„Jorja geras vakaras“ – sena lietuvių pavasario gamtos virsmo daina
„Japonai švenčia Sakurų žydėjimą, lietuviai nuo seno švenčia „Jorę“ – pirmosios pavasario žalumos virsmą. Mes pamiršę ją šiek tiek, bet išties tai nuostabi sena tradicija, su ypatingomis mūsų tautos muzikinio paveldo dainomis. Tas ypatingas metas, kai per kelias dienas sprogsta pumpurai ir sužaliuoja visa, kas buvo pilka, vertas mūsų apdainavimų“, – kalbėjo dainininkė Agnė Sabulytė.
Pastaraisiais metais dainininkė Agnė Sabulytė savo kūryboje didelį dėmesį skiria lietuvių liaudies, laisvės kovų dainoms, kitų tautų liaudies dainų atlikimui, naujoms interpretacijoms, taip siekdama populiarinti tradicinę kultūrą, istorijos puoselėjimą per muziką, skatinti kultūrinį skirtingų šalių bendradarbiavimą.
Atlikėjos praeitais metais pasirodžiusioje originalioje kūryboje taip pat ryški gamtos, žmogaus ciklų tema, liaudies dainai būdinga struktūra, atsikartojimai. Klasikinį dainavimą baigusi atlikėja, sukūrusi ne vieną įsimintiną vaidmenį šiuolaikinėje operoje šiandien jungia tradicinės, elektroninės ir klasikinės muzikos kryptis, ieškodama vizualinių ir poetinių paralelių kiekvieno darbo pristatyme, dažnai dainas palydėdama konceptualiomis fotosesijomis.
„Sakuroms žydint prieš keletą metų turėjau ypatingą progą išmokti dainuoti japoniškai. Dabar pats metas prisiminti savo pavasario dainas. „Jorja“ skiriu gamtai ir mamoms“, – mintimis dalinosi dainininkė.
Kartu su daina pristatomos ir teminės „Jorja“ fotosesijos nuotraukos, kurių autorius poetas, dramaturgas Mindaugas Valiukas, neretai mėgstantis paimti ne tik plunksną, bet ir fotoaparatą į rankas. Postprodukcijos autorė – fotografė Rūta Andre, sukūrusi ne vieną įsimintiną atlikėjos meninį portretą.
„Jorja“ – pavasario virsmas šokio ritmu
Originaliame „Jorja geras vakaras“ tekste prašoma Jorės, kad ji paimtų raktus, atrakintų žemę, išleistų žolalį.
Naujos „Jorja geras vakaras“ dainos interpretaciją kūrė muzikos prodiuseris Pavelas Rodevičius, žinomas Paul Monroe slapyvardžiu. Tai jau ne pirmas šių menininkų darbas kartu.
„Man įdomu prisiliesti prie lietuvių liaudies dainos tradicijos, ieškoti naujo šiuolaikinio skambesio. Tai yra visiškai neįprastas posūkis mano kūryboje, todėl kažkuo traukia, ir pasiūlius Agnei vis naują idėją vėl norisi leistis į muzikinių atradimų kelionę“, – kalbėjo Pavelas Rodevičius.
„Dainoje užkoduotas ritualinis, sakyčiau magiškas gamtos virsmas, naujam gyvybės ciklui. Šį pavasarį gimė tokia „Jorja geras vakaras“ interpretacija. Kiekvienas pavasaris savitas, kiekvienam savaip jaučiamas, matomas, suskambantis. Džiaugsiuosi, jei ši interpretacija ką nors įtrauks į kosminį ritualinį pavasario virsmą šokio ritmu“, – pasakojo Agnė Sabulytė.