Prieš metus „Eurovizijos“ atranką vedusi mergina šiuo metu eteryje dažniausiai kalba apie klasikinę muziką. Radijo stotyje „LRT klasika“ ji veda laidas „Muzikinis pastišas“ ir „Pakeliui su klasika“, neretai veda ir akademinės muzikos koncertus.
Šįmet visą savaitę ji vėl buvo su „Eurovizija“ – kartu su ilgamečiu šio konkurso lietuviškuoju balsu Dariumi Užkuraičiu komentavo pusfinalių ir finalo tiesiogines transliacijas.
„Ruošiausi, gilinausi, klausiausi patarimų. Pavyzdžiui, dėl kalbėjimo – kartais sulaukiu pastabų, kad tai darau per greitai.
Stengiausi, buvo labai įdomu, bet balais savęs vertinti nenorėčiau. Tai turėtų daryti kiti“, – nusijuokė Gerūta.
Daug metų vienas konkursą komentavęs D.Užkuraitis prisidėti G.Griniūtei pasiūlė dar prieš keletą metų.
„Iškart sutikau, nes įdomu kartais pasinerti į visai kitokią muziką nei ta, su kuria gyvenu dažniausiai.
Po šių transliacijų mano požiūris į „Euroviziją“ nepasikeitė. Nelaikau šio renginio itin profesionaliu muzikiniu konkursu, greičiau smagia pramoga.
Kita vertus, ten dalyvauja gabūs dainininkai. Būdamas visai nemuzikalus finalo tikrai nepasieksi“, – svarstė Gerūta.
Rengdamasi transliacijoms ji išklausė visas konkurso dainas, išnagrinėjo dainininkų biografijas. Visus „eurovizinius“ pasirodymus Gerūta pamatė po du sykius – tiesioginių transliacijų išvakarėse stebėjo ir generalinių repeticijų transliacijas, skirtas komisijos nariams.
Viskas – kad eteryje jaustųsi kuo tvirčiau, nors nenumatytų dalykų „Eurovizijoje“ vis dėlto pasitaikė.
Kai finale ukrainiečių pokštininkas per pernykštės laimėtojos Džamalos pasirodymą užsiropštė ant scenos ir parodė sėdynę, situaciją komentuoti ėmėsi D.Užkuraitis.
„Man atrodo, jis pasakė, kad pasitaiko visko. Ta situacija tikrai buvo labai keista“, – šyptelėjo Gerūta.
Lietuvos atstovams „Fusedmarc“, kurie nepateko į finalą, ji neturėjo didelių priekaištų.
„Žiūrėjau jų pasirodymą generalinėje repeticijoje. Pusfinalyje jie tikrai atrodė geriau. Tiesa, jų muzikos fonograma man pasirodė blankesnė nei kitų atlikėjų. Bet jie padarė viską, ką galėjo“, – svarstė „Eurovizijos“ komentatorė.
Konkursą laimėjusią portugalo Salvadoro Sobralio dainą „Amar pelos dois“ ji pamėgo iškart, kai tik išgirdo pirmą sykį.
„Sudomino, kad jo šaknys – džiazo muzikoje, jo muzikinis frazavimas labai įdomus.
Dar įsiminė olandės „O’G3NE“ – merginos labai muzikalios ir profesionalios.
Į galvą labai įsėdo suomių „Norma John“ daina – jos ir dabar pasiklausau kasdien. Buvo liūdna, kad nepateko į finalą, nes ji – be galo graži. Tiesa, dėl to nelabai nustebau, nes tokios dainos dažnai neperžengia pusfinalio barjero.
Gaila ir į finalą nepatekusios čekės Martinos Bartos, nes ji – puiki dainininkė, irgi dainuoja džiazą“, – savo favoritus vardijo G.Griniūtė.
Šypseną Gerūtai sukėlė kelios dainos, tarp jų – ketvirtį amžiaus į praeitį nukėlusių San Marino atstovų Valentinos Monettos ir Jimmie Wilsono.
„Pasijutau kaip dešimtajame dešimtmetyje ir prisiminiau brolio kambario duris, ant kurių kabėjo dainininko Haddaway plakatas.
Dar buvo linksma žiūrėti į ispaną Manelį – iš jo spinduliavo įsitikinimas, kad jis puikiai atrodo scenoje. Ar išties taip gerai atrodė, kitas klausimas“, – juokėsi pašnekovė. Ispanas finale užėmė paskutinę vietą.
Kas toliau? G.Griniūtė neslepia – nudžiugtų, jei kvietimo komentuoti „Euroviziją“ sulauktų ir kitais metais.
„Negalėčiau pasakyti, kad su Dariumi jau suprantame vienas kitą iš pusės žodžio. Tam reikėtų daugiau sykių padirbėti kartu.
Esu savikritiška, ne sykį peržiūrėjau konkurso įrašą. Matau, kad jaudulys buvo, tiesioginiame eteryje jis neišvengiamas. Nuovargis irgi – tris su puse valandos finale sėdėti komentatoriaus būdelėje ir išplėtus akis žiūrėti į ekraną nėra lengva. Turiu sau pastabų, kai kur ne tie žodžiai išsprūdo.
Vis dėlto šalia Dariaus jaučiausi jaukiai, ramiai ir patogiai. Būtų smagu kartu apie „Euroviziją“ pasakoti ir ateityje“, – vylėsi mergina.