Nuo dainų iš miuziklų iki kalėdinių kūrinių ir klasikos šedevrų – Lietuvos atlikėjai per paskutines kelias metų dienas klausytojams siūlo rinktis šventišką nuotaiką atitinkančius renginius
Per kelias likusias 2019-ųjų dienas publikos dar laukia Gyčio Paškevičiaus ir britų veterano Chriso Normano, Merūno Vitulskio, Manto Jankavičiaus, Vaido Baumilos koncertai didelėse salėse.
Prieš pat Naujuosius, penktadienio vakarą, Vilniaus „Siemens“ arenoje atgimė ir viena ryškiausių roko operų Lietuvos istorijoje – Kęstučio Antanėlio ir Sigito Gedos „Meilė ir mirtis Veronoje“, sukurta pagal Williamo Shakespeare’o dramą „Romeo ir Džuljeta“.
Dar 1982 metais pirmąsyk pastatyta roko opera per 36 metus buvo atgaivinta ne sykį.
Pavyzdžiui, prieš penkerius metus jos pagrindu buvo sukurtas šiuolaikiškas miuziklas „Romeo ir Džuljeta“, kurio pagrindinių vaidmenų atlikėjai Raminta Naujanytė-Bjelle ir Tadas Juodsnukis buvo atrinkti per specialų muzikinį realybės šou.
2005-aisiais roko operą statyti ėmėsi prodiuseris Gytis Daugėla – Aido Giniočio režisuotame reginyje Romeo vaidmenį teko atlikti Marijonui Mikutavičiui ir Mantui Jankavičiui, o Džuljetos – Ericai Jennings ir Ingai Jankauskaitei.
Šį kartą G.Daugėla roko operą į didžiausias arenas grąžina pasitelkęs režisierių Ramūną Cicėną ir jaunosios kartos popžvaigždes.
Džuljetos vaidmenį roko operoje, kurios pasiklausyti į „Siemens“ areną susirinko tūkstančiai žiūrovų, atlieka šiais metais ne tik Lietuvos publiką, bet ir „Eurovizijos“ žiūrovus švelnumu sužavėjusi atlikėja Ieva Zasimauskaitė, Romeo – roko grupės „Freaks On Floor“ vokalistas, muzikinio TV šou „Lietuvos balsas“ dalyvių mokytojas Justinas Jarutis.
„Man tai – didelis iššūkis, nes tokio lygmens roko operos scenoje dar neteko stovėti.
Didžioji intriga – ar mes su Ieva pasibučiuosime. Ji turi vyrą, aš – žmoną. Bet scena reikalauja aukų. Sakiau jai tai, bet kol kas ji purto galvą“, – artėjant premjerai juokėsi J.Jarutis.
Kartu su Ieva ir Justinu scenoje pasirodo ir kiti žinomi aktoriai ir dainininkai – Vladas Bagdonas, ką tik savo turą per arenas baigusi Inga Valinskienė, Giedrius Arbačiauskas, Andrius Bialobžeskis, Justinas Lapatinskas, Vidas Bareikis, Igoris Kofas, Kęstutis Cicėnas, Mindaugas Papinigis, Darius Petkevičius ir kiti.
Roko operos statytojai teigia, kad kūrybinė komanda šiam projektui ruošėsi daugiau nei metus, o artistai nuolat repetavo pusmetį.
R.Cicėnas iš artistų pareikalavo maksimalaus atsidavimo – parodyti ne tik tai, ką kiekvienas geba geriausiai, bet ir išsiugdyti naujų įgūdžių, net įveikti baimes ir perlipti per save.
„Asmeniškai man ruošiantis buvo įdomiausia mokytis tekstus, į juos gilintis. Manau, tai užtruko ilgiausiai. Na, o šokiai ir vaidyba, kurių roko operoje nestigs, man didžiausias iššūkis! Apskritai, darbas ruošiant „Meilė ir mirtis Veronoje“, man buvo ir vis dar yra neįkainojamas patyrimas, nes dirbti su tokiais savo srities profesionalais, kaip Ieva Zasimauskaitė, Ramūnas Cicėnas, Paulius Šinkūnas, Vidas Bareikis ir kitais, yra vienas malonumas. Pažadu, kad arenose žmonės galės mėgautis labai kokybišku šou“, – sako Romeo įkūnijęs Justinas Jarutis.
Scenos partneriui antrino ir Džiuljetos vaidmenį gavusi Ieva Zasimauskaitė.
„Buvo labai smagu susipažinti su Justinu, kuris mane išmokė nuolankumo. Nors pasiruošimas truko ilgai, atrodo, kad laikas praskriejo. Žiūrovų laukia labai graži meilės istorija, kurią perteiksime visiškai kitaip.
Turbūt kiekvienas režisierius į istoriją įneša savo prieskonį, tad savąjį matymą įnešė ir Ramūnas Cicėnas. Pažadu, kad tikrai bus juoko“, - kalbėjo Ieva, kuriai šio pasirodymo metu tenka daryti ir kaskadinį triuką.
Kaip ir buvo galima tikėtis, naujoji „Meilė ir mirtis Veronoje“ skiriasi nuo tos, kurią žiūrovai matė prieš 36 metus – įspūdingas apšvietimas, dekoracijos, daug šiuolaikiškų elementų, amžinąją meilės istoriją priartinančių prie šių dienų aktualijų.
Visų detalių išduoti nesinori – pakaks pasakyti, kad roko opera skambėjo šviežiai ir gaiviai, keldama lengvą nuostabą. Atrodo, šio lyriško kūrinio visiškai nepaveikė prabėgęs laikas. Tai pajuto ir žiūrovai – plojimų arenoje netrūko.
Tiesa, buvo ir nesklandumų - pirmojoje dalyje vaizdą scenoje trikdė mikrofonų ir įgarsinimo gedimai, kai dėl "dingstančių" atlikėjų balsų dalis žiūrovų nepasitenkinimą reiškė garsiais šūksniais.
Šeštadienį roko opera bus parodyta Klaipėdos „Švyturio“ arenoje. Kauniečiams premjeros teks palūkėti – „Žalgirio“ arenoje ji bus rodoma vasario 1-ąją.