TV serialas gyvuoja 24 metus. Kokia žiūrovų meilės paslaptis?

2016 m. birželio 4 d. 20:27
„Lietuvos rytas“
Kai buvo sukurta pirmoji TV serialo „Geri laikai, blogi laikai“ dalis, daug dabartinių jo žiūrovų ir aktorių dar nebuvo gimę. Per Vokietijos kanalą RTL rodomas filmas jau 24 metus kausto gerbėjų dėmesį.
Daugiau nuotraukų (2)
Televizijos žiūrovai gegužę išvydo 6000-ąją „Gerų laikų, blogų laikų“ (Gute Zeiten, schlechte Zeiten) seriją, o šio serialo kūrėjai nė negalvoja apie pabaigą.
Kuo pakerėjo žiūrovus vienas ilgiausiai pasaulyje rodomų serialų, kuris sutrumpintai vadinamas tiesiog GZSZ?
Meilės trikampiai, išsiskyrimai, išdavystės, pavydas.
Tokios temos milijonus vokiečių prie televizoriaus traukia daugiau nei du dešimtmečius. Žinoma, didžioji auditorijos dalis – moterys.
Beveik kasdien rodomas serialas ištikimiausioms žiūrovėms tapo tarsi geriausia drauge, vakarais užsukančia į svečius ir atskleidžiančia intymiausias savo paslaptis – ištisą jausmų paletę.
Šį serialą galima pavadinti ir TV greitojo maisto patiekalu, kurio neįmanoma atsivalgyti.
Pietų pertrauka Babelsbergo (Potsdamas) filmavimo aikštelėje. Užkandinė, kurioje susibūrė visa „Gerų laikų, blogų laikų“ kūrybinė grupė, primena baldų prikimštą studentų loftą.
Ant girgždančios sofos įsitaisęs Jörnas Schlönvoigtas (29 m.) mokosi tekstą. Šis šviesiaplaukis vaikinas seriale pradėjo vaidinti būdamas 18-os ir tapo tikru žiūrovių numylėtiniu.
Jos kone vienbalsiai sutinka, kad žaviai besišypsantis berlynietis yra vienas gražiausių serialo aktorių.
Asmeninis Jörno gyvenimas taip pat pateko į serialą. Filmavimo aikštelėje jis įsimylėjo kolegę turkę Silą Sahin (30 m.). Melodramos scenarijaus autoriai reagavo žaibiškai – ekrane jie taip pat tapo įsimylėjėliais.
Kai Sila dingo iš Jörno gyvenimo, jos herojės neliko ir scenarijuje. O štai J.Schlönvoigtas tapo neatskiriama „Gerų laikų, blogų laikų“ dalimi.
„Serialas suteikė man šansą, – džiaugėsi J.Schlönvoigtas. – Esu kilęs iš paprastos vokiečių šeimos, gyvenančios trijų kambarių bute.
Tėvo finansinė situacija sudėtinga – jis pripažintas nemokiu. Todėl gavęs serialo kūrėjų pasiūlymą mečiau prekybos mokslus.
Dar ir dabar negaliu atsistebėti, kodėl jie pasirinko mane, paprastą vaikinuką iš Berlyno Kepeniko rajono.“
Daug serialo žvaigždžių jau seniai tapo ir socialinių tinklų įžymybėmis. Jie „Gerus laikus, blogus laikus“ nuolat reklamuoja tinkluose „Facebook“ ir „Instagram“ – skelbia nuotraukas ir informaciją apie savo herojus.
Štai aktorė Janina Uhse (26 m.) feisbuke turi 600 000 draugų. Tokiu jos populiarumu naudojasi ne viena bendrovė.
J.Uhse – kosmetikos gamintojo „Lancome“ veidas, apatinių drabužių linijos „Triumph“ ir automobilių koncerno „Seat“ ambasadorė.
„Žinau, kad esu vertinama dėl darbo seriale „Geri laikai, blogi laikai“. Esu už tai dėkinga jo kūrėjams“, – džiaugėsi J.Uhse.
Lankydamiesi serialo filmavimo aikštelėje žurnalistai netruko įsitikinti, kad čia laikas skaičiuojamas minučių tikslumu – visos grandys nuo makiažo specialistų iki apšvietėjų dirba itin darniai ir atsakingai.
„Aktoriams, kurie įpratę elgtis kaip superžvaigždės, čia ne vieta, – sakė nuo 185-os serijos vaidinantis Wolfgangas Bahro (55 m.). – Keli buvo peržengę normalaus elgesio ribas, todėl greitai dingo iš kūrybinės komandos.“
14 metų seriale vaidinanti jo kolegė Ulrike Frank (47 m.) sakė, kad tikisi filmuotis iki pensijos.
„Daug kam aktorystė – svajonių darbas, bet aš pažįstu nemažai bedarbių aktorių. Todėl šis serialas man – tarsi likimo dovana“, – džiaugėsi moteris.
Trečią dešimtmetį rodomoje melodramoje liejasi ne tik meilės aistros. Serialo kūrėjai stengiasi atspindėti ir politikos, ekonomikos aktualijas. Kartais – net pralenkdami laiką.
Kai Vokietijoje dar niekas nė neįsivaizdavo, kokia didelė pabėgėlių krizė gresia, „Geruose laikuose, bloguose laikuose“ jau buvo kalbama apie galimą nelaimėlių antplūdį.
„Mes dažnai gvildename opius klausimus, – sakė lesbietę Ani įkūnijanti Linda Marlen Runge (30 m.). – Tai didžiulė atsakomybė.
Štai mano herojė daug serialo gerbėjų įkvėpė viešai prabilti apie savo netradicinę lytinę orientaciją.“
Serialas – aukso gysla
Viena „Gerų laikų, blogų laikų“ serija nufilmuojama per dieną.
Nepaisant to, greitai kuriamas filmas RTL televizijai užtikrina didžiulį pelną.
Bendrovės už kiekvieną reklaminį siužetą mielai pakloja 30–60 tūkst. eurų.
Taip televizija susižeria daugiau nei 20 mln. eurų per mėnesį.
Serialo kūrimo išlaidos per mėnesį siekia vos 1,6 mln. eurų.
Todėl RTL vadovai neslepia, kad beveik prieš ketvirtį amžiaus pradėtas rodyti serialas yra tarsi aukso gysla.
Pudros – kalnai
Šių metų sausio–kovo mėnesiais „Gerus laikus, blogus laikus“ žiūrėjo 3,11 milijono žmonių.
Per visą serialo filmavimo laiką sunaudota 600 kilogramų pudros, prireikė 25 litrų dirbtinio kraujo.
Serialas buvo kuriamas 2187 vietose. Kūrybinė grupė dažniausiai dirba Berlyne.
Parengė Ona Kacėnaitė

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.