Dievų miške, ant stipriomis energijomis pasižyminčio kalno, („Raganų kalno“, kaip juokauja Rasa) dainininkė pajuto ryškų vidinį kvietimą užbaigti praeitą vasarą pradėtą kompoziciją „Tvankuma“, paremtą intuityviuoju dainavimu.
„Ta melodija tiesiog „pasiprašė“ – pasakoja dainininkė. – „Kaip „pasiprašė“ filmuojamas ir kalnas“, – sako ji.
Kas būtų, jei kone kasdien, visą savaitę, susidurtume su viena didžiausių savo baimių?
Tokį išbandymą sau susikūrė dainininkė, dainų kūrėja Rasa Kaušiūtė, panorusi vykti į Ryčio Druskinio jausmų sesijas Madeiros kalnuose, nepaisydama net itin stiprios aukščio baimės.
Dainininkė neslepia, kad buvo ir panikos akimirkų, ir gausių ašarų, liejamų kone kasdien. Visgi, Madeiroje vykusiuose Ryčio Druskinio retrituose ji nė akimirkos nesuabejojo, kad buvo kaip tik ten, kur ir turėjo būti.
Dar prieš leidžiantis į šią kelionė, dainininkė tarstelėjo: „kas žino, gal ten gims ir video klipas“.
Tikrasis, ne turistinis Dievų miškas , šimtmečių senumo medžiai, kvapą gniaužiantys kalnų vaizdai buvo įamžinti dainininkės sukurtame video klipe. Ir ne tik. Įspūdingų krioklių vaizdus iš Iguazos džiunglių, erelio skrydį (erelis dainininkei – transformacijos simbolis ) kalnų gyvūnus iš Slovakijos Aukštųjų Tatrų kūrėja „skolinosi“ iš facebook draugų, bei su jų leidimu panaudojo savo video klipe.
„Tame Dievų miške, Madeiroje, vyko išties nepaprasti dalykai, -pasakoja dainininkė. „Kaip ir visoje šioje magiškoje kelionėje. Tą dieną, kai aplankėme Dievų Mišką, mačiau vaizdinius Ryčio vedamoje meditacijoje, susijusius su kalnais , rūku...( beje, rūkas yra labai svarbus elementas dabartinėje Rasos Kaušiūtės autorinėje kūryboje)
Rytis pasakojo, kad Dievų miške yra labai stipri, aukštų vibracijų energija. Pasijutau tame miške tarsi sugrįžusi namo – energija buvo labai panaši į tą, kurią jaučiau karantino metu dažnai būdama viena, daug medituodama bei intensyviai kurdama kiek kitokias dainas nei iki šiol buvo įprasta. Tuomet savo kūryboje tarsi pradėjau naują etapą, pasižymintį grynumu, akustiniu minimalizmu, mistikos elementais.
Išėjus iš Dievų miško, labai nesinorėjo grįžti į įprastinį pasaulį...Mano telefone buvo likęs vienas procentas energijos. Galvojau, kaip gaila, jog negalėsiu įamžinti vaizdų, grįžtant į vilą...Taigi, tas vienas procentas išsilaikė net 6 valandas. Dar ir keletą vaizdų sugebėjau nufotografuoti...
Tuomet gimė mintis, kad ir vienas procentas gali daug… Vienas žmogus, viena būdo savybė, viena mintis, viena frazė, vienas poelgis gali pasaulyje pakeisti daug ką.“
Video klipe, Rasos Kaušiūtės teigimu, gausu simbolių bei paslėptų reikšmių.
„Ši kompozicija man asmeniškai yra labai svarbi ir brangi… Kartu tai simbolizuoja naują mano gyvenimo etapą, kūrybos kryptį dabar, ateityje…Visiškai nenumanau, kaip žmonės reaguos į šį kūrinį, bet giliai tikiu, kad kažkam labai svarbu jį išgirsti. Galbūt šis kūrinys kažkam ir bus tas vienas trūkstamas procentas, kuris
paskatins drąsiau eiti savo tikruoju širdies keliu, kaip tai darau aš, po kelionės į Madeirą, dar drąsiau, nei po karantino, privertusio perkainoti savo vertybes“, – sako ji.
Pasak kolegų, pasiklausius šio kūrinio, norisi klausyti dar ir dar:
„Kompozicija „Tvankuma“ tarsi įtraukia, ji čia yra tarsi gyvas organizmas. Jauti plonytę ribą, skiriančią realų ir anapusinį, dvasių pasaulį. Jauti ir polėkį, ir tam tikrą pavojaus jausmą, ir tam tikrą nesvarumo būseną, …Tarsi virtualios realybės pasaulyje, pats ištirpsti tuose debesyse ir rūke.“
Potyrius Madeiros kalnuose kūrėja siekė atkurti montuodama video.
