Laisvalaikio žaidimų kūrėjai žarsto milijonus

2015 m. rugpjūčio 6 d. 14:28
„Lietuvos rytas“
Išmaniųjų telefonų žaidimų verslas – ypač pelningas. Vis dėlto konkurencija čia tokia nuožmi, kad nieko nuostabaus, jog net geriausiems kūrėjams pasiseka tik vieną vienintelį kartą, rašo „Lietuvos ryto“ žurnalas „TV antena“.
Daugiau nuotraukų (3)
Robertas Willstedtas mielai pasakoja apie tuos laikus, kai su jaunesniuoju broliu Henriku sukūrė „Quizduell“ („Viktorina-dvikova“). Jie daug savaičių tūnojo savo nedideliame bute Stokholmo pakraštyje programuodami ir maitindamiesi tik pica, o troškulį malšindami dietine „Coca-Cola“.
H.Willstedtui iš atminties dar neišblėso tas vakaras, kai nusivylęs nusliūkino į miegamąjį ir jaunėlį brolį užtikrino, kad iš ten išeis tik su genialia žaidimo idėja. Nepamiršo jis ir tos įsimintinos akimirkos, kai sugalvojo „Quizduell“.
Prieš dvejus metus šviesiaplaukių brolių sukurtu „Quizduell“ buvo užsikrėtusi visa Vokietija. Šio žaidimo principas: du dalyviai atsako į tuos pačius 18 klausimų, o nugalėtoju tampa geresnius sugebėjimus pademonstravęs žaidėjas.
Vien Vokietijoje „Quizduell“, įsikelta daugiau nei 23 mln. kartų, daug savaičių buvo populiariausia mobilioji programėlė. Viktorina „WhatsApp“ aplenkė ir „Facebook“.
Smagiam laisvalaikiui skirti išmaniųjų telefonų žaidimai, specialistų kalba vadinami „casual games“, tapo labai pelninga ir sėkminga verslo niša.
Žaidimo „Quizduell“ sumanytojų brolių H. ir R. Willstedtų bendrovė iš Švedijos kol kas yra mažas rinkos dalyvis, palyginti su žvaigžde iš Didžiosios Britanijos – bendrove „King Digital“.
Londone įsikūrusios įmonės apyvarta praėjusiais metais siekė 2,3 mlrd. JAV dolerių, ketvirtadalis šios sumos – pelnas.
„King Digital“ pasaulinės sėkmės pagrindą sudaro lengvai perprantamas, netgi naivokas žaidimas išmaniųjų telefonų savininkams, kurie važiuodami metro ar lukūriuodami oro uoste ieško malonios pramogos porai minučių.
Didžiausio populiarumo sulaukė „King Digital“ žaidimas „Candy Crush“. Jo pirmaisiais metais buvo parsisiųsta 500 mln. kartų.
Ak, koks geras tas išmaniųjų telefonų žaidimų verslas! Sukūrei ir žarstai rieškučiomis pinigus? Tokia mintis veikiausiai topteli ne vienam.
Taip atrodo tik iš pirmo žvilgsnio, mat šioje rinkoje verda arši konkurencija.
„Visi, kurie žino „Candy Crush“, mano, kad jį lengvai galėtų imituoti, tačiau sukurti tai, kas skirtųsi nuo jau siūlomų žaidimų, nepaprastai sunku“, – sakė Vokietijos žaidimų kūrimo bendrovės „Wooga“ valdybos narys Janas Miczaika.
Turint omenyje faktą, kad „App Store“ siūlo daugiau nei 260 000 žaidimų, išmaniųjų telefonų savininkai tampa panašūs į vaikus, užėjusius į saldumynų parduotuvę: pernelyg didelis pasirinkimas, kad vienam gardumynui būtum ištikimas ilgai.
Kaip teigia ekspertai, išmaniųjų telefonų žaidimų srityje reikėtų atsižvelgti į taisyklę 40-20-10. Iš tų, kurie įsikelia žaidimą, po dienos jam lieka ištikimi 40, po savaitės 20, o po mėnesio – 10 procentų.
Dar mažiau pinigų išleidžia „Candy Crush“ žaidėjai. Jei žaidimas pagal įkėlimų skaičių greitai nepatenka į tinklalapių „Apple“ ar „Google“ programėlių lyderių gretas, galimybės atgauti pinigus, investuotus į jo kūrybą, nėra.
Net didieji žaidimų kūrėjai suklumpa. Populiarių žaidimų sumanytojų, kurie pelnę pasaulinę šlovę nieko nauja nesugalvojo, sąrašas ilgas.
Štai kūrėjas iš Kalifornijos (JAV) „Zynga“, kuriam šlovę pelnė žaidimas „Farmville“, jau ketveri metai skaičiuoja vien nuostolius.
„Angry Birds“ sukūrusi Suomijos bendrovė „Rovio Entertainment“ atleidžia kas šeštą darbuotoją, nes visi sumanymai, išskyrus populiariuosius „piktuosius paukščius“, buvo nesėkmingi.
Net „King Digital“, 2014 metų kovą startavusi biržoje, pakliuvo į sunkią padėtį, nes verslo sėkmė pernelyg stipriai priklausė nuo „Candy Crush“.
Iki šiol bendrovės „King Digital“ akcijų kursas biržoje neatsigavo, nors naujasis žaidimas „Candy Crush Soda Saga“ išsiveržė į pirmąsias „App Store“ pozicijas.
