Prieš penkerius metus, kai į ekranus atkeliavo Steve’o McQueeno drama „Gėda“, pasakojanti apie nuo sekso priklausomą 30-metį niujorkietį, žurnalistai nuolat aptarinėjo apnuogintą Michaelo Fassbenderio kūną, o režisieriaus klausinėjo, kaip ryžosi kurti filmą su tokiomis atviromis scenomis.
„Juk tai tiesiog seksas, – gūžčiojo pečiais S.McQueenas. – Tai, kuo nuolatos užsiima visi normalūs suaugę žmonės.
Man keista, kad jis taip griežtai cenzūruojamas. Ir apnuoginti kūnai yra visiškai normalu.
Jeigu Brendonas (M.Fassbenderio herojus. – Red.) būtų gyvenęs, pavyzdžiui, 1951-aisiais, iš lovos būtų kėlęsis vilkėdamas pižamą. O mūsų laikais žmonės dažnai miega be drabužių. Ir kas čia baisaus? Tiesiog nuogas kūnas. Tiesiog seksas.“
M.Fassbenderis teigė nesidrovėjęs nei filmavimo aikštelėje, nei žiūrėdamas filmą. Į Venecijos kino festivalį, kuriame įvyko „Gėdos“ premjera, Michaelas atvyko su tėvu, kuris gėrėjosi atviromis scenomis, kuriose dalyvavo jo sūnus.
„Turėjome puikų režisierių. S.McQueenas sugebėjo sukurti patogią, intymią aplinką, todėl dirbome sparčiai – „Gėda“ buvo nufilmuota per 25 dienas. Laiko dvejonėms nebuvo. Be to, Steve’as nuolatos kartojo: „Tu juk aktorius ir tai tavo darbas. Taigi padaryk, po perkūnais, tai, ko reikia pagal scenarijų!“ Ką jau čia paprieštarausi?“ – pasakojo aktorius.
Vis dėlto ne visi aktoriai gali pasigirti tokia drąsa ir laisvumu. Reese Witherspoon, be abejo, žinojo, kad darbas dramoje „Laukinė“ (2014 m.) nebus paprastas. Ji tampė didžiulę kuprinę, sveriančią maždaug 35 kilogramus, ėjo į filmavimo aikštelę be makiažo ir dienų dienas nematė savęs veidrodyje. Bet sudėtingiausios, kaip prisipažino, buvo sekso scenos.
„Scenarijuje jos buvo aprašytos paviršutiniškai, todėl nelabai jaudinausi, – prisiminė aktorė. – O kai režisierius pradėjo vaizdžiai pasakoti, kas manęs laukia, ėmė tirtėti kojos. Tokiam posūkiui nebuvau pasirengusi.“
Jeano Marco Vallee filme sekso scenų mažai – ne daugiau kaip trys procentai ekrano laiko. Užtat R.Witherspoon herojė gulasi į lovą iškart su dviem vyrais.
Aktorei reikėjo didžiulių valios pastangų, kad nepabėgtų iš filmavimo aikštelės: „Padėjo tai, kad filmuodamasi gyvenau tik ta diena ir morališkai ruošiausi tik toms scenoms, kurios suplanuotos artimiausiu metu.
Lemiama akimirka nenumaldomai artėjo. Kaskart, kai apie tai pagalvodavau, apimdavo panika, o galvoje sukosi vienintelė mintis: Dieve, aš nesugebėsiu to padaryti!
Jaučiausi kaip katė, atsidūrusi ant plausto vidury vandenyno. Atrodė, kad niekas negali ateiti man į pagalbą – nei kolegos, nei Cheryl Strayed (rašytoja, kurios atsiminimais paremtas filmas „Laukinė“. – Red.), nei režisierius.“
Režisierius ir pats filmavimo aikštelėje nervinosi, bet neabejojo, kad R.Witherspoon susidoros su vaidmeniu. Juk kurti šį filmą buvo jos idėja – Reese titruose įrašyta kaip prodiuserė.
Neįveikusi baimės ir kompleksų R.Witherspoon nebūtų galėjusi tapti pavargusia, iškamuota Ch.Strayed – moterimi, kuri net ir vilkėdama drabužius jaučiasi tarsi nuoga.
„Filmuoti sekso scenas visada sunku, – įsitikinęs J.M.Vallee. – Stengėmės neskubėti, žingsnis po žingsnio artėti prie reikiamo rezultato. Kuo mažiau žmonių aikštelėje, jokių sudėtingų filmavimo ir apšvietimo prietaisų, intymi aplinka.“
Filmuojant intymias scenas, be aktorių, režisieriaus ir operatoriaus, aikštelėje gali būti tik žmogus, komandai padedantis sukurti tikrovišką vaizdą ir laikinai pamiršti padorumą.
Michaelas Arnoldas, kuris titruose įvardytas kaip choreografas, specializuojasi, pavyzdžiui, kurti scenas, kuriose dalyvauja gėjai.
Nelabai įsivaizduodamas, kaip atrodo homoseksualų orgija, režisierius Martinas Scorsese pakvietė M.Arnoldą į juostos „Volstrito vilkas“ (2013 m.) filmavimą.
