Tačiau tie, kam užtenka užsispyrimo susirasti ir praminti šį maršrutą,
lieka patenkinti gražiu, saugiu ir įdomiu keliu dviratininkams, kuris
driekiasi buvusia tiesia tvirta sankasa be didesnių įkalnių.
„Siūlome dviračių taką „Kitoks geležinkelis“ išbandyti visiems, kurie
domisi istorija, yra aktyvūs turizmo mėgėjai ir nori praleisti dieną
gražios, ramios gamtos apsuptyje.
Dviračių tako nuorodų nėra, nes joms neskirta pinigų - tektų naudoti
asmenines lėšas. Gal ateityje su kažkieno pagalba ir pavyks tai
padaryti.
O kol kas smulkų šio maršruto žemėlapį galima rasti internetinėje
svetainėje www.olitaorany.projektas.lt“, - teigė šio maršruto
iniciatoriai alytiškiai Leonas Žukauskas ir Deividas Pinkevičius.
Kasmet į jų suburiamą dviratininkų traukinį, išvykstantį pirmą arba
antrą gegužės savaitgalį, susirenka iki pusšimčio žmonių iš įvairių
miestų ir rajonų.
Tvirtu senuoju pylimu patogu važiuoti įvairaus amžiaus keliautojams.
Kol Alytus vis dar puoselėja viltį kada nors atgaivinti prieš 80 metų
uždarytą geležinkelį Alytus - Varėna, šiuos du miestus kartą per metus
sujungia simbolinis dviratininkų traukinys „Olita - Orany“.
Ši geležinkelio Peterburgas-Varšuva atšaka XIX amžiaus pabaigoje buvo
nutiesta labai labai vaizdingomis apylinkėmis ir vadinosi Olita-Orany,
nes tuomet Rusijos imperijoje Alytus ir Varėna turėjo tokius
pavadinimus.
Pirmojo pasaulinio karo pradžioje tiltas per Nemuną prie Alytaus buvo
susprogdintas, vėliau atstatytas medinis, bet kaip nesaugus kartu su
geležinkeliu uždarytas 1927 metais.
Senuoju geležinkelio vardu dviratininkai pavadino ir savo maršrutą, taip
pat internetinę svetainę, kad kiti šiuo keliu susidomėję dviratininkai
nepasiklystų ir iš anksto sužinotų apie jį kuo daugiau.
Maždaug 60 kilometrų trasą vieškeliais, žvyrkeliais, miško takeliais
dviratininkai įveikia per 8-10 valandų grožėdamiesi apylinkėmis ir
stabtelėdami atidžiau apžiūrėti įvairių istorinių ir architektūros
objektų.
Tai išlikę išardyto geležinkelio pėdsakai - tiltų per Nemuną ir
mažesnius upelius liekanos, ne viena įspūdingo dydžio upelių pralaida,
senieji buvusių stočių pastatai Alytuje, Senojoje Varėnoje (Artilerijos
stotis), kelios stotelės kaimuose.
Šalia maršruto ir Bukaučiškių dvaro koplyčia netoli Daugų, Lagerių miške
karinio miesto liekanos ir Pirmojo pasaulinio karo vokiečių kapai prie
Senosios Varėnos.
2008 metais šis alytiškių dviračių ir istorijos entuziastų pateiktas
maršrutas buvo įtrauktas į Lietuvos dviračių maršrutų sąrašą kaip vienas
iš įdomiausių.
Jo pradžią galima pasirinkti ir Alytuje, ir Varėnoje.