Ar „Quizduell“ kūrėjų brolių Willstedtų iš Švedijos taip pat laukia nuopuolis?
Praėjusiais metais jų bendrovė „Feo Media“ sparčiai išaugo – nuo 4 iki 42 darbuotojų. Čia darbuojasi ir indė, kuri rengia klausimus neseniai pasirodžiusiai hindi kalbos versijai.
Bendrovė prieš kelis mėnesius įsikūrė nuomojamame 300 kv. metrų lofte. Vaikščiodami po erdvias patalpas darbuotojai kartais žvilgteli į čia įrengtą kompiuterinių žaidimų klasikos galeriją: 1972 m. „Pong“, 1999 m. „Counter Strike“, 2009 m. „Angry Birds“, 2012 m. „Quizduell“.
O kas 2015-aisiais?
Deja, negalime dar kartą sukurti „Quizduell“, – apgailestavo H.Willstedtas.
Dar šią vasarą išmaniųjų telefonų žaidimų gerbėjus švedai nori nudžiuginti nauja viktorina. Joje turėtų būti daugiau vaizdinių mįslių. Į klausimus teisingai atsakę žaidėjai gali įsikelti naujų.
Ar naujasis švedų sumanymas bus sėkmingas?
Atsakymo į šį klausimą broliai Willstedtai neturi, nes išmaniųjų telefonų žaidimų rinka sunkiai prognozuojama. Be to, negali žinoti, ką pasiūlys konkurentai artimiausiu metu.
Galbūt jie ir nesitikti sulaukti tokios didžiulės sėkmės kaip „Quizduell“ atveju, bet trokšta, kad naujasis viktorinos variantas nepasiklystų išmaniųjų telefonų žaidimų labirinte.
R.Willstedtas mano, kad gali sau leisti šiek tiek atsikvėpti: „Kiti kūrėjai padarė klaidą – vos sulaukę sėkmės žengė į biržą.“
Kaip, pavyzdžiui, bendrovė „King Digital“, kuri galiausiai daugiau nei pusę savo pelno išbarstė investuotojams.
Berlyno bendrovės „Wooga“ užmojai ne tokie kuklūs kaip brolių švedų. Vokiečiai rengiasi kriminalinio žaidimo „Agent Alice“, persmelkto praėjusio amžiaus septintojo dešimtmečio stiliaus ir gyvenimo būdo dvasia, premjerai.
Uniformuotas vairuotojas veža svečius senu limuzinu „Bentley“, iškaltu medinėmis lentelėmis, į požemyje įrengtą prabangų klubą Londono gyvenamajame rajone Kamdene.
Aktorė, kurią pasikvietė įmonė „Wooga“, įsispraudusi į pieštuko formos mini sijonėlį ir pasidabinusi turkio spalvos sage, kokteilių vakarėlyje vaidina tyrėją, labiau primenančią heroję iš TV serialo „Mad Men“. Reklamos vilkai“ nei iš „Mis Marpl“.
Aštuonis milijonus eurų „Wooga“ skyrė žaidimo „Agent Alice“ reklamai – tokios didelės sumos 2009-aisiais įkurta bendrovė dar niekada nebuvo investavusi į jokį savo žaidimą.
Įspūdingos pinigų sumos ir reklamos kampanijos jau tapo išmaniųjų telefonų žaidimų verslo standartu. Kai bendrovė „King Digital“ lapkritį pristatė „Candy Crush“ įpėdinį „Candy Crush Soda Saga“, keliais kilometrais piečiau Londono esantis Tauerio tiltas suspindo ryškiomis tarsi saldainių popierėliai spalvomis.
Naujasis Berlyno bendrovės „Wooga“ žaidimas „Agent Alice“ – bandymas rasti naują nišą.
„Atrodo, kad 16-mečio žaidėjo agentė Alisa nesudomins“, – abejojo J.Miczaika.
Vikrioji agentė, kuri žaidimo metu aiškinasi mįslingas žmogžudystes, pirmiausia turėtų patikti 30–50 metų moterims. J.Miczaikos teigimu, šią tikslinę grupę, kuri žaidimais susidomėjo atsiradus ir išpopuliarėjus išmaniesiems telefonams, daugelis gamintojų iki šiol buvo pamiršę.
„Wooga“ valdybos narys tikisi, kad vyresnio amžiaus išmaniųjų telefonų savininkės bus ypač ištikimos būtent joms skirtam žaidimui.
Šis žaidimas siūlo daugybę užduočių: žaidėjai privalo sudėlioti suplėšytas kortas, neryškiuose paveikslėliuose, vaizduojančiuose daug daiktų, rasti neatitikimus ar reikiamu metu nuspausti pistoleto gaiduką.
Istorija apie agentę bus pasakojama skyriais, kurie bus įkeliami kiekvieną penktadienį. Manoma, kad žaidimas „Agent Alice“ turėtų būti toks pat magnetas, kaip ir televizijos serialas „Dauntono abatija“.
Berlyno bendrovė „Wooga“ tikisi, kad žaidėjai, ilgiau pasiliksiantys su „Agent Alice“, dažniau išleis pinigų ir kitoms programėlėms. Juk ir vaikai kada nors užsinori jau ne kartą valgyto saldumyno.
Parengė Ona Kacėnaitė

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.