Ateinanti vasara Pažaislio muzikos festivaliui bus trisdešimtoji, tad šia proga programoje laukia ne vienas išskirtinis koncertas. Rugpjūčio 24 d. festivalio gerbėjai turės retą galimybę susitikti su šiuo metu Berlyne gyvenančiu akordeono meistru M. Levickiu, pristatysiančiu intriguojančią programą. Legendinį G. Gershwino kūrinį „Žydrąją rapsodiją“ akordeonui pritaikęs M. Levickis „The Independent“ buvo apibūdintas kaip „neįtikėtinai talentingas žmogus, kuris vienas pats naujai išradinėja akordeoną“.
Amerikiečių kompozitoriaus sukurtoje originalioje muzikinės kompozicijos versijoje numatyta solo partija fortepijonui ir džiazo grupei, tačiau, pasak M. Levickio, akordeonas šiai partijai suteikia ypatingų spalvų vien dėl to, kad fortepijonu paskambintas akordas nuaidi ir nutyla, o akordeonu išgautas – varijuoja ir evoliucionuoja paklusdamas atlikėjo interpretacijai.
M. Levickis Lietuvoje išgarsėjo prieš 14 metų laimėjęs šou „Lietuvos talentai“. Netrukus po to jis tapo „Coupe Mondiale“ pasaulinio akordeono čempionato nugalėtoju, taip atverdamas sau tarptautinės karjeros galimybes. Už solinį albumą „Autograph“, kuriame skamba Philipo Glasso, Johanno Sebastiano Bacho, Francko Angelis kūriniai ir paties akordeonininko sukurtos lietuvių liaudies dainų aranžuotės, jis organizacijos „Opus Klassik“ pernai buvo paskelbtas metų instrumentalistu ir apdovanotas prestižiniu prizu.
Šiuo metu M. Levickis aktyviai koncertuoja didžiausiose pasaulio scenose: nuo „Royal Albert Hall“ iki Seulo menų centro, bei rengia koncertus su tokiais orkestrais, kaip Leipcigo „Gewandhaus“ ar „Academy of St. Martin in the Fields“. Menininkas be grojimo ir muzikos kūrimo taip pat užsiima pedagogine veikla – ugdo ir grojimo meno moko kitus akordeonininkus, tad nenuostabu, jog prieš metus Londono Karališkoji muzikos akademija jį pakvietė tapti vizituojančiu profesoriumi.
Amerikiečių kompozitorius, litvakas G. Gershwinas yra vienas pirmųjų džiazą iš restoranų ir klubų perkėlęs į koncertines sales. Jo garsioji „Žydroji rapsodija“, sukurta ir pristatyta tarpukariu, pradėjo naują erą Amerikos muzikos istorijoje, o pačiam G. Gershwinui užtarnavo vieno žymiausių džiazo epochos kompozitorių vardą. Rapsodija ilgainiui tapo populiariu koncertiniu kūriniu, o jame skambantis klarneto glissando tapo atpažįstamas koncertų auditorijai, taip pat, kaip ir Ludwigo van Beethoveno Penktosios simfonijos pradžia.
Pasak Pažaislio festivalio muzikos apžvalgininko, baritono Giedriaus Prunskaus, rugpjūčio pabaigos vakarą Pažaislyje susitiks dvi neįtikėtinos asmenybės: niekada profesionaliai kompozicijos nesimokęs kūrėjas, pasiekęs neįtikėtinų aukštumų akademinės ir džiazo muzikos pasaulyje, bei muzikantas, į sceną nuolatos atsinešantis penkiolika kilogramų aistros, sukonstruotos iš dvylikos tūkstančių detalių.