Taip buvo atidarytas naujas „Kino pavasario“ patyriminių seansų ciklas „Aerokinas“. Visą gegužę oro uosto perone vyks autokino kelionės – didžiausiame Baltijos šalyse LED lauko ekrane bus rodomi pasaulio kino festivalius apkeliavę filmai iš įvairiausių šalių.
Pirmojo seanso kryptimi pasirinkta Pietų Korėja. Buvo parodyta naujoji kultinio filmo „Parazitas“ nespalvota versija, kurią žiūrovai kviečiami išvysti vieninteliame likusiame seanse balandžio 30 dieną 18 valandą.
„Visai nesvarbu, jei jau matėte šį filmą: naujasis koloritas pažada visiškai kitokią patirtį. Beje, atnaujinta versija itin svarbi ir pačiam režisieriui Bong Joon-ho, kuris teigia, kad nuėmus spalvas atsiskleidė kiti filmo aspektai, paaštrėjęs kontrastas ir vaizdo tekstūra dar labiau išryškino filme nagrinėjamas temas, o spalvų neblaškomas žiūrovas dar giliau išgyvena filmo moralines dilemas“, – sakė „Kino pavasario“ programos sudarytoja ir „Aerokino“ programos kuratorė Aistė Račaitytė.
Sudėtingas procesas vardan svaiginančios patirties
„Kino pavasario“ oro linijų vardu sveikinu jus atvykus į pirmąjį istorijoje autokino teatrą erdvėje, kur kyla ir leidžiasi lėktuvai. Mums buvo labai svarbu užtikrinti žiūrovams šios unikalios patirties kokybę – tiek vaizdo, tiek turinio. Žinoma, ir saugumą.
Mūsų įgula visu tuo pasirūpins, o jūs atsipalaiduokite, atsisekite saugos diržus ir mėgaukitės, – susirinkusius atidarymo svečius sveikino projekto iniciatorius ir „Kino pavasario“ generalinis direktorius Algirdas Ramaška. – Vasarą, tikimės, „Aerokiną“ surengti ir kitų didžiųjų miestų bei kurortinių miestelių oro uostuose ir aerodromuose.“
„Įgyvendinti šį projektą mums buvo malonus iššūkis – reikėjo per pakankamai trumpą laiką riboto patekimo zoną, oro uosto peroną, paversti kino mėgėjams atvira erdve, kurioje galėtų tvarkingai bei saugiai tilpti virš 200 automobilių.
Labai dėkojame „Kino pavasario“ komandai už galimybę būti viso proceso dalimi ir tuo pačiu parodyti, kad oro uostai puikiai suderina aviacijos veiklą su įvairaus formato renginiais ir projektais. Tikiu, kad po šių autokino renginių – atsiras dar daugiau ne tik gero kino, bet ir aviacijos mėgėjų“, – teigia Vilniaus oro uosto vadovas Dainius Čiuplys.
Pirmieji skrydžiai – pagal „Oskarų“ trajektoriją
Pasak „Aerokino“ repertuaro kuratorės A. Račaitytės, programa buvo sudaryta žvelgiant retrospektyviai ir bendradarbiaujant su kino platintojais Lietuvoje: atrinkti ryškiausi pastaraisiais metais rodyti ne tik „Kino pavasario“, bet apskritai kino teatrų repertuarų filmai.
„Juos sudėliojome žemynų kryptimis, nes bent jau aš asmeniškai tikiu, kad filmas, ne ką prasčiau nei kelionė į vieną ar kitą šalį, gali supažindinti su svetima kultūra, žmonių mentalitetu ir vietinėmis aktualijomis. Na, o meniniai sprendimai, kurių imasi kūrėjai, žada malonumą ir visą puokštę kitų potyrių“, – kino programą komentavo A. Račaitytė.
Pirmąjį projekto savaitgalį, gegužės 1–3 dienomis, vyks dieniniai šeimų, vakariniai ir vidurnakčio seansai, kuriuose bus rodomi „Oskarais“ apdovanoti ar jiems nominuoti filmai.
Žiūrovai bus kviečiami išvysti animacijos „Oskarų“ nominantus „Moliūgėlio gyvenimas“ (rež. Claude Barras, 2016) ir „Mano mažoji sesutė Mirai“ (rež. Mamoru Hosoda, 2018).
Gegužės 1-ąją įvyks net keturi seansai. Šventinį penktadienį pradės „Oskaru“ apdovanotas garsaus Irano režisieriaus Asghar Farhadi hičkokiškos įtampos kupinas filmas „Komivojažierius“.
Dieną pratęs net trims „Oskarams“ nominuotas ir Europos kino akademijos geriausiu filmu pripažinta lenkų režisieriaus Pawel Pawlikowski drama „Šaltasis karas“. Vidurnakčio seanse bus galima išvysti pašėlusį neįprastos romantikos ir skandinaviško folkloro mišinį „Riba“ (rež. Ali Abbasi).
Šeštadienį bus galima pamatyti šių ir praėjusių metų „Kino pavasario“ žiūroviškiausias juostas „Kristaus kūnas“ (rež. Jan Komasa) ir „Kafarnaumas“ (rež. Nadine Labaki), o vakariniame seanse – „Auksinę palmės šakelę“ nuskynusią, meistrišką socialinę satyrą iš Švedijos „Kvadratas“ (rež. Ruben Östlund).
Sekmadienio seansuose – taip pat „Auksine palmės šakele“ apdovanoti „Vagiliautojai“, „Oskaru“ už geriausią moters vaidmenį, kurį sukūrė žavioji Isabel Huppert, įvertinta drama „Ji“ (rež. Paul Verhoeven) ir vokiečių hitas „Tonis Erdmanas“ (rež. Maren Ade).
Pasirūpinta saugumu
„Aerokino“ seansų metu bus užtikrintas saugumas žiūrovų sveikatai – viso seanso metu žiūrovai bus prašomi neišlipti iš savo automobilių, bilietais prekiaujama tik internete.
Reikalui esant, bus leidžiama atsidaryti automobilių langus, tačiau privaloma dėvėti nosį ir burną dengiančias apsaugos priemones.
Rūpinantis gamta, žiūrovai bus raginami seansų metu išjungti mašinų žibintus ir variklius.