Dėl koronaviruso pandemijos „Oskaro“ laureato Aarono Schneiderio istorinė drama „Mūšis dėl Atlanto“ („Greyhound“) negalėjo būti parodyta didžiuosiuose ekranuose. Todėl kino studija „Sony Pictures“ išskirtines šio filmo demonstravimo teises už 70 mln. dolerių pardavė bendrovei „Apple“. Tad juostos premjera įvyko internete.
„Man plyšta širdis dėl to, kad šis filmas nerodomas kino teatruose, – apmaudą liejo juostoje pagrindinį vaidmenį atlikęs dviejų „Oskarų“ laureatas Tomas Hanksas (63 m.). – Pasigendu ne didžiojo ekrano, ne įspūdingų garso efektų salėje, bet tų 800 žmonių, kurie išėję iš kino teatro, dalijasi savo įspūdžiais.“
Kino studijos yra sukūrusios daug filmų, kurių šiuo metu negali rodyti kino teatruose.
Tad juos demonstruoti apsiima tokios internetinės platformos kaip „Netflix“, „Amazon“, HBO ar „Aple“, kurios dėl koronaviruso pandemijos pačios filmų kurti negali.
Anksčiau filmai pirmiausia būdavo parodomi kino teatruose, po to išleidžiami kompaktiniuose diskuose, vėliau demonstruojami per mokamas televizijas, galiausiai – per nemokamus TV kanalus.
Koronaviruso pandemija šią sistemą išderino. Dabar kino studijos pirmiausia atsigręžia į internetines platformas, kurios mielai atveria savo duris jų filmams.
Todėl ne tik „Mūšį dėl Atlanto“ pirmiausia išvydo interneto vartotojai.
Štai „The Walt Disney Company“ naująją „Mulan“ ekranizaciją iškart perkėlė į savo interneto platformą „Disney Plus“. Ši juosta sulaukė didžiulės sėkmės.
Amerikiečių siaubo trileris „Išrinktoji“ („Antebellum“) Helovino proga buvo parodytas per populiarią „Video on Demand“ platformą.
Antros „Borato“ dalies premjera įvyko „Amazon Prime Video“. Teigiama, kad už šią juostą buvo sumokėta 80 mln. JAV dolerių.
Vis dėlto ne visus siūlomus filmus interneto platformos ryžtasi įsigyti. Štai „Apple“ ir „Netflix“ iš pradžių varžėsi dėl naujo filmo apie Džeimsą Bondą „Nėra laiko mirti“ („No Time to Die“).
Kino studija MGM nepasikuklino ir pareikalavo 600 mln. JAV dolerių.
Studijos atstovai įsitikinę, kad filmas uždirbs ne vieną milijardą. Tačiau net tokiems milžinams kaip „Apple“ ir „Netflix“ prašoma suma pasirodė per didelė. Tad filmo premjera buvo nukelta.
Kol kino teatrai dar nebuvo uždaryti ir dirbo laikydamiesi tam tikrų apribojimų, kai kurios kino studijos nutarė savo premjeras parodyti juose. Ir smarkiai nusvilo.
Štai rugsėjį JAV įvyko tris kartus „Oskarui“ nominuoto režisieriaus Christopherio Nolano (50 m.) filmo „Tenet“ premjera. Kino teatruose rodyto trilerio kūrėjai patyrė milžiniškų nuostolių. Specialistų skaičiavimu, jie siekė 50–100 mln. dolerių.
Galbūt todėl daugelis kino studijų savo premjeras nukėlė.
Ispaniškasis gripas įkvėpė veikti
* Pandemija ne pirmą kartą kelia grėsmę kino teatrams.
* 1918-aisiais siautėjęs ispaniškasis gripas (įvairiais duomenimis, pražudęs nuo 25 iki 50 mln. žmonių) taip pat sudavė skaudų smūgį kino pramonei. Kino teatrai buvo uždaryti, kalbėta, kad Holivudas žlugs.
* Tačiau iš Vengrijos kilęs „Paramount Studios“ vadovas Adolphas Zukoras (1873–1976) suvokė, kad krizė atvėrė puikias galimybes.
* Jis pigiai supirko daug į varganą padėtį patekusių kino teatrų, kuriuose po pandemijos ėmė rodyti savo studijoje sukurtus filmus.
* Juo pasekė ir kitų kino studijų savininkai.
* Pandemija praėjo, o didžiosios studijos, įsigijusios kino teatrus, suklestėjo.
Parengė Ona Kacėnaitė