„Jaučiuosi tarsi sukūrusi filmą-tiek daug laiko ir energijos investavau į tai. Patyriau ir visokiausių režisūrinių bei video montavimo subtilybių. Vienas netinkamas, ne vietoje esantis vaizdas-ir magija prapuola!“-dalijasi video kūrimo darbais besidominti dainininkė, savarankiškai studijavusi video montavimo paslaptis dar karantino metu. „Kas žino, gal kada ateityje ir vyks rimtesni darbai , nei tik dainos video klipų kūrimas“, – mįslingai šypsosi ji.
Visa video medžiaga buvo filmuota su savo arba bičiulių telefonu.
Beisiruošdama išleisti savo autorinių kūrinių plokštelę, dainininkė sako, kad būtent šiam kūriniui skyrė kone daugiausia savo laiko, kone visą vasarą.
„Kūrinys mane pačią taip įtraukė, kad tarsi negalėjau susikoncentruoti kitiems, kol jo nepabaigiau. Šiam kūriniui pati rašiau ranka natas ranka , tiek vokalui, fortepijonui , tiek fleitai, pati įgrojau fortepijono partiją . Beje, visą laiką kamavo karštis ir reali tvankuma, tkėjausi, kad bent rugsėjį bus ramiau , bet rugsėjis pasitaikė irgi kaip niekad šiltas ir gan tvankus. Taigi „Tvankuma“ manęs ilgai nepaleido“, – juokiasi ji.
Rugsėjo pradžioje, pamačius, kad kūrinį dar teks taisyti, dainininkė iš įtampos net buvo susirgusi.
„Negali ilgai laikyti savyje tokio intensyvumo emocijų. Dirbdama su savo kūriniais, esu kaip aktorė-kol dirbu su jais, tol laikau savyje tų kūrinių energiją“, – sako ji.
„Labai dėkinga fleitos virtuozei Agnietei Ivanauskaitei, meistriškai įgrojusiai fleitos partiją. Ji taipogi dalyvaus Šv. Kotrynos bažnyčioje vyksiančiame mano autorinių kūrinių pristatymo koncerte „Įsimylėjus vaiduoklį“ jau lapkričio 20 dieną. Ir dar vienas mistiškas dalykas“, – pasakodama apie virtinę lemtingų sutapimų bei kuriozų.
Pradiniame užmanyme fleita nebuvo numatyta. Pabaigus „Tvankumos“ įrašus studijoje, išėjusi iš įrašų studijos, dainininkė staiga išgirdo fleitos solo šalia esančioje studijoje, žinomos lietuvių kompozitorės Dianos Čemerytės kūrinyje, kuris kaip tik buvo repetuojamas.
„Štai būtent kokios įžangos man reikia“, – sušuko dainininkė, bandydama išsiaiškinti, kas tai per kūrinys, taip sutrikdydama bendrą repeticijos prieš įrašus rimtį bei užsitraukdama sunkiai slepiamą muzikantų rūstybę.
„Tuomet daug simpatijų nesusilaukiau dėl savo polėko“,-juokauja dainininkė. „Bet tai paskatino mane sukurti savąją fleitos įžangą bei visą lydinčią balsą fleitos partiją bei susidraugauti su žinoma šiuolaikine kompozitore Diana Čemeryte vėliau, nurimus aistroms“, – šyptelėjo ji.
Pati dainininkė sako, jog šis kūrinys išeina iš įprasto dainos žanro ribų.
„Kažkoks japonų haiku, aštunto amžiaus kiniečių poezija“-juokauja žinomas muzikologas Viktoras Gerulaitis. Ir priduria :“ Netgi labai gerai. Tai tikrai nauja Rasa Kaušiūtė“.
Dainininkė, dainų kūrėja su jauduliu bei šiokiu tokiu nerimu laukia klausytojų reakcijos į jai reikšmingą kūrinį „Tvankuma“.
Šiuos ir kitus autorinius dainininkės kūrinius, prisodrintus, pasak kolegų, baltiškų sąskambių, intuityvaus dainavimo elementų, mistikos , paslapties , dramos,flirto, ironijos , įkvėptus meilės bei gamtos reiškinių netrukus galėsite išgirsti LP pristatymo koncertuose „Įsimylėjus vaiduoklį“ išskirtinėse vietose : lapkričio 20 dieną Šv. Kotrynos bažnyčioje bei lapkričio 27 dieną Panevėžio Muzikiniame Teatre.
Dalyvaus tarptautinė muzikantų komanda (perkusija bei kontrabosas iš Latvijos), daugybė puikių Lietuvos muzikantų, scenoje išvysite ir vieną seniausių bei mistiškiausių instrumentų-Arfą.
Vilniuje vyksiančiame koncerte taipogi išvysite ir Mandala dance sakralųjį šokį, pirmą kartą atliekamą viešai.