Tai buvo antrasis B.McFerrino pasirodymas „Kaunas Jazz“ festivalyje. Ankstesnis dainininko koncertas, 2011 metais įvykęs Kauno sporto halėje, tapo vienu ryškiausių koncertų per visą festivalio istoriją. Susižavėję klausytojai šiam vokalo genijui tada sukėlė ovacijas, o viso pasirodymo įrašas buvo išleistas ir DVD.
Po aštuonerių metų pertraukos į festivalį „Kaunas Jazz“ sugrįžęs atlikėjas nuo pirmųjų koncerto akimirkų vėl nepaliko abejingų.
Bobby parengė visiškai kitokią koncertinę programą, nei matėme prieš aštuonerius metus. Kartu su juo atvyko dar keturi vokalistai. Prie šių atlikėjų Kauno arenoje prisijungė ir Artūro Noviko džiazo mokyklos vokalinė grupė „Color Jazz“.
Žiūrovai žino, jog kiekvienas vakaras su Bobby – kupinas spontaniškų atradimų. Jų netrūko ir šįkart. Publika drauge su atlikėjais niūniavo, dainavo, lingavo, ritmingai plojo.
Maždaug dviejų valandų trukmės koncerto metu ne kartą apėmė jausmas, kad patekai į savotišką transą.
Kūną ir sielą virpinę garsai nejučia uždavė klausimą, kaip vieno žmogaus galvoje sutelpa tiek įvairių idėjų ir kūrybinių minčių?
Klausantis užburiančių improvizacijų, pagrįstų Afrikos ir Artimųjų Rytų ritmais, „Žalgirio“ arenoje turbūt ne vienam žiūrovui tapo aišku, kodėl B.McFerrino koncertuose gausiai ploja net išranki didžiųjų pasaulio miestų publika.
Šiandien pasirodęs B.McFerrinas šeštadienio popietę į Vilnių atskrido iš Talino, kur penktadienį vyko jo koncertas. Atlikėjas iš karto vyko į Kauną specialiai jam paruoštu „Merecedes“ markės automobiliu. Jis apsistojo keturių žvaigždučių viešbutyje, iš kurio sekmadienį vyko į Kauno „Žalgirio“ areną. Kaune atlikėjas viešės iki pirmadienio.
Festivalio rengėjai tikino, jog prisikviesti net dešimt prestižinių „Grammy“ statulėlių pelniusį dainininką į Kauną nebuvo paprasta.
„Bobby McFerrinas pastaruosius kelerius metus koncertuoja nedaug ir atidžiai renkasi pasirodymus. Džiaugiamės, kad jis priėmė mūsų kvietimą sugrįžti į Kauną, kuris 2011-aisiais jam paliko gerą įspūdį.
Bobby tapo ryškiausia 2019-ųjų „Kaunas Jazz“ pavasario žvaigžde“, – sakė festivalio meno vadovė Indrė Jučaitė.
B.McFerrinas vadinamas geriausiu džiazo vokalistu pasaulyje, ir tai tikrai nėra pernelyg skambus komplimentas. Jo gastrolių tvarkaraščiai neretai sudaromi vieniems ar net keliems metams į priekį.
Kauno festivalio organizatoriai šį atlikėją pradėjo kviesti daugiau nei prieš metus.
„Atlikėjas nekėlė ypatingų reikalavimų scenai, tačiau pareikalavo, kad koncerto metu nebūtų leidžiami dūmai. Taip jis greičiausiai mėgina apsaugoti savo balsą nuo papildomų trukdžių“, – kalbėjo festivalio meno vadovė.
Kaip ir praėjusį kartą, B.McFerrinas pageidavo, kad iš jo kambario būtų išneštas televizorius.
„Muzikantas norėjo, kad jo kambaryje būtų padėta vandens ir vaisių. Derinant valgiaraštį, paaiškėjo, jog Bobby nemėgsta bulvių ir pieno produktų. Jam patinka neriebus maistas“, – sakė festivalio sumanytojas ir rengėjas Jonas Jučas.
Muzikalioje šeimoje augęs B. McFerrinas išgarsėjo 1984-ųjų albumu „The Voice“ – tai buvo pirmoji džiazo istorijoje plokštelėje, kurios įrašams buvo panaudotas tik vieno vokalisto balsas.
Sudėtingas vokalo melodijas vokalistas raitė, delnu daužydamas krūtinę ir taip išgaudamas perkusijos garsus. Nieko panašaus pasaulis nebuvo girdėjęs.
Tačiau labiausiai Bobby išgarsinęs karjeros epizodas nutiko 1988-aisiais. Tuo metu jis kūrė eksperimentinį albumą „Simple Pleasures“, kuriame savo balsą įrašų technikos pagalba „padaugino“ kelis sykius – lyg šešių vokalistų sudainuotas melodijas iš tiesų traukė vienas Bobby.
Albume atsirado vietos per keletą valandų sukurtai dainai „Don’t Worry, Be Happy“. Paprasta, švelnaus optimizmo kupina melodija muzikos pasaulyje sukėlė sprogusios bombos efektą. Ją niūniavo ir tebeniūniuoja visame pasaulyje – nuo Pekino iki Aliaskos.