„Eurovizijos“ aistros nerimsta: visiškai nusivylę britai jau garsiai svarsto, ką reikia padaryti, kad laimėtų

2024 m. gegužės 13 d. 16:02
Lrytas.lt
Šeštadienį nugriaudėjo didysis „Eurovizijos“ finalas, kurį su daina „The Code“ laimėjo šveicaras Nemo. Ne taip gerai konkurse sekėsi Jungtinei Karalystei, kurios atstovas, grupės „Years & Years“ vokalistas, Olly Aleksanderis (33 m.) liko 18-tas.
Daugiau nuotraukų (13)
Praūžus dainų konkursui britų spauda vis dar nerimsta. Visiškai nusivylę britai jau garsiai svarsto, ką reikia padaryti, kad laimėtų konkursą.
Viskas prasidėjo praėjusių metų spalį, kai O.Aleksanderis priėmė kvietimą tapti Jungtinės Karalystės „Eurovizijos“ konkurso atstovu.
Atlikėjas dainų konkurse jau kartą dalyvavo 2022 m., bet tuomet laikas neatrodė tinkamas.
Vietoj jo britai išsiuntė mažai žinomą „Tik Tok“ dainininką Samą Ryderį, atlikusį baladę „Spaceman“.
Tiesa, jam pasisekė. Atlikėjas užėmė antrąją vietą – tai geriausias Jungtinės Karalystės rezultatas per daugiau nei 20 metų.
2023 m. O.Aleksanderis pradėjo įrašinėti pirmąjį savo solinį albumą. Galbūt viena iš šių dainų, pagalvojo jis, tiks „Eurovizijoje“?
Buvo skambinama. Buvo sudaryti sandoriai. Ir per kitus du mėnesius, laikantis griežčiausios paslapties, prasidėjo pasiruošimo darbai.
„Susitikimus turėjome rengti Olly vadybininko namuose, kad niekas negirdėtų, kas vyksta.
Iš tikrųjų tai buvo labai įdomus laikotarpis. Niekada iki tol nebuvau daręs nieko, kas būtų buvę taip slaptai apipinta. Jaučiausi tarsi būčiau šnipas“, – pasakojo kūrybos direktorius Theo Adamsas.
Kai gruodį buvo paskalbta, kad „Years & Years“ vokalistas atstovaus šalį, „Eurovizijos“ gerbėjams tai atrodė pernelyg gerai, kad būtų tiesa.
Simpatiška, topuose pirmaujanti popžvaigždė, žinoma visame pasaulyje, turinti puikių pasirodymų ir visą gyvenimą mylinti „Euroviziją“?
Jis negalėjo būti tinkamesnis, pranešė BBC.
„Tai, kad šiais metais JK atstovaus tikra popmuzikos žvaigždė, yra puiki pradžia“, – interviu šią savaitę pritarė aktorius Grahamas Nortonas.
„Olly jau yra padaręs viską, kam neįmanoma paruošti žmogaus – jis grojo didžiulėms minioms, moka bendrauti su kameromis ir yra pripratęs prie didelio spaudimo.
Jis puikus atlikėjas ir puikus dainininkas“, – pritarė dainininkas Neilas Tennantas.
Šeštadienį Malmėje britų atstovo daina „Dizzy“ užėmė 18 vietą iš 25.
Visus 46 taškus jam skyrė komisija. Viešame balsavime jis surinko nulį taškų.
Nepaisant to, tai nebuvo pats blogiausias rezultatas. Jungtinė Karalystė patyrė ir daugiau gėdingų pralaimėjimų.
Tačiau lūkesčiai buvo tokie dideli, kad šių metų rezultatas britams atrodo ypač skaudus.
Nuo paskutinės Jungtinės Karalystės pergalės konkurse praėjo 27 metai.
„Taigi, kas nutiko ne taip ir kaip šalis gali pagerinti savo šansus?“, – klausė BBC.
Ar tai buvo daina?
Britų spauda „Dizzy“ įvardijo, kaip puikų radijo hitą, o jį kuriant prisidėjo tokios žvaigždės kaip Dua Lipa.
„Jis pulsuoja ir pulsuoja visose reikiamose vietose. Nuolatinis choro akordų judėjimas lyg svaigina.
Štai kodėl komisijai tai patiko. Švedijos vertintojai „Dizzy“ skyrė aštuonis balus iš 12 galimų.
Tačiau auditorija nežino ir nesidomi dainų rašymo subtilybėmis. Jie stojo į tokių kritikų, kurie dainą vadino neišskirtine.
„Dizzy“ nebuvo bloga daina. Ji tiesiog nebuvo pakankamai gera, kad žmonės pakeltų telefono ragelį ir balsuotų“, – rašė BBC.
Ar tai buvo pasirodymas?
„Po daugelio metų, kai į „Euroviziją“ buvo siunčiami nepatikrinti, smulkmeniški dalyviai, O.Aleksanderis surengė įspūdingą televizijos pasirodymą.