Dirbdamas jis laikosi kelių svarbių taisyklių: iš anksto sužino, iki kokios ribos aktoriai pasiryžę eiti, surengia keletą repeticijų, kad atsirastų pasitikėjimas, ir nebijo kištis į sceną.
„Kartą man teko pakelti nuogą panelę ir paguldyti ją ant Leonardo DiCaprio – ji avėjo batus tokiais ilgais aulais, kad negalėjo per kelius sulenkti kojų. O Leo elgėsi kaip tikras džentelmenas“, – pasakojo M.Arnoldas.
„Volstrito vilke“ vaidinusi aktorė Margot Robbie pasakojo, kad sunkiausia buvo filmuoti sceną, kurioje ji mylisi su L.DiCaprio herojumi ant krūvos šlamančiųjų.
„Nesumanykite pakartoti šito triuko. Po šios scenos mano visa nugara buvo subraižyta – tarsi būčiau gavusi rykščių. Nors tikrus pinigus galbūt gamina iš minkštesnio popieriaus“, – samprotavo M.Robbie.
Specialaus konsultanto prireikė ir pernai pasirodžiusios erotinės dramos „50 pilkų atspalvių“ režisierei Sam Taylor-Johnson. Kad milijardieriaus Kristiano Grėjaus elgesys nekeltų klausimų žiūrovams, išmanantiems sadizmu sustiprintus erotinius žaidimus, filmo kūrėjai pasikvietė tikrą dominantą (dominantas – žmogus, kuriam reikia nuolankaus partnerio. – Red.). Jis padėjo aktoriui Jamie Dornanui įsijausti į vaidmenį.
„Likus šešioms savaitėms iki filmavimo pradžios man gimė duktė, – dalijosi prisiminimais J.Dornanas. – Tai buvo keistas, beprotiškas laikotarpis. Vakarais užmigdydavau dukrelę ir vykdavau į pogrindinį klubą stebėti, kaip elgiasi nuolankieji ir dominantai. Kartais būdavo netgi įdomu – aš visiškai ne taip įsivaizdavau šį pasaulį.“
Prieš 30 metų, 1986-aisiais, kai pasirodė romantinė drama „9 1/2 savaitės“, žiūrovus buvo kur kas lengviau supykdyti, šokiruoti ar apstulbinti.
„Po pirmųjų seansų publika buvo įsiutusi, – prisiminė režisierius Adrianas Lyne’as. – Aš vaikščiojau į tuos seansus ir mačiau, kaip žmonės garsiai keikiasi, palieka salę gerokai iki pasirodant titrams.
Kartą iš tiesų išsigandau ir pasislėpiau kino mechaniko patalpoje. Beje, vyrai reagavo nervingiau, tarsi tai, kas vyksta ekrane, jiems kuo nors grėstų.
Moterys filmui buvo palankesnės. Daugelis aktorių, su kuriomis vėliau teko bendrauti, prisipažino, kad mano filmas jas sukrėtė.“
Apie filmą, kuris iš pradžių sukėlė audringą nepasitenkinimą, o vėliau tapo kultinis (prie to stipriai prisidėjo vaizdajuosčių nuoma), sklandė įvairiausių gandų.
Pavyzdžiui, kalbėta, kad Kim Basinger ir Mickey Rourke’as – pagrindinių vaidmenų atlikėjai – ne imitavo seksą, o iš tikrųjų mylėjosi.
A.Lyne’as šią informaciją paneigė ir pridūrė, kad aktoriams ir be to buvo nelengva.
Kim šaukė, kad bučiuotis su Mickey – tas pats, kas laižyti peleninę. M.Rourke’as atsikeršydamas visu garsu įjungdavo pamėgtą Billy Idolą ir taip išmušdavo ją iš pusiausvyros, priversdavo (režisieriaus prašymu) apsiašaroti.
„Vienoje scenų, kurią teko iškirpti montuojant filmą, Mickey priverčia Kim išgerti mirtiną dozę tablečių. K.Basinger prieš filmavimą atrodė tokia žvali, kad buvau tikras – nepavyks nufilmuoti. Todėl pasikviečiau Mickey ir sakau: „Mums reikia ją palaužti.“ Dukart sakyti nereikėjo – jis skaudžiai griebė Kim už rankos ir paleido tik tada, kai ji apsiverkė. Paskui viskas ėjo kaip per sviestą – užteko vieno dublio“, – pasakojo režisierius.
Tad neverta stebėtis, kad pasirodžius „9 1/2 savaitės“ K.Basinger prisipažino nekenčianti M.Rourke’o ir ilgai negalėjo atsigauti po sunkių filmavimų.
O štai Dakota Johnson, erotinėje dramoje „50 pilkų atspalvių“ savo kailiu išbandžiusi tiek rykštes, tiek kitus sadomazochistinius žaislus, filmuodamasi nepatyrė neigiamų emocijų.
Apkabindama filmo partnerį ji šypsojosi ir žurnalistams pasakojo, kad dar niekada nebuvo vaidinusi tokių atvirų scenų, bet dėl nieko nesigailinti.
Parengė Milda Augulytė