kafkos romano“.
Dienomis – teismas, naktimis – filmavimas
Juostos filmavimas daugiausia vyko naktimis, nes didžiąją dienos dalį jis praleisdavo teisme dėl kaltinimų, kuriuos jo šalininkai laiko bausme režisieriui už jo drąsą, parodytą vadovaujant Gogolio centrui.
Tačiau per vaizdo ryšiu vykusią spaudos konferenciją K. Serebrenikovas susilaikė nuo kritikos Rusijos valdžiai sakydamas, kad „tikrieji sunkumai (kuriant filmą) yra tavo viduje, tačiau kai turi puikią komandą – tai padeda“.
Naujasis režisieriaus darbas, sukurtas pagal Aleksejaus Salnikovo romaną apie keisto viruso apimtą miestą, patiko kino kritikams Kanuose.
„Variety“ šį filmą su ukrainiečių dainininku Ivanu Dornu pavadino „džiuginančiu Serebrenikovo sugrįžimu į geriausią formą“.
K. Serebrenikovas, anksčiau buvęs artimas Rusijos prezidento Vladimiro Putino ratui, sulaukė problemų pastatęs Rusijos konservatorius užrūstinusį baleto spektaklį, pasakojantį apie į Vakarus pabėgusį rusų baleto legendą Rudolfą Nurejevą, kuris buvo homoseksualus.
Kremliui artimas įtakingas kino režisierius, „Oskaro“ laureatas Nikita Michalkovas tada pareiškė, kad negalima buvo leisti K. Serebrenikovui Didžiojo teatro scenoje „iškabinti Nurejevo varpos“. Jis turėjo galvoje spektaklio metu matomą nuogos baleto legendos fotografiją, padarytą garsaus amerikiečių fotografo Richardo Avedono.