Kompiuteriu valdomos kameros, sinchronizuotos su aštria choreografija, privertė žvaigždę atrodyti taip, tarsi jis ir jo šokėjai būtų mėtomi po kosminio laivo, skriejančio pro juodąją skylę, vidų.
Graham Norton apibūdino pasirodymą kaip „siaubingą“, tačiau pripažino, kad jis galėjo būti neįvertintas, nes „labai skyrėsi nuo visko, kas šį vakarą buvo rodoma konkurse“, – skelbė britų žiniasklaida.
Pasirodymas arenoje buvo sutiktas vangiai, o namuose, kai kurie žiūrovai teigė, kad juos atbaidė seksualus šokio pobūdis.
Kiti teigė, kad sunki choreografija paveikė atlikėjo vokalą. Be abejo, buvo keletas svyravimų, kad daina prastai atrodė šalia galingų Prancūzijos, Portugalijos ir Šveicarijos dainininkų.
Visgi, BBC skelbė, kad tai didelis žingsnis aukštyn. Pasak jų, „Eurovizijos“ pasirodymai tampa vis labiau įmantrūs ir Jungtinei Karalystei reikėjo pasivyti.
Ar tai buvo emocinio ryšio trūkumas?
Neaišku, kas įkvėpė dainą. Tačiau britams atrodo, kad tai nuoširdus meilės prisipažinimas
„Įsiklausykite į penketuke atsidūrusius atlikėjus. Jų dainose išgirsite svarbią temą – to trūko O.Aleksanderiui.
Nemo laimėjusi daina „The Code“ buvo išraiškingai jaudinantis pasakojimas apie tai, kaip jis priėmė savo nebinarinę tapatybę.
Izraelio daina „Hurricane“ buvo ginčytina dėl daugelio priežasčių, tačiau Eden Golan odė apie dingusius draugus karo įkarštyje skambėjo įtikinamai.
Deginantis prancūzų žvaigždės Slimane'o intensyvumas padėjo jo dainai Mon Amour užimti ketvirtąją vietą.
Netgi Kroatijos „Rim Tim Tagi Dim“ sudavė stiprų smūgį.
„Dizzy“ tiesiog niekada nepasiekė tokio emocinio ryšio lygio“, – svarstė BBC.
Ar JK elgiasi pernelyg saugiai?
Pasak britų spaudos, sunku įvertinti kiekybiškai, bet ar pastebėjote, kiek daug „Eurovizijos“ dainų buvo sėkmingos, kai buvo imtasi beprotiškų kūrybinių šuolių?
Suomijos žvaigždė Käärijä praėjusiais metais surinko daugiausiai žiūrovų balsų su „Cha Cha Cha“ – svaiginančiu industrinio metalo ir hiperpopo mišiniu, kuris skambėjo kaip niekas kitas Žemėje.
Šiemet panašų triuką iškrėtė Airijos atlikėja Bambie Thug, atlikusi keistą ir raganišką „Doomsday Blue“ – dainą, kuri buvo tokia šokiruojanti, kad vienas airių kunigas, nusiuntęs ją į Malmę, pareiškė, kad šaliai „galas“.
Tačiau Johnny Loganas – žmogus, kuris apie „Euroviziją“ žino ne vieną ir ne du dalykus, nes yra parašęs tris nugalėtojų kūrinius – nesutiko.
„Eurovizijos“ dainų konkurse žmonės kasmet stengiasi nukopijuoti prieš tai laimėjusią dainą, nes mano, kad tai yra laimėjimo paslaptis.
Šių metų Airijos dainoje to nėra“, – sakė jis.
Jungtinė Karalystė jau daugelį metų bando atspėti „Euroviziją“, tačiau saugus pasirinkimas ne visada yra išmintingiausias.
O gal tai tiesiog sėkmė?
Sukurti hitui reikia magijos, o ne formulės. Ir „Eurovizija“ nėra kitokia, svarstė BBC.
„Reikia suderinti televizijos žiūrovų ir profesionalios komisijos norus, rasti atlikėją, kuris galėtų groti arenai ir kartu surengti televizijos šou. Vieta eilės tvarka taip pat svarbi.
O kartais puiki daina tiesiog lieka nepastebėta.
Dar 2022 m. armėnų dainininkė Rosa Linn su daina „Snap“ užėmė 20 vietą. Ji grįžo namo jausdamasi nuvylusi savo šalį.
Tuomet, praėjus keliems mėnesiams, kūrinys tapo itin populiariu „TikTok“ tinkle.
Dabar tai antroji daugiausiai transliuojama visų laikų „Eurovizijos“ daina, vien „Spotify“ svetainėje ji perklausyta daugiau nei 1 mlrd. kartų.
O.Aleksander gal ir nepasiekė tokių skaičių, bet Švedijoje jis nepadarė sau gėdos.
Ir inscenizacija, ir daina, ir koncepcija pasiteisino. Taip pat jis padėjo tvirtus pamatus kitiems metams“, – apibendrino BBC.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.