Neseniai Portugalijoje savo 48-ąjį gimtadienį atšventusi televizijos laidų vedėja Daiva Tamošiūnaitė džiaugėsi nuostabia Madeiros gamta, šiluma ir draugų sveikinimais Atlanto vandenyno pakrantėje. Tačiau sukaktuvininkė turbūt nė nesusimąstė, kad Madeiros oro uostas patenka į dešimt nesaugiausių oro uostų pasaulyje.
Interneto puslapis „The Richest“ išvardijo dešimt nesaugiausių pasaulyje oro uostų ir paaiškino, kodėl jie pavojingi. Lrytas.lt skaitytojams siūlome susipažinti su šiais gražiausiose pasaulio vietose esančių oro uostų sąrašu.
10. Tibetas, Qamdo, arba Čengdu (Changdu) oro uostas
Šis oro uostas laikomas aukščiausiai esančiu pasaulyje. Jo aukštis virš jūros lygio – 4 334 m. Jis taip pat turi ilgiausią viešai naudojamą asfaltuotą kilimo ir leidimosi taką. Jo ilgis – 5,5 km. Dėl išretėjusio oro toje vietoje išlipantys iš lėktuvo keleiviai gali jausti šiokį tokį galvos svaigimą. Lėktuvų varikliai dėl aukščiau esančio pakilimo tako taip pat būna labiau apkrauti.
9. Juancho E. Yrausquino oro uostas, Sabos sala
Oro uostas yra Nyderlandams priklausančioje Sabos saloje Karibuose. Jo kilimo ir leidimosi tako ilgis yra tik 400 m ir jis baigiasi jūros skardžiu, o vienoje tako pusėje yra aukštos kalvos. Šio oro uosto pakilimo ir leidimosi takas yra toks pavojingas, kad oficialiai jame tūpti lėktuvams uždrausta, bet kartais Nuderlandų Antilų valdžia padaro išimtį ir leidžia juo naudotis.
8. Gustafo III oro uostas Švento Bartolomėjaus saloje
Šis oro uostas yra Prancūzų administruojamoje Švento Bartolomėjaus saloje Karibose. Jis buvo pavadintas Švedijos karaliaus Gustafo III vardu. Šis karalius XVIII amžiuje salą nusipirko iš prancūzų ir vėl jiems pardavė 1878 metais. Oro uostas turi trumpą taką, kuriame leidžiama kilti ir leistis tik mažiems ne daugiau kaip 20 keleivių skraidinantiems lėktuvams. Kilimo ir leidimosi tako juosta baigiasi paplūdimyje. Lėktuvai, kurie leidžiasi tiesiai virš poilsiautojų galvų, turi atsargiai artėti prie oro uosto ir dėl nuo kalvos važiuojančių automobilių eismo.
7. Ledo kilimo ir leidimosi takas Antarktidoje
Ledo kilimo ir leidimosi takas priklauso Junginėmis Amerikos Valstijoms ir vasaros sezono metu yra pagrindinis Antarktidos oro uostas. Netoli yra ir Viljamo lauko bei Pegaso lauko kilimo ir leidimosi takai, bet Ledo take gali leistis ir keleivinis transportas. Oro uostas įrengtas, kad į jį būtų galima atskraidinti daugiau krovinių su C17 lėktuvais. Oro uostas gali priimti lėktuvus su ratais, įskaitant „Boeing 757“. Nors lakūnai sako, kad leidžiantis oro uosto paviršius yra toks pat stabilus, kaip ir cementinis, bet sustoję lėktuvai įsmunka į ledą kelis centimetrus.
6. Kurševelio oro uostas Prancūzijoje
Šis oro uostas yra Prancūzijos Alpėse. Jis turi nuožulnų kilimo ir leidimosi taką, kuris yra šalia populiarios slidinėjimo vietos. Esant rūkui arba kai debesys yra žemai lėktuvai dėl nepakankamos oro uosto įrangos čia leistis negali. Oro uosto kilimo ir leidimosi takas yra tik 525 m ilgio. Virš jūros lygio šis oro uostas iškilęs 6 588 m ir tinkamas tik mažiems lėktuvams bei malūnsparniams leistis ir kilti.
5. Tarptautinis Baros (Barra) oro uostas Škotijoje
Jis yra Baros saloje išoriniuose Škotijos Hebriduose. Tai vienintelis oro uostas pasaulyje, kuriame kilimo ir nusileidimo takas yra paplūdimyje. Kai jūros vanduo pakyla, takas apsemiamas, todėl skrydžių grafikai taikomi prie potvynių. Oro uostas turi tris trumpus kilimo ir leidimosi takus, kurie sudaro trikampį, galuose pažymėtą mediniais poliais. Šiame oro uoste vėjuotu oru gali leistis maži lėktuvai, tokie kaip „Twin Otters“.
4. Tarptautinis Tonkontino (Toncontin) oro uostas Hondūre
Jis yra Hondūro sostinėje Tegusigalpoje ir naudojamas tiek karinėms, tiek civilinėms reikmėms. Jo kilimo ir leidimosi takas yra trumpas ir labai arti prie kalnuotos vietovės. Tako asfaltuotos dalies ilgis yra tik 2 163 m ir šis takas yra daug trumpesnis už kitų tarptautinių oro uostų, nepaisant bandymų jį pailginti. Virš jūros lygio oro uostas pakilęs 1 005 m.
3. Tenzing Hillary oro uostas Nepale
Jis dar žinomas, kaip Lukia oro uostas. Oro uostas pavadintas Edmundo Hillary ir Tenzing Norgay, pirmųjų žmonių, įkopusių į Everesto viršūnę, vardais. Oro uostas yra Everesto kalno papėdėje. Jis beveik visada supamas stiprių vėjų ir žemai esančių debesų. Matomumas oro uoste yra nenuspėjamas, nors dangus gali būti giedras ir šviesti saulė virš sostinės Katmandu. Oro uosto kilimo ir leidimosi takas yra tik 460 m. Jame gali leistis tik maži lėktuvai ir malūnsparniai. Dėl kalnuotumo atskrendantys lėktuvai gali naudotis tik vienu pakilimo taku. Išvykstantiems lėktuvams skirtas kitas takas.
2. Madeiros oro uostas Portugalijoje
Šis oro uostas dar žinomas kaip Santa Katarinos arba Funčal (Funchal) oro uostas. Jis yra Madeiros saloje Portugalijoje. Oro uosto kilimo ir leidimosi taką supa vandenynas bei aukšti kalnai. Anksčiau jis buvo įžymus dėl savo trumpumo, bet portugalai sugebėjo jo ilgį padvigubinti, pritaikę sudėtingus inžinerinius sprendimus – pastatę 180 kolonų, kurių aukštis po 70 m.
1. Tarptautinis Gibraltaro oro uostas Gibraltare
Šis civilinis oro uostas yra Didžiajai Britanijai priklausančioje Gibraltaro teritorijoje. Jo kilimo ir leidimosi takas kerta Winstono Churchilio aveniu – pagrindinį kelią, vedantį link sienos su Ispanija. Kiekvieną kartą lėktuvams kylant ar leidžiantis eismas aveniu sustabdomas. Iš terminalo galima matyti vaizdingą Gibraltaro uolą. Nors oro uostas yra britų teritorijoje, dėl kurios Didžioji Britanija konfliktuoja su Ispanija, juo neretai naudojasi ir ispaniškosios Gibraltaro dalies gyventojai.
Parengė Giedrė Balčiūtė