Pasirodo, Jungtinė Karalystė buvo įsitikinusi – Mae Muller su daina „I Wrote A Song“ sulauks išties daug simpatijų. Rezultatas – vos 24 taškai, 25-oji vieta ir dar vienas nusivylimas, kurį šįkart lydėjo ir nesupratimo šūksniai.
Iškart po „Eurovizijos“ britų nacionalinis transliuotojas BBC svarstė: „Kodėl Jungtinė Karalystės „Eurovizijoje“ pasirodė taip prastai?“
Kaip rašė BBC muzikos korespondentas Markas Savage'as, M.Muller į „Euroviziją“ atvyko ant pozityvumo bangos.
Visus įkvėpė svaiginantis Samo Ryderio pasirodymas Turine, kai pernai jis buvo antras.
M.Muller pristatė nugludintą ir saldžią dainą, kuri atspindėjo paskutiniąsias muzikos sąrašų tendencijas. „I Wrote A Song“ pasižymėjo disko elementais, kuriuos mėgsta megažvaigždė Dua Lipa, žodžiai buvo įsimintini, o dainai tik pasirodžius, ji iškart pasklido po „TikTok“ tinklą.
Atrodė, kad publikai ši daina patiko: ji įvairiausiuose radijuose buvo grojama daugybę kartų, „Spotify“ vartotojai dainos klausėsi daugiau nei 8 milijonus kartų. Lažybininkai buvo įsitikinę – M.Muller finišuos dešimtuke.
Palaikymą atlikėjai ir jos dainai išreiškė net tokios legendos kaip Lana Del Rey ir Ringo Starras.
Bet „Eurovizijoje“ pasigirdo ir kritika dėl M.Muller repeticijų: jos vokalas buvo per žemas, o su situacija susipažinę žmonės kalbėjo, kad choreografija – medinė.
Tačiau štai vieną vakarą M.Muller panaudojo savo geriausius ginklus: ji dainavo geriau nei anksčiau tą savaitę, jos šokių judesiai buvo užtikrinti ir labai tikslūs, o žiūrovai Liverpulio arenoje atrodė apimti ekstazės.
Tai buvo „Eurovizijos“ finalas. Ir staiga viskas subyrėjo.
„Eurovizijos“ komisija dainai skyrė 15 taškų, o žiūrovai – vos 9. Jungtinė Karalystė užėmė 25-ąją vietą iš 26.
„Nepelnytai. Labai nepelnytai, – Liverpulyje sakė „Eurovizijos“ gerbėjas Craigas Andrew. – Maniau, kad jos vokalas – be trūkumų. Ji pasirodė gerai, bet ką padarysi?“
Su juo sutiko ir kita „Eurovizijos“ fanatikė Gaja Gazdic: „Manau, kad pasirodymas buvo gerokai geresnis nei vieta. Šioje minioje daina sutikta labai gerai.“
Tad nenuostabu, kad daugybė britų taip ir liko nesupratę, kas įvyko.
Kas nutiko?
Esminį klausimą iškėlė ir BBC: „Tai kas nutiko?“
Pirmiausia, pasak M.Savage'o, reikia atsiminti, kad niekas „Eurovizijoje“ nebalsuoja prieš kažką: balsuojama už dainas, kurios patinka. Ir jeigu tau patinka itin įsimintinos, moterų vedamos popdainos, tuomet tu turi gausų pasirinkimą.
„Eurovizijoje“ laimėjo savotišką klubų himną „Tattoo“ pristačiusi švedė Loreen, o norvegė Alessandra pagal publikos balsus buvo arti jos su daina „Queen Of Kings“, kurioje girdėjosi Lady Gaga ir skandinavų folkloro mišinys.
Abi jos – stiprios dainininkės, su stipresnėmis nei M.Muller dainomis, tad jos sutraukė daugybė balsų, kurie potencialiai galėjo atitekti ir Mae.
Tiesa, reikia pripažinti, kad „I Wrote A Song“ turi tam tikrą britišką cinkelį, kurio ne britai galėjo ir nesuprasti.
Tai sarkastiška daina apie kerštą prieš buvusį vaikiną, bet ne apgadinant jo automobilį ar sudeginant namą, o parašant aršią dainą apie tai, kokie tie buvę vaikinai plevėsos.
„Eurovizijoje“ visos pagrindinės dainos turėjo nuoširdžią ir gana tiesią žinutę apie negandų įveikimą ir kovą už meilę, tad postmodernistiniai M.Muller žodžiai galėjo tiesiog nesurasti publikos.
Austrija pasirinko dainą „Who The Hell Is Edgar?“: jie ėjo panašiu kaip britai keliu ir sulaukė panašios lemties, nors ir užėmė 15 vietą.
Kai turi tik 3 minutes padaryti įspūdį – kompleksiškumas nėra tavo geriausias draugas.
Prastai organizuotas pasirodymas?
Per „Euroviziją“ žiniasklaidos centre buvo kalbama ir apie pačią M.Muller šou koncepciją. Dažnai naudojami platūs rakursai ir popmeno instaliacijos nulėmė, kad televizijos žiūrovai negalėjo pasimėgauti atlikėjos charizma.
„Manau, kad daina – nuostabi, bet jos parodymas nebuvo geras, – sakė Švedijos QZ žurnalo žurnalistas Kenas Olaussonas. – Ant scenos neatsispindėjo tas jėgos jausmas, kurį girdi, kai klausai radiją. Nežinau, galbūt ji pasimetė tarp daugybės scenos atributų, bet ta jėga neprasimušė.“
Televizijos žiūrovai socialiniuose tinkluose piktinosi, kad M.Muller balsas girdėjosi labai prastai.
„Ji tikrai gali dainuoti, bet skambėjo labai tyliai. Per muziką galėjai vos girdėti jos balsą. Kažkas buvo negerai su garsu“, – tokius komentarus rašė „Eurovizijos“ gerbėjai.
Dainą ir toliau vadina hitu
Paskelbus rezultatus Jungtinėje Karalystėje pasigirdo didelis nusivylimas. Liverpulis norėjo trankiau švęsti savo atlikėjos pasirodymą. Netrukus M.Muller „Twitter“ rašė: „Žinau, kad daug juokauju, bet mes per pastaruosius mėnesius atidavė daug jėgų. Ne tokio rezultato tikėjomės, bet didžiuojuosi visais. Sveikinu visas šalis, niekada neužmiršiu šios kelionės. Myliu visus jus.“
Jos žodžiuose buvo jaučiamas skausmas. Ji buvo puiki „Eurovizijos“ ambasadorė ir svarbiausia – pratęsė Jungtinės Karalystės akimirką, kai į dainų konkursą siunčiamos ne siaubingos dainos.
Pasak BBC žurnalisto, aukštesnes vietas užėmė ir keletas siaubingesnių pasirodymų nei pačios M.Muller.
Tad natūralus kitas klausimas britams: „Kas toliau?“.
Šią savaitę BBC „Radio 2“ „Eurovizijos“ komentatoriai Scottas Millsas ir Rylanas Clarkas pateikė savo požiūrį apie šalies pasirodymus.
„To, ką pasiekėme pernai, pakartoti neįmanoma, nes taip tiesiog nebūna. Bet ką mes turime padaryti, tai parodyti Europai, kad mums konkursas rūpi ir į jį žiūrime rimtai. Mae yra nuostabi. Europa anksčiau klausdavo: „Palaukite, kodėl JK neatrodo taip gerai?“. Dabar jie to neklausia“, – teigė S.Millsas.
„Ir dėl nežinomų priežasčių, konkursą organizuojanti šalis visada sunkiai renka balsus“, – pridūrė Danielis Rosney.
Britai kaip pavyzdį pateikia 2017 metus: Salvadoras Sobralis Portugalijai atnešė triumfą, o kitąmet Portugalija liko paskutinė.
Ko iš to pasimokys britai?
„Štai žinutė Mae ir „Eurovizijos“ atranką organizuojančiai BBC: už konkurso burbulo M.Muller daina buvo hitas. Ji yra pasiruošusi tapti popžvaigžde, kuri ką tik pasirodė prieš daugiau nei 160 milijonų TV žiūrovų auditoriją. Tai nebuvo paskutinis kartais, kai ją išgirdome“, – rašė M.Savage